19.03.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
EBRU SUNGUR - Konfor Grup, Konfor Yatak bayisi olmak isteyen kadın girişimcilerin avantajlı koşullarla mağaza açmalarını sağlayacak bir proje başlattı. ‘İşimiz Konfor, Gücümüz Kadın’ projesi kapsamında kadın girişimcilere özel avantajlarla 2024 yılı sonuna kadar 100 kadın girişimciyi Konfor Yatak bayisi yapmayı hedeflediklerini belirten Konfor Grup İcra Kurulu Üyesi Akın Can şu bilgileri verdi:
“Proje kapsamında standart bayilik yatırım maliyetlerimiz üzerinden mağaza maliyeti indirimi, dekorasyon desteği (dekorasyon bütçesinin belirli bir yüzdesini biz karşılayacağız), teşhir ürününe iskonto veya teşhir ürününe vade, düşük faizli banka kredisi desteği, açılışa özel 1 yıl reklam desteği (sosyal medya ve Google reklamları) ile mağazacılık ve ürün eğitimleri desteklerimiz olacak.”
Her yerden başvuru
Bu projeden yararlanmak isteyen kadın girişimcilerin herhangi bir şehir veya ilçe için başvuru yapabileceğini vurgulayan Akın Can, “Konfor Yatak bayisi olmak isteyen girişimcinin ortalama ne kadar yatırım yapması gerekir? Kadın bayiler için bu yatırım tutarı ne olacak?” sorusunu şöyle yanıtladı:
“Bu durum açılacak mağazanın büyüklüğüne göre değişmekle birlikte, kadın girişimcilere özel bu proje sayesinde önemli bir yatırım miktarı tarafımızdan sağlanacaktır.”
18-24 ayda amorti
Konfor Yatak bayilerinin, yatırımlarını amorti süresinin maksimum 18-24 ay olduğunu bildiren Akın Can, “Bayilerimizin aylık kazançları, mağaza lokasyonuna ve bayinin satış kabiliyetine bağlı olmakla birlikte 50 bin - 150 bin TL arasında değişiklik gösteriyor. Dolayısıyla ortalama 70 bin TL diyebiliriz” şeklinde konuştu.
3 yılda 450 mağazaya ulaşmayı hedefliyor
Akın Can, “Konfor Grup olarak mobilya sektöründe 2024 ve orta vadeli hedefleriniz nelerdir?” sorusuna şu yanıtı verdi:
“Konfor Grup olarak 2023’ü yurtiçinde 130, yurtdışında 14 adet mağaza ile kapattık. Toplamda 1.5 milyar TL’lik mobilya pazar payı ile tamamladık. Aynı zamanda 2023, 15 milyon dolarlık ihracat yaptığımız bir yıl oldu. 2024 ihracat hedefimiz ise 25 milyon dolar olup, 44 ülkede faaliyet göstermeyi planlıyoruz. Aynı zamanda yıl içerisinde 130 yeni mağaza ve 2 milyar 750 milyon TL’lik pazar payı hedefliyoruz. Önümüzdeki üç yılın sonunda ise toplam 450 mağaza ve 9 milyar TL’lik pazar payına ulaşacağımıza inanıyoruz.”
‘Uyku işi’ büyüyor
Geçen yılı iç pazar açısından hedefe paralel, ihracat açısından ise yeni pazarlar açılmasa da mevcut pazarlarda hedefin koruyarak geçirdiklerini anlatan Akın Can şöyle devam etti:
“2024 yılında özellikle iç pazarda tüketicinin alım gücüne paralel hareket eden firmaların pazar payında ciddi bir artış öngörüyoruz. İhracat pazarı açısından da Amerika ve Afrika’nın yeni pazarlar arasında yerlerini alacağını düşünüyoruz. Ayrıca, yatak pazarı için 2024 için oldukça potansiyelli bir yıl olacağını öngörüyoruz. Uyku grubu ürünleri her geçen gün tüketiciler nezdinde yaşam sağlığına katkı sağladığı için önemini artırıyor. Bu da markalar için yeni ve bir o kadar da rekabetçi pazar sağlanmasına sebep oluyor. Dolayısıyla 2024 yılında Konfor Yatak markamız, tüketicilere sağladığı medikal ve ergonomik faydalarla rakiplerden ayrışarak yatak sektöründe pazar payını en hızlı artıran marka olmayı hedefliyoruz.”