KobiMisafirin sadakatini verisiyle artırıyor

Misafirin sadakatini verisiyle artırıyor

20.08.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

Restoranların rezervasyon sürecine teknolojiyle yeni çözümler getirmek amacıyla 6 yıl önce yola çıkan Rezervem, bugün veri analiziyle işletme verimliliğini ve misafir sadakatini artırıyor. Hedefte otellere hizmet vermek ve yurtdışına açılmak var.

Misafirin sadakatini verisiyle artırıyor

EBRU SUNGUR - Operasyonlarını klasik yöntemlerle yönetmeye çalışan restoranlara teknolojinin kapısını açan girişimci Bekir Topuz, 2018 yılında kurduğu Rezervem ile bugün 120’den fazla işletmeye hizmet veriyor. Bekir Topuz’un, rezervasyon süreçlerinin daha etkin yönetimi için oluşturduğu sistemde biriken veriler ise artık analiz edilerek işletmelerin, misafirlerini daha yakından tanımasına, onlara özel yaklaşımlarda bulunup misafir sadakatini artırılmasına olanak sağlıyor.

Haberin Devamı

KARANLIĞA IŞIK TUTUYOR

Bekir Topuz, şöyle anlatıyor: “Veri günümüzün en önemli konusu, bugün restoranlarımız en çok harcama yapan veya restoranı en fazla ziyaret eden misafirinin kim olduğunu bilmiyor ve böyle bir veriye sahip değiller. Biz Rezervem olarak bu karanlık noktaya ışık tutuyoruz. Misafirlerin alışkanlıklarını, tüketimlerini, davranışlarını analiz ederek restoranlara kendi satış pazarlama faaliyetlerini sunma imkanı veriyoruz. Misafir deneyimi gerçekten çok önemli bir konu. Dünyaca ünlü şeflerimiz var, harika restoranlarımız var, hizmet kalitesinde de çok iyiyiz. Rezervem olarak restoranlara bütün bu hizmetlerin misafir tarafından nasıl algılandığını doğrudan tespit ve analiz etme imkanı sunuyoruz. Bu sayede rezervasyon aşamasından başlayan yeme-içme yolculuğunun tüm noktalarda analiz edilmesine ve raporlanmasına imkan sağlıyoruz. Müşteri yaklaşımlarını takip etme, müşteri memnuniyetini yükseltme, müşteri beklentilerini kişi inisiyatifine bırakmadan sistematize etme, sadık müşteri portföyü oluşturarak müşteri jestleri yapma olanağı, müşteri beklentilerini ölçme, data yönetimiyle doğrudan marketing olanağı, misafir deneyimi üzerine kontrol ve strateji geliştirme gibi birçok alanda da restoranlara hizmet sunuyoruz. Yakın zamanda hizmetlerimize ‘Etkinlik Modülü’nü ekleyerek, restoranlarda düzenlenen etkinlikler için rezervasyon ve bilet satışı hizmeti de vermeye başladık.”

Haberin Devamı

Veri analizi ve raporlamasının işletmelere verimlilik sağladığını bildiren Topuz, şunları kaydediyor:

“İletişim ve pazarlama optimizasyonu ile daha ölçülebilir ve doğru hedef kitleye etkili iletişim kurulmasını sağlayarak, ciddi bir maliyet avantajı sunuyoruz. Sürekli geliştirdiğimiz yazılım altyapımızla restoranların saatler harcayarak yaptığı birçok şeyi saniye içinde onlar için yaparak çözümler sunuyoruz.”

İngiltere ve Mısır’a uzandı

Girişimi için bugüne kadar 5 milyon liranın üzerinde yatırım yaptığını belirten Bekir Topuz, büyüme planlarını şöyle anlatıyor:

“Bu yıl yurt içinde büyüme hızımızı sürdürmeyi ve yurt dışına açılarak globalleşmeyi hedefliyoruz. Globalleşme hedeflerimiz kapsamında ilk yurt dışı müşterimiz İngiltere’den oldu, ikinci olarak da Mısır’ın en popüler turizm bölgesi olan Sharm El Sheikh’de Swissotel, Rixos Premium Seagate, Rixos Sharm El Sheikh, Rixos Radamis, Rixos Golf Villas and Suits, Rixos Premium Magawish ve Rixos Premium Alamein olmak üzere 7 otelde hizmet vermeye başlıyoruz. 2023 yılında hizmet verdiğimiz restoran sayısını 3 katına çıkararak, yüzde 200 büyüme elde elde ettik. Bu yıl ise 250 lokasyon sayısına ulaşarak yüzde 300 büyüme hedefliyoruz. Bugüne kadar restoranlara sunduğumuz finansal araçlar sayesinde toplamda 140 milyon TL’lik bir işlem hacmine ulaştık. Sunacağımız yeni hizmetlerle ve B2C platformumuzla bu yıl işlem hacmimizi 250 milyon TL’ye çıkarma hedefindeyiz. Restoran rezervasyonların haricinde otel rezervasyonların yöntemi konusunda da çözüm sunmaya hazırlanıyoruz.”

Haberin Devamı

REZERVASYONLARIN 6 AYLIK SEYRİ

Rezervem’in veri analizlerine göre yılın ilk yarısında restoran rezervasyonlarında şu gelişmeler dikkat çekiyor:

Haberin Devamı

- Rezervasyonlar, şubatta yüzde 29.26 gibi yüksek bir artış gösterdi.

- Aynı dönemde misafir sayısı da yüzde 25.71 artarak zirveye ulaştı.

- Mart ve nisan aylarında ise kısa süreli bir düşüş gözlendi.

- Restoranlar mayısta yüzde 18.14’lük rezervasyon artışı ve yüzde 18.88’lik misafir sayısı artışıyla yeniden yükselişe geçti.

- Misafirler rezervasyonlarını ortalama 3.2 gün öncesinden yapıyor.

- Rezervasyonların yüzde 16.57’si cuma günü, yüzde 16.18’i cumartesi günü, yüzde 14.99’u perşembe günü, yüzde 14.50’si çarşamba günü için oluşturuluyor.

- En az rezervasyon ise yüzde 11.06 ile pazar günü için oluşturuluyor.

- Rezervasyonların yüzde 48.70’i iki kişilik, yüzde 15.84’ü dört kişilik, yüzde 15.41’i üç kişilik, yüzde 5.5’i beş kişilik, yüzde 4.5’i de altı kişilik olarak gerçekleştiriliyor.