14.01.2025 - 18:20 | Son Güncellenme:
Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, müşterilerin beklentilerine dikkat çekerek, “Hız, kolaylık ve kişiselleştirme, müşterilerimizin bankacılık deneyimlerinde vazgeçilmez unsurlar haline geldi. Akbank olarak yalnızca bu beklentilere yanıt vermekle kalmıyor, sektörde yeni standartlar belirliyoruz” diyor.
Bu yaklaşımıyla Akbank, son yıllarda dijital müşteri bazını ve mobil trafiğini rekor seviyelere çıkardı. 2024 yılı itibarıyla finansal işlemlerin yüzde 96’sından fazlası Akbank Mobil üzerinden gerçekleşiyor, Bankanın dijital aktif müşteri penetrasyonu ise yüzde 87’nin üzerinde. Burcu Civelek Yüce, dijitalleşmedeki bu büyüme trendini şu sözlerle değerlendiriyor:
“Dijital kanallarımızı yalnızca finansal hizmetler sunan bir platform olmanın ötesinde müşterilerimizin hayatına dokunan bir ekosisteme dönüştürüyoruz. Müşterilerimiz için her temas noktasında Akbank farkını yaşayabilecekleri yenilikçi çözümler geliştiriyoruz. Böylece bugün her üç bireysel müşterimizden ikisini, her dört KOBİ müşterimizden üçünü dijitalden kazanıyoruz.”
Yapay zekaya odaklanıyor
Son dönemde yapay zeka alanında birçok önemli proje hayata geçiren Akbank, üretken yapay zeka alanında da müşterilerinin ihtiyaçları ve küresel trendlerle uyumlu olarak inovasyonlara imza atıyor. Yüce’nin bu konudaki görüşleri şu şekilde:
“Biz, yıllar önce yapay zekadan faydalanan Banking IQ projemizi hayata geçirdik. Akbank Mobil’e yapay zeka tabanlı akıllı ve yeni uygulamaları entegre ettik. Tamamen müşteriye özel içerikle beslenen iletişim alanımız, müşterilerin finansal kararlarını desteklemek için kişiselleştirilmiş içgörüler ve akıllı ipuçları sağlıyor. Aylık, haftalık nakit akış özetleri, harcama iadesi bilgileri, haftalık nakit akış öngörüsü gibi ayda 30 milyondan fazla tamamen kişiye özel akıllı ipucunu müşterilerimize ulaşıyor.”
Makine öğreniminin de bankacılıktaki kullanım alanları oldukça genişlediğini vurgulayan Yüce, Akbank’ta 400’den fazla ileri analitik model ve doğal dil işleme, görüntü işleme, ses işleme gibi alanlarda geliştirdikleri 100’den fazla bilişsel model ile fark yaratan çözümlere imza attıklarını belirtiyor.
Dijital Pazarlama ekiplerinin, müşteri etkileşimini artırmak ve etkileyici yaratıcı içerikler oluşturmak için bu yıl üretken yapay zekadan faydalanmaya başladıklarından da bahseden Burcu Civelek Yüce, “Yakın zamandaki inovasyon projelerimizden birinde gerçekleştirdiğimiz testlerde pazarlama içeriklerinin oluşturulma süresinde yüzde 40 azalma ve yanıt oranlarında yüzde 3 artış sağladık. Bu teknolojilere yatırım yaparken, hiper kişiselleştirmenin bir diğer önemli boyutu olan deneyime yatırım yapmayı da sürdürüyoruz” dedi.
'Ayrıcalıklı bir yaşam için Wings Elite'
Akbank, 2024’te Türkiye’de ilk kez Mastercard World Elite Exclusive özelliklerini Wings Elite ile sunarak sektörde yeni bir standart belirliyor.
Bu yenilik ile müşterilerilerine finansal çözümlerle birlikte günlük yaşamlarını ve seyahatlerini zenginleştiren bir yaşam deneyimi sunmayı amaçladıklarını belirten Yüce, “Wings Elite, dünya genelinde restoran indirimleri, Lounge ve Fast Track gibi seyahat ayrıcalıkları, Beymen iş birliğiyle premium alışveriş avantajları ve İKSV etkinliklerine erişim gibi özelliklerle müşterilerimizin hayatına değer katıyor. Varlıklarını Akbank’ta yöneten müşterilerimize özel olarak tasarlanan bu kart, bankacılığın ötesinde, ayrıcalıklı bir yaşam tarzının kapılarını aralıyor” dedi.
1e1 Bankacılık: Yeni Nesil Hizmet
Akbank’ın yenilenen 1e1 Bankacılık programı, müşterilerine yalnızca finansal çözümler değil, aynı zamanda günlük yaşamlarına değer katan ayrıcalıklar sunuyor. Akbank’ın uzmanlığını ve deneyimini kişiye özel hizmetlerle birleştiren program, varlıklarını profesyonel bir şekilde yönetmek isteyen kullanıcılarına benzersiz bir deneyim sağlıyor. Akbank’ın bu kapsamlı programıyla, 1e1 Bankacılık müşterileri kişiye özel, alanında uzman 1e1 Bankacılık Yöneticisi ile bankacılık hizmetlerinden öncelikli olarak yararlanıyor. Aynı zamanda sağlık alanında özel teklifler, havalimanında hızlı geçiş ve ücretsiz lounge imkanı gibi günlük hayata değer katan hizmetlere de kolaylıkla erişiyor.