Milliyet ExecutiveHepimiz birer markayız

Hepimiz birer markayız

09.06.2023 - 04:15 | Son Güncellenme:

İş hayatında, özel hayatımızda hepimizin yönetmesi gereken birer markası ve marka değeri var. Peki kişisel markanızı nasıl geliştirirsiniz?

Hepimiz birer markayız

ÇAĞDAŞ ERTUNA/ Milliyet Gazetesi Yazarı/cagdas.ertuna@milliyet.com.tr - Kabul etsek de, etmesek de nasıl artık sosyal medya sayesinde hepimiz birer yayıncıysak, aynı şekilde hayatında da, özel hayatımızda da hepimizin yönetmesi gereken birer markası ve marka değeri var. İşte bu marka değerini kendi istediğimiz seviyeye getirmek ve dünya bu kadar değişirken o seviyede korumak asıl zor olan. Evet, birçoğumuz kendi kendimizi övmenin doğru olmadığını düşünerek, kendi iyi özelliklerimiz ya da başarılarımız hakkında konuşmak yerine işimiz, başarımız konuşsun diye eğitildik. Her ne kadar şimdi iş hayatında bunun tam tersiyle büyüyen 1'i 10 göstermekten çekinmeyen ve bunu amaçlarına en uygun platformları doğru kullanarak yapan yeni bir nesil olsa da... İşte şimdi biraz da bu yüzden kariyer ve pazarlama uzmanları "Yeniden düşünün, kendi markanızı daha iyi yönetin" diyorlar. Harvard Business Review'un son sayısında Jill Avery ve Rachel Greenwald imzalı 'Kişisel markanızı oluşturmak için yeni bir yaklaşım' başlıklı bir makale var. "Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'un dediği gibi, 'Markanız, siz odada yokken insanların sizin hakkınızda söyledikleridir.'" diye özetliyorlar durumu.

Haberin Devamı

İşte 7 aşamada kişisel marka...

Biri iş hayatınızı, diğeri sosyal hayatınızı geliştirmek konusunda uzman olan bu iki isim kişisel markalaşmayı 7 aşamada anlatıyor:

1-Amacınızı tanımlayın: Öncelikle uzun vadeli bir vizyona ve misyona ihtiyacınız var. Kişisel ve profesyonel olarak sizin için önemli olan çeşitli kitlelerde ne gibi bir fark yaratmak istersiniz ve bunu yaparken hangi değerleri somutlaştırmak istersiniz?

2-Kişisel marka değerinizi denetleyin: Bugün olduğunuz markayı tanımlamanız ve analiz etmeniz gerekir. Farkındalık (insanların sizin hakkınızda bildikleri), çağrışımlar (sizinle ilgili düşünceleri, duyguları ve tutumları) ve anlam (sizin hakkınızda bildikleri ve anlattıkları hikâyeler) dahil olmak üzere, üzerinde çalışmanız gereken hammaddeyi düşünün. Deneyimleriniz, sosyal ve kültürel sermayenizi göz önüne alarak kişisel bir değerlendirme yapın ve sonrasında da bir pazar araştırmasıyla arzu ettiğiniz marka kimliğiyle örtüşüp örtüşmediğini değerlendirip kendinizi nasıl geliştirebileceğinize çalışın.

Haberin Devamı

3-Kişisel hikâyenizi oluşturun: Bir marka, yalnızca diğer insanların kafasında uçuşan tanımlar yığını değildir; paylaştığınız anlamlı hikâyeler üzerine inşa edilir.

4-Markanızı somutlaştırın: Her sosyal etkileşim, kişisel markanızı idealinize yaklaştırabilir veya uzaklaştırabilir. Sohbetlerde, iş görüşmelerinde, insanlar sizin hakkınızda fikir üretiyor ve bilinçli ya da bilinçsiz reklamınızı yapıyorsunuz. Bu nedenle, gönderdiğiniz mesajların farkında olun.

5-Marka hikâyenizin iletişimini doğru kurgulayın: Markanızı başkalarına resmi olarak ileteceğiniz kanalları belirten, hedef kitlenize uygun bir "medya planı" oluşturun.

6-Markanızı sosyalleştirin: Kişisel markalaşma bireysel bir çalışma değil, güvenilirliğinizi artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için hikâyelerinizi paylaşacak başka insanlara ihtiyacınız var.

7-Markanızı yeniden değerlendirin ve gerekli değişiklikleri yapın: Kişisel markalaşma devam eden bir süreç. Düzenli olarak değerlendirme yapmak ve düzenlemeleri yapmak gerekir.

Haberin Devamı

Zor mu, yoksa kolay mı?

İşte tüm bunları yapmak aslında çok da zor değil... Asıl zor olan 2. aşamada kendi kendinize yapacağınız pazar araştırması. İşte o aşamada size gerçekleri söyleyebilecek, güvenebileceğiniz kişiler varsa hayatınızda, çok şanslısınız. Ve tabii onların söylediklerini kulak ardı etmeden, dikkate alarak kendinizi geliştirmek için kullanabilirseniz, işte asıl o zaman güçlü bir kişisel marka olduğunuz kanıtlanır.

Yazarlar