Çanakkale Köprüsü ticaretin yeni rotası oldu! Yüz binlerce TIR geçecek
Çanakkale Köprüsü ticaretin yeni rotası oldu! Yüz binlerce TIR geçecekÇanakkale Köprüsü, ticaretin yeni rotası olacak. Anadolu’dan Avrupa’ya taşınan ticari ürünlerde İstanbul’daki köprülerin dışında başka geçiş alternatifi olmayan Marmara’nın yükünü hafifletecek olan köprü, hem lojistik hem de ticari hareketlilik bakımından büyük avantajlar sunuyor. Bu değişim rüzgarından sadece Çanakkale değil, tüm Ege Bölgesi olumlu anlamda etkilenecek.
19.03.2022Ekonomi
1915 Çanakkale Köprüsü’nde ‘kedi yolu’ yapımı başladı
1915 Çanakkale Köprüsü’nde ‘kedi yolu’ yapımı başladıDünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 18 Mart 2022’de tamamlanarak hizmete açılması beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü’nde işçilerin üzerinde çalışacağı ‘kedi yolu’ yapımına başlandı.
16.11.2020Haberler
1915 Çanakkale Köprüsü ayakları 100 metreye ulaştı
1915 Çanakkale Köprüsü ayakları 100 metreye ulaştıÇANAKKALE Boğazı'nda inşası süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükselirken, Gelibolu yakasındaki keson üzerine 10, Lapseki yakasındaki keson üzerine ise 9'uncu bloklar yerleştirildi. Yüksekliği 100 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre olacak.
20.12.2019Haberler
1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor
1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyorÇanakkale Boğazı'na inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yaklaşık 3 ay önce batırılan, Avrupa ve Asya yakası kule kesonları üzerinde 318 metre uzunluğundaki ayaklar yükselmeye devam ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Gelibolu ve Lapseki yakasında deniz içerisinde yükselecek 318 metrelik ayaklarını oluşturacak ilk bloklar, kule kesonları üzerine yerleştirildi.
11.09.2019Haberler
1915 Çanakkale Köprüsü yükseliyor
1915 Çanakkale Köprüsü yükseliyor1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule kesonlarında çelik şaft montajı tamamlandı. Her iki kule kesonu, köprü ayaklarının bulunduğu alanlarda denize batırılacak. İki gün sürecek işlemin ardından ise kesonların üzerine kule montajı başlayacak.
11.09.2019Haberler
1915 Çanakkale Köprüsü'nde 24 saat mesai! Fiyatlar da fırladı...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde 24 saat mesai! Fiyatlar da fırladı...1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hız kesmeden devam ederken, köprünün ayaklarının oturacağı alanda da denize kazıkların çakılması çalışmaları sürüyor. Kazık çakım çalışmaları deniz üzerinden ilk kez görüntülendi. Lapseki ilçesinde ise özellikle inşaat sektöründe patlama yaşanırken, arsa ve konut fiyatları yaklaşık dört kart arttı.
18.04.2018Ekonomi
1915 Çanakkale Köprüsü'nde 24 saat mesai! Fiyatlar da fırladı...
1915 Çanakkale Köprüsü'nde 24 saat mesai! Fiyatlar da fırladı...1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hız kesmeden devam ederken, köprünün ayaklarının oturacağı alanda da denize kazıkların çakılması çalışmaları sürüyor. Kazık çakım çalışmaları deniz üzerinden ilk kez görüntülendi. Lapseki ilçesinde ise özellikle inşaat sektöründe patlama yaşanırken, arsa ve konut fiyatları yaklaşık dört kart arttı.
