Cudi Dağı tünelleri hizmete açıldıŞırnak ile Cizre ilçesi arasındaki uzaklığı 45 dakikadan 15 dakikaya indiren ve yapımı yaklaşık 21 yıl süren Cudi Dağı tünelleri hizmete açıldı. Adı bugüne kadar terör, çatışma ve operasyon ile anılan Cudi Dağı, tünellerle aşılmış oldu. Araç geçişine açılan tünellere, 1 Ekim 2017'de teröristlerin saldırısı sonucu şehit olan Jandarma Yüzbaşı Mustafa Erdal ve güvenlik korucusu Dündar Page'nin adı verilmişti.Şırnak'ta, adı terör olaylarıyla anılan Cudi Dağı'ndan açılan ve Cizre, Silopi ile Şırnak'ı birbirine bağlayan 2 tünel, yaklaşık 21 yıl aradan sonra faaliyete alındı. Tünellerin resmi olmasa da fiili olarak hizmete açılmasıyla Cizre ve Şırnak arasındaki 45 dakikalık uzaklık, 15 dakikaya indi. Şırnak ile Cizre arasından geçen Kasrik Deresi üzerinde yapılması planlanan ve mevcut kara yoluyla birçok köyü sular altında bırakacak Cizre Barajı nedeniyle Cudi Dağı'nda tünellerin açılması, 1997'de ihalesinin yapılmasıyla başlamıştı. Yaklaşık 21 yıl aradan sonra biri 700, diğeri 800 metre uzunluğundaki 2 tünel tamamlandı. Tünellerden biri açılırken, diğeri ise yol bağlantısına yönelik çalışmalar nedeniyle henüz hizmete alınmadı.İnşaatı sırasında birçok kez terör saldırısı gerçekleştirilen tünellerin yapımında kullanılan iş makineleri ateşe verilmişti. Şırnak'ın İkizce köyü yakınlarında yapımı tamamlanan, 700 ve 800 metre uzunluğunda 2 tünelin yanı sıra 360 metre uzunluğunda 1 viyadük de tamamlandı. Açılan yolla birlikte Şırnak ve Cizre arasındaki uzaklık 45 kilometrede 37 kilometreye, süre ise 45 dakikadan 15 dakikaya indi. Eskisine göre daha geniş ve güvenli olan yolda kaza oranının da en aza ineceği belirtildi.
Kanuni Bulvarı Projesi'nde bir tünel daha hizmete girdiTrabzon'da kamulaştırma maliyetleri dahil olmak üzere yaklaşık 2,5 milyar liraya mal olması beklenen Kanuni Bulvarı Projesi'nde bir tünel daha bugün hizmete girdi. 15 ay önce hizmete giren Akyazı Tüneli içerisinden başka bir tüple ayrılan tünel; tek giriş-çift çıkışı olması özelliği bakımından da devlet il karayolları arasında ilk olma özelliği taşıyor. Temeli 2011 yılının Mayıs ayında atılan ve yapımı 7 yıldır süren toplam 24 kilometre uzunluğunda 2x3 şeritli bölünmüş yol olarak yapımı devam eden Kanunu Bulvarı Projesi'nde 12 köprülü kavşak, toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 8 çift tüp ve 441 metre uzunluğunda 1 tek tüp olmak üzere toplam 17 tünel ve toplam uzunluğu 7 bin 888 metre olan 55 köprü bulunuyor. Şuana kadar yaklaşık 1,5 milyar kamulaştırma bedeli ödendiği öğrenilen Kanuni Bulvarı kapsamında, güzergahın tamamına ait işleri kapsayacak projenin 1,1 milyar liralık ihalesi de geçtiğimiz yıl gerçekleştirilmişti. Trabzon’un Yıldızlı mevkiinden başlayıp Trabzon-Maçka Yolu Gözalan mevkiinde son bulacak bulvar inşaatında toplam uzunlukları yaklaşık 10 km olan ve delme çalışmaları devam eden Boztepe tüneli ve Bahçecik tünelleri de var. Bu tünellerin yanı sıra proje bünyesinde 0,4 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 1 Tüneli, 0,3 Km (çift tüp) uzunluğunda Çukurçayır 2 Tüneli, 0,5 km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 1 Tüneli , 0,75 Km (çift tüp) uzunluğunda Gölçayır 2 Tüneli de yer alıyor. Trabzon’un trafik sorununu önemli oranda çözmesi beklenen 3 gidiş-gelişli projede 5 metre genişliğinde sağlı, sollu yaya kaldırımları da bulunuyor. Yapımı süren proje kapsamında 15 ay önce hizmete giren Akyazı Tüneli içerisinden başka bir tüple ayrılan Beşirli tünelinin hizmete girmesi için sabah saatlerinden itibaren Karayolları ekipleri, tünel boyunca son rötuşları yaparken tünel girişindeki dubaları ve levhaları kaldırarak saat 12.00'dan itibaren yolun trafiğe açılmasını sağladılar.
Karkamış Gümrük Kapısı hizmete açıldıFırat Kalkanı Harekatı sonrası geçişlere açılan Suriye sınırındaki Karkamış Gümrük Kapısı taşınma dolayısıyla 1 haftalık aranın ardından yeni binasında yeniden hizmete başladı. Suriye’de 2011 yılında başlayan iç savaş sonrası Suriye Hükümeti kontrolünden çıkarak önce muhaliflere daha sonra ise DEAŞ’ın kontrolüne geçen ve Cerablus’a açılan Karkamış Gümrük Kapısı geçişlere kapatılmıştı. Ağustos 2016 tarihinde Türkiye sınırını terör tehdidinden korumak amacıyla yapılan Fırat Kalkanı Harekatı sonrası 2 yıl boyunca DEAŞ’ın kontrolünde kalan Halep’in Cerablus kenti, yeniden muhaliflerin kontrolüne geçti. 1953 yılında hizmete açılan Karkamış Gümrük Kapısı 63 yıl aradan sonra geçtiğimiz Eylül ayında A sınıfına geçerek ihracata açıldı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından, yoğunluk ve yoğun ticaretin ardından "A sınıfı gümrük idaresi" statüsüne yükseltilen gümrük kapısının yeni bir yere taşınması kararı alındı.Geçtiğimiz hafta yeni binaya taşınmak için 6 gün boyunca yaya ve araç geçişine kapatılan gümrük kapısı, bugün mesai saatleri itibariyle yeniden hizmet vermeye başladı.Yeni yapılan gümrük kapısında vezne, kantar, pasaport, tescil ve gümrük muayene işlemleri daha kolay ve hızlı yapılacak. Dedektör köpeklerinde bulunduğu gümrük kapısı, modern cihazlarla donatılarak, sürücülerin araçlarından inmeden X-ray cihazından geçerek giriş çıkışları sağlanacak sağlanacak.