08.01.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
Yavuz Hakan Tok - Bir yanda stüdyo çalışmaları, provalar, bir yanda hemen her hafta sonu devam eden konserler, bir yanda özel hayatları derken beş kişiden oluşan Madrigal’in röportaj için aynı gün ve saate denk getirip bir araya gelmesi hiç kolay olmadı. Onlar bu telaşeden hoşnut görünüyorlar. Grubun solisti Anıl, “Mazhar-Fuat-Özkan gibi biraz geç yaşta ünlü olduk” diyor. “Hepimiz 30’lu yaşlardayız. Bir şeylerle başa çıkması daha kolay şimdi. Biraz daha genç olsaydık durumlar farklı olabilirdi.”
Anıl Erdem Cevizci, Ceyhun Kaan Karakaş, Kaan Alıcı, Sanlı Akgün ve Burak Emir Kamacı’dan kurulu Madrigal, 2020 yılında yayınladığı “Seni Dert Etmeler” adlı şarkısıyla uzun süre müzik listelerinden düşmedi. 2021 yılında “Neogazino” adlı ilk albümünü yayınlayan grup, 2022’yi “Senden Yoksun” adlı şarkıyla kapattı. Madrigal üyeleriyle müzik yolculuklarını ve gelecek projelerini konuşmak üzere bir araya geldik.
Öncelikle son yayınlanan şarkınız “Senden Yoksun”dan bahsedelim mi biraz?
Ceyhun Kaan Karakaş: Biraz tempolu bir şarkı çıkarma isteğimiz vardı. Nisan ayında çıkardığımız “Geçme Artık Sokağımdan” da yavaş bir şarkıydı.
Anıl Erdem Cevizci: Konserlerde tempolu şarkı ihtiyacını hissediyoruz. İki senedir konserler için turluyoruz ve eksiklerimizi oralarda yakalamaya çalışıyoruz. “Senden Yoksun” o ihtiyacı karşılayacak bir şarkı oldu.
Şarkıyı ilk dinlediğimde bugüne kadar yaptığınız en pop şarkı olduğunu düşündüm. Aslında genel olarak son dönemde alternatif müziğin popa yaklaştığını gözlemliyorum. Sizin için de söylenebilir mi bu?
Burak Emir Kamacı: ‘90’ların pop müziği gibi bir pop müzik yok şu anda. Pop günümüzde rap müziğinden de besleniyor, bir yandan ‘80’lerin ‘synthpop’una geri dönüş de var dünyada, oradan da besleniyor. Pop her zaman devam edecek bir tür.
Anıl Erdem C.: Ben alternatif bir yerde durduğumuzu düşünüyorum. Popun olumsuz bir anlamı da var ya aslında. Bugün rap yapıp popa yaklaşan da var, alternatif yapıp popa yaklaşan da var. Evet, ana akımdayız, popüler şarkılar yapıyoruz ama ben o kadar da pop olduğumuzu düşünmüyorum.
Sanlı Akgün: Yani Gülşen’in “İltimas” şarkısı gibi bir şarkı çıkmayacak bizden.
2015’ten bu yana yayınladığınız şarkıları dinleyince ilk dönem şarkılarınızın bugünkü Madrigal müziğinden çok farklı bir tarzda olduğu görülüyor. O bir arayış dönemi miydi sizce?
Anıl Erdem C.: Aslında biz o dönem ne popüler diye bakmadan bar sahnelerinde söylediğimiz ‘cover’ şarkılar gibi besteler çıkardık. Tamamen içimizden gelen şekilde. Kariyerimiz ilerledikçe biraz daha farkında olmaya başladık bu işlerin. Başka tarzlar, enstrümanlar, neler yapabiliriz diye sorgulamaya başladık. Öyle bir dönüşüm oldu. Şu popüler, öyle bir şey yapalım değil de içimizden ne geldi, ne istedik; ona baktık. Evrilerek geldik bu noktaya yani.
Sanlı A.: Arayış demek yanlış olur. Bence büyüyüş o. Biz çok küçüktük çünkü. Yaş olarak da küçüktük, deneyim açısından da. O zamanlar öyle şeyler yapabiliyorduk, şimdi daha farklı şeyler yapabiliyoruz, yarın başka şeyler de yapabiliriz ama tabii grup olarak bir tarzımız oluştu artık, buradan çok uzak bir yere gitmeyiz. Mesela “Senden Yoksun” da daha önce yaptığımız şarkılara benzemiyor ama bir yandan da benziyor.
“Kelebekler”le başlayan dönüşüm ve ilk dikkat çekme, ardından “Seni Dert Etmeler”le gelen büyük tanınırlık… Ne oldu, sokakta yürüyemez hâle geldiniz mi o şarkı hit olunca?
Ceyhun Kaan K.: O günlerde kimse sokakta yürüyemiyordu ki... Sokağa çıkma yasakları vardı. O yüzden o etkiyi biz anca bir sene sonra filan görebildik. Şarkı tam pandeminin başında çıktı, Türkiye’nin en çok dinlenen şarkısı oldu, aylarca listelerden inmedi ama biz o dönemde hiç konser veremedik. Pandemiden sonra tekrar konserlere başladığımızda baktık ki ünlü olmuşuz. Tabii “Seni Dert Etmeler”in üzerine iki tekli, bir de albüm yayınladık. Pandemi o açıdan da işimize yaradı. Adım adım bir yükseliş görmek yerine bir anda yukarıdan bir yerden devam ettik.
Anıl Erdem C.: Bir de “Seni Dert Etmeler” bizi kamçıladı ve daha güzel şarkılar yapmalıyız diye çalıştık. Onu da albümle başardık bence.
Ceyhun Kaan K.: İlk dönem çok zor oldu tabii. Şarkıyı çıkarıyorsun bir hevesle ama dinlenmiyor. Çok fazla şarkı çıkıyor. İnsanların senin şarkına zaman ayırması ya da başka bir şeye zaman ayırırken onunla birlikte seni de keşfetmesi lazım. Mesela TikTok paylaşımlarında ya da YouTube videolarında fonda çalarken… Biz 2015-2018 arası bunları denedik tabii. Bazı kişilerle irtibat kurup şarkılarımızı duyurmaya çalıştık ama çok büyük bir tanıtım olmadı bu. “Seni Dert Etmeler”le beraber olay artık bizden çıktı zaten.
Anıl Erdem C.: Bizim en büyük şansımız en güçlü iki mermimizi doğru zamanda atmamız oldu. Pandemi yeni başlamıştı. İnsanlar evlere girdi; diziye, filme, müziğe düştüler. Güçlü iki şarkımız tam da o döneme denk geldi. Bir de derli toplu, prodüksiyonlu diyebileceğimiz ilk işlerimizdi o şarkılar.
Bu söyleşi Milliyet Sanat dergisinin Ocak ayı sayısından alıntılanmıştır. Tamamını dergide okuyabilirsiniz.