18.04.2018Ekonomi
Çanakkale 1915 Köprüsü’nde çalışmalar tam gaz
Çanakkale 1915 Köprüsü’nde çalışmalar tam gazTemeli 18 Mart'ta atılan Çanakkale 1915 Köprüsü’nde çalışmalar bütün hızıyla devam ediyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından temeli 18 Mart'ta atılan Çanakkale 1915 Köprüsü’nde çalışmalar devam ediyor. Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te açılacak Çanakkale 1915 Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak. 354 kilometrelik otoyolda 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit inşa edilecek. Gelibolu’ya bağlı Sütlüce ile Lapseki ilçesinde yer alan Şekerkaya mevkii arasına kurulacak köprünün 2023 yılına kadar hizmete girmesi bekleniyor. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün toplam uzunluğunun 2023 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar, ayrıca 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4608 metre olması öngörülüyor. Köprü 2x3 şeritli olacak. Köprü tabliyesinin yaklaşık 44,80 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması planlanıyor. Tabliyenin her iki tarafına bakım onarım maksadıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında olacak. Kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak.288 kilometrelik rüzgara kadar direnç göstererek testi başarıyla geçmişti Yeri şehrin güçlü rüzgarı sebebiyle kaydırılan 1915 Çanakkale Köprüsü için Danimarka’nın başkenti Kopenhag’da rüzgar testi yapılmıştı. Kopenhag’da bulunan Force Technology Test Laboratuarı’nda köprüye rüzgar verildi. Buradaki testlerde köprü, saatte 288 kilometrelik rüzgara kadar direnç göstererek testi başarıyla geçti. Çanakkale’de bugüne kadar gerçekleşen en yüksek hızlı rüzgar, saatte 130 kilometre olarak kaydedilmişti.' Lapseki tarafında kamulaştırma çalışmaları başladı' Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, "18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız tarafından temeli atılmıştı. O günden bu tarafa proje çalışmalarıyla birlikte Gelibolu yakasında kuru havuz hafriyatı devam ediyor. O bölgede hummalı bir çalışma var
11.09.2019Haberler
Bakan Arslan açılışta konuştu
Bakan Arslan açılışta konuştuUlaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın en uzun açıklığa sahip Çanakkale 1915 Köprüsü'nün 2023 yılında açılacağını söyledi. Bakan Arslan, Tekirdağ-Muratlı-Karıştıran çevre yolu bağlantı yolu ile Kapaklı-Saray çevre yolunun açılışını, Tekirdağ-Hayrabolu yolunun ise temelini atmak üzere Tekirdağ’a geldi. Bakan Arslan tören alanında yaptığı konuşmada Tekirdağ, Trakya, Marmara ve Avrupa’yı Ege’ye bağlayacak olan dünyanın en uzun açıklığa sahip olacak olan 2023 metre açıklıklı Çanakkale 1915 Köprüsü'nün 2023 yılında tamamlanacağını söyledi. Tekirdağ için güzel müjdeler vereceğini kaydeden Bakan Arslan, "Tekirdağ-Muratlı yolu sadece çevre yolu değil, bölünmüş yolun sıcak asfalt hale getirilmesi ve yine Kapaklı-Saray arası çevre yolları dahil 17,5 kilometrenin sıcak asfalt hale getirilmesi çok önemliydi iki projenin bedeli toplam 224 milyon TL eski parayla 224 trilyon. Elbette ki Tekirdağlı'ya Muratlı’ya, Kapaklı ve Saraylı hemşehrilerimize helali hoş olsun hayırlı uğurlu olsun" dedi. "Hayrabolu-Tekirdağ yolu şu anda 52 kilometre, yapacağımız projeyle 6 kilometre kısalmasını sağlayacağız 46 kilometreye düşüneceğiz ve sıcak asfalt hale getiriyoruz" diyen Bakan Arslan, "O projenin de bedeli tam 400 milyon lira. Dolayısıyla ikisini üst üste koyarsınız bugün temelini atacağımız ve açılışını yapacağımız projelerin toplamı 624 milyon TL. Tekirdağlılara hayırlı uğurlu olsun, helali hoş olsun. Tekirdağ’a 15 yılda yapmış olduğumuz yatırım ise 2 milyar 716 milyon lira" diye konuştu. "Hayal edip rüya görmekle kalmıyoruz biz hayalleri gerçekleştiriyoruz" Tekirdağ’ın Çorlu havalimanı ile bağlantısını bölünmüş yol olarak yaptıklarını söyleyen Bakan Arslan, "1915 Çanakkale Köprüsü önemli. Hem Tekirdağ hem Trakya hem Avrupa’yı Çanakkale üzerinden Ege’ye bağlamak üzere önemli bir rüyamız, bir hayalimiz vardı. Bizim farkımız biz hayal edip rüya görmekle kalmıyoruz biz hayalleri gerçekleştiriyoruz. Bu sene içer
11.09.2019Haberler