Cumhurbaşkanı Erdoğan müjdeyi verdi! Net 1 saat 10 dakika...Gebze-Halkalı Banliyö Hattının Açılış Töreni'nde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Gebze - Halkalı Banliyö Tren Hattı, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. Görüyorsunuz hizmet başka bir şey, laf başka bir şey" dedi.
Halkalı-Gebze banliyö hattının test seferleri aralıksız sürüyorAçılışı yarın gerçekleştirilecek olan Halkalı-Gebze banliyö tren hattında gün boyu aralıksız olarak test seferleri yapılıyor. Trenler içinde yolcular varmış gibi istasyonlara yanaşıp bekleyip ardından diğer istasyonlara devam ettiği test sürüşleri havadan görüntülendi.
6 yıllık hasret bitiyorHalkalı-Gebze arasında bulunan eski banliyö hatