Milliyet ExecutiveKuzey Ege’den dünyaya açılmayı planlıyor

Kuzey Ege’den dünyaya açılmayı planlıyor

07.02.2025 - 04:59 | Son Güncellenme:

Halil Can Kozoliv markasının amacının zeytinyağı kültürünü yaymak ve tüketicileri zeytinyağı konusunda bilinçlendirirken, yenilikçi ürünleriyle Türkiye’nin dört bir yanına, hatta dünyaya ulaşmak olduğunu belirtiyor...

Kuzey Ege’den dünyaya açılmayı planlıyor

Kozoliv aslında yeni bir marka ama hikâyesi eskiye dayanıyor... Kuzey Ege’de üç nesildir zeytin çiftçiliği yapan bir ailenin yeni markası. Kozoliv’in uzman ekibi Ayvalık, Gömeç ve Burhaniye bölgelerindeki 350.000 zeytin ağacından topladığı zeytinleri zeytinyağına dönüştürüyor.

Haberin Devamı

Aile üç nesildir zeytin çiftçisi ve zeytin ile zeytinyağı işini yıllardır tutkuyla yaptıklarını belirtiyor. Bu süre boyunca toprağı, ağaçları ve bu işin inceliklerini çok yakından tanımışlar. Kozoliv markası ise, tüm bu yılların birikimi ve deneyiminin bir sonucu olarak doğmuş. Markanın kurucusu Halil Can zeytine verdikleri önemi ve zeytin mirasını nasıl gelecek nesillere aktardıklarını şu sözleriyle anlatıyor:

“Markanın amacı, bilgi ve tecrübeyi kaliteli ürünlerle buluşturup, eşsiz lezzetleri daha geniş kitlelere ulaştırmak. Kozoliv için zeytin mirasını yaşatmak çok büyük öncelik.

Üç nesildir zeytin çiftçisi olan bir aile olarak, zeytin mirasını yaşatmak için hem geleneksel değerlerimizi koruyoruz hem de günümüzün modern tarım yöntemlerini kullanıyoruz. Mevcut ağaçlarımızın bakımını 12 ay boyunca büyük bir özen ve titizlikle yapıyoruz. Bunun için ziraat mühendislerimiz öncülüğünde güçlü bir ekibimiz var. Her bir ağacımızı yakından takip ediyor ve onların sağlıkla büyüyebilmesi için gerekli tüm adımları özenle planlıyoruz.

Haberin Devamı

Geçmişten gelen zeytin mirasımızı gelecek nesillere aktarabilmek için her yıl yeni fidanlar dikmeye devam ediyoruz. Bu sayede, sadece bugünü değil, geleceği de düşünerek zeytin ağaçlarımızın sayısını artırıyoruz. Son 15 yılda 150.000 yeni zeytin ağacı dikerek toplamda 350.000 ağaca ulaştık. Zeytin ağaçları çok uzun ömürlüdür; onlara gereken özeni gösterirseniz nesiller boyunca meyve verirler. Biz de hem geçmişten gelen tecrübemizle hem de bugünkü çalışmalarımızla, bu eşsiz mirası geleceğe taşımaya devam edeceğiz.”

Hem zeytin, hem zeytinyağı

Markanın amacının zeytinyağı kültürünü yaymak ve tüketicileri zeytinyağı konusunda bilinçlendirirken, yenilikçi ürünleriyle Türkiye’nin dört bir yanına ve dünyaya ulaşmak olduğunu belirten Halil Can şöyle devam ediyor:

“Şu anda, kendi web sitesi ve e-ticaret kanalları üzerinden ürünlerini tüketicileri ile buluşturan Kozoliv, kısa sürede tüm hedeflenilen perakende ve ev dışı tüketim kanallarında yer alarak daha fazla mutfağın vazgeçilmezi olmaya hazır. Marka, tüketicilerin beklentileri doğrultusunda, üretim ve inovasyon gücüyle ürün portföyünü genişletmek için çalışıyor. Naturel Sızma Soğuk Sıkım ve Erken Hasat zeytinyağlarının yanı sıra, doğal siyah ve yeşil zeytinlerinin de satışı başladı. Kozoliv, inovatif yaklaşımı ile yatırımı yeni tamamlanan yüksek polifenol tesisinde ürün geliştirmelerine başladı. Marka, yenilikçi yaklaşımı ve tüketici odaklı vizyonu ile Türkiye’den dünyaya açılan; güven, kalite ve lezzetle anılan bir marka olmayı hedefliyor.”

Haberin Devamı

Kendi ağaçlarından topluyor

Kozoliv yeni reklam kampanyasında “Nefaseti Kuzey Ege’den, Nefaseti Kendi Ağaçlarımızdan!” sloganını kullanıyor. Kampanyada, iki temel unsurun vurgulandığını söyleyen Halil Can, “İlki, Kuzey Ege’nin zeytinyağı üretimi için dünyanın en ideal bölgelerinden biri olması. Bölgenin serin iklimi ve denizden esen mineralli rüzgarları, zeytinyağına kendine has, nefis bir tat kazandırır. İkincisi, Kozoliv zeytinyağlarını yalnızca Kuzey Ege’deki kendi bahçelerindeki ağaçlarından topladıkları zeytinlerden üretiyor olması. Nefaset, tıpkı bizim gibi kuşaklar boyunca hayatımızda yer alan bir kelime. Ürünlerimizin sahip olduğu özel lezzet ve değerli karakteri en iyi şekilde yansıttığını düşündüğümüz bu sözcük, aynı zamanda geleneksel değerlerimize olan bağlılığımızı ifade ediyor” diyor.