08.01.2024 - 03:34 | Son Güncellenme:
HASAN ALTUNKAYA/ DataExpert Genel Müdürü-2024 yılında yapay zeka özellikle insan kaynakları, pazarlama, finans ve teknoloji fonksiyonlarına etki edecek. 2023 yılı hem teknolojinin iş yaşamına olan etkisini fazlasıyla hissettiğimiz, hem de dijital dönüşümün ön planda olduğu bir yıl oldu. İnsan kaynakları, pazarlama, finans ve teknoloji fonksiyonları da bu bağlamda dönüşüme ayak uydurarak kurumlarında yeniden yapılanmalar ile sürece adapte olmaya çalışmaktadır. 2024 yılında iş dünyasında öne çıkan bazı temel trendlerin arasında çalışan esenliği, dijital dönüşüm, sürdürülebilirlik, toplumsal cinsiyet eşitliği, iklim değişikliği ve globalleşme konuları yer almaktadır. Aynı zamanda departmanlar arası dengenin sağlanması bu yıl daha da önemli hale gelecektir. CEO'ların yüzde 39'u şirketlerinin mevcut yapısını ve ekonomik varlığını önümüzdeki 10 yıl içerisinde devam ettiremeyeceğini düşünüyor. Fonksiyon bazlı bakıldığında ise oranlar değişkenlik göstermektedir.
Enflasyon yönetimi CEO'ların yüzde 21'ine göre ekonomik büyüme 2024 yılında artacak. Aynı zamanda finansal anlamda enflasyon ve finansman yönetimi bu yılın dikkat çeken konuları arasında yer alacaktır. Önümüzdeki 12 ayda iklim değişikliği, tedarik zinciri, maliyetler, jeopolitik çatışmalar, doğal afetler, siber yatırımlar gibi konuların ön plana çıkacağı ve bu konuların ekonomiyi yaklaşık yüzde 27 oranında etkileyeceği öngörülmektedir. Çalışan esenliği noktasında çalışanların ruh sağlığı ve mental olarak iyi olmaları, kurumlarına kendilerini ait hissetmeleri ve çalışma verimliliklerini artırmaları amacıyla, çalışma koşullarının iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Aynı zamanda kurumlar, çalışanlarına değer vererek fiziksel ve ruhsal sağlıklarını korumalarına yardımcı olmak amacıyla spor, beslenme, psikolojik destek gibi birçok alanda destek sağlamaktadır. Çalışanın gelişimine önem verilirken kurumlar, çalışanlara kendilerini geliştirebilecekleri sertifika programları, Executive MBA eğitimleri gibi olanaklar da sunmaktadır. Aynı zamanda kendilerini kurumlarına ait hissedebilmeleri için şirket içi sosyalleşerek eğlenebilecekleri ekipler kurulmakta, etkinlikler düzenlenmektedir. Çalışan deneyimini iyileştirmenin 2024 yılında da odak noktası olacağı öngörülmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadınların iş gücüne katılımı, toplumsal güçlenme adına önemli bir unsur olarak görülüyor. Bu konu artık toplumsal bir görev olarak kabul ediliyor.
Teknolojik dönüşüm farkı...
Şirketlerin yönetiminde geri beslenme, yeniliğe açık olma, değişime adapte olabilme, ortak kültürel dönüşüm, disiplinlerarası gelişim ve işbirliği en önemli etkenlerdendir. Bu etkenler çerçevesinde hedef odaklılık ve her alanda nitelikli olana yönelmek stratejik yaklaşım boyutunda önemli yer tutmaktadır. 2024 yılı için teknolojik dönüşüm odaklı yatırımlar yüzde 40 oranında ön plana çıkıyor. Her alanda yapay zekâ modellerini iş süreçlerine entegre etmek ve kullanıcı deneyimini daha da geliştirmek bu sene fark yaratacaktır. Bu doğrultuda inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarına önem veren kurumlar vizyonlarını ileriye taşıyacaktır.
C-Summit Series teması: The Age of AI Teknolojik dönüşüm farkı... C-Summit Series olarak 2024 yılı temalarımızı The Age of AI çatısı altında birleştirdik. Bu bağlamda her zirve The Age of AI çatısı altında belirlenen fonksiyonuna özgü bir tema ile şekillenecek. C-Summit Series 2024 organizasyonları sırasıyla, 21 Mayıs Salı günü Re-Innovating teması ile Technology Leaders Summit 2024, 22 Mayıs Çarşamba günü Re-Navigating temasıyla CFO Summit 2024, 16 Ekim Çarşamba günü Re-Skilling temasıyla CHRO Summit 2024 ve 17 Ekim Perşembe günü Re-Imagining teması ile CMO Summit 2024 kapsamında Mandarin Oriental Bosphorus İstanbul'da düzenlenecek.
10 Ekim'de pazarlama liderlerini bir araya getiren CMO Summit'te yapay zekanın pazarlamadaki rolü tartışıldı.