21.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Dünyada 1.5 trilyon dolara ulaşan bir ‘pazar’ haline gelen ‘esenliğin’ Türkiye’deki hizmet sağlayıcılarından Wellbees, enerjisi, dinamik ve inovatif yapısıyla dikkat çekiyor. Binlerce çalışanı bulunan dev şirketlerin ‘esenlik’ hizmeti aldığı Wellbees’in kendisi ise bir KOBİ! Bu anlamda da ezber bozan, kalıpları kıran KOBİ’lere bir örnek. Wellbees Kurucusu Melis Abacıoğlu ‘işin sırrını’ şöyle açıklıyor: “Girişimcilik dünyasında ‘ürünpazar uyuşması’ olarak adlandırılan bir model var. Bu modeli yol gösterici olarak aldım. Buna göre bir iş fikriyle yola çıktığınızda aslında o fikir daha yolun başında oluyor, buna da minimum sürdürülebilir ürün oluyor. İlk müşterilerinizle birlikte gelişmeye başlıyor. Ardından farklı gelir modelleri de denenerek müşteri memnuniyetine ve işin sürdürülebilirliğine odaklanılıyor. Biz de kendi işimizde bunu uyguladık. Önce bir prototip ile yola çıktık. Ardından aylarca zaman ve emek harcayacağımız bir mobil uygulama tasarlamak yerine bir web sitesi kurduk. Bunun faydalı olduğunu ve satılabildiğini gördükten sonra çok basit bir mobil uygulama ile bir sonraki adımı attık. Bunun da çalıştığını gördükten sonra ürünü sürekli geliştirerek bugünkü haline getirdik. Kısacası işin sırrı burada: Küçük başla, pazarı dinle, yanıl, tekrar dene, başar!”
Verimlilik artıyor
Kendini esenlikte hisseden bir çalışanın verimliliğinin arttığını belirten Melis Abacıoğlu şu bilgileri veriyor: “Wellbees olarak kısa bir süre önce yaptığımız bir araştırmaya göre de çalışanların yüzde 76’sı iş yerlerinin esenlik programı sunması sayesinde kendini değerli hissediyor. Erkek çalışanların yüzde 52’si kadın çalışanların ise yüzde 59’u esenlik programlarının uzaktan çalışma döneminde iş yerlerine ve çalışma arkadaşlarına bağlılığı artırdığını söylüyor. Bununla birlikte bir iş yerinde çalışanların o iş yerini değerlendirdiği bir ölçüm yöntemi olan Net Tavsiye Skoru (NPS) ile kurumsal esenlik çalışmaları arasında pozitif bir ilişki olduğunu da ortaya koyduk. Buna göre iş yerini 9 veya 10 olarak değerleyenlerin yüzde 89.5’i esenlik programlarını değerli veya çok değerli bulduğunu belirtiyor. Esenlik projesi olmayan şirketlerde çalışanların ise yalnızca yüzde 20’si 9 veya 10 değerlemesi yapıyor.”
Yurtdışında da büyüyor
Wellbees Türkiye’nin yanı sıra uluslararası girişimleri, planları da olan bir şirket. Abacıoğlu anlatıyor: “Global ölçekte kurumsal wellbeing denilince akla gelen ilk ve en çok tercih edilen teknolojik çözüm olmak istiyoruz. Pazarda bu kategoriye isim veren lider şirket olmak için çalışıyoruz. Yurt dışında şu anda ağırlıklı olarak MENA Bölgesi’nde hizmet veriyoruz. İlk yurt dışı ofisimizi İngiltere’de açtık. Ayrıca 2022 yılında biri Dubai’de biri Almanya’da olmak üzere iki ofis daha açmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Yatırım turunda
Melis Abacıoğlu, yeni yıla girerken belirledikleri hedefleri şöyle aktarıyor: “Halihazırda bir Seri A yatırım turundayız. Bu yeni ve büyük yatırım turumuzun 2022’nin başında sonuçlanacağını öngörüyoruz. Yatırım turumuz sonrasına yönelik hedeflerimizden biri yapay zeka alanında halihazırda hem çalışan hem de işveren tarafında daha akıllı öneriler sunabilecek şekilde algoritmamızı geliştirmek. Orta-uzun vadede ise sağlık ve sigorta bacaklarını da ekleyerek uçtan uca tüm kurumsal sağlık ve esenlik sorularının tek yanıtı olmayı planlıyoruz.”
Bütüncül yaklaşım
Wellbees, hizmet verdiği şirketlerin çalışanlarına ‘esenlik’ sağlıyor. Bunun içinde bir cep telefonu uygulaması var. Şu an 10 ülkede, 5 dilde, 37 şirkette toplamda 100 binin üzerinde çalışanın Wellbees platformunu kullandığını belirten Melis Abacıoğlu, kullanıcıların ve ailelerinin yararlandığı bu uygulamayı şöyle anlatıyor: “Sosyal, entelektüel, fiziksel, finansal, çevresel, duygusal, spiritüel ve mesleki esenliğin tamamını ele alan bütüncül bir yaklaşım sunuyoruz. Zira her birey özel ve ihtiyaçları birbirlerinden farklı. Kuvvetli yapay zeka algoritmamız ile her bireye ayrı bir kişisel mutluluk yolculuğu sunuyoruz. Çok basite indirgeyerek bir örnek vermek gerekirse uygulama içerisinde finansal esenlikle ilgilenen bir kullanıcıya finansal okuryazarlık eğitimleri ve ilgili uzmanları önerirken, uyku düzeni çok iyi olmayan bir kullanıcıya uyku hikayeleri ve meditasyonları ile uyku durumunu düzeltebileceği yönünde tavsiyelerde bulunuyoruz. Ayrıca bunları tek bir fonksiyonla desteklemek yerine az önce verdiğim örneklerdeki gibi çok katmanlı müdahaleler ile davranış değişimini hızlandırıyoruz. Uzmanlarla bire bir çevrim içi görüşmeler, etkinlikler, yarışmalar, içerikler, programlar, kulüpler, webinar’lar ve Wellmarket bunlardan sadece bazıları...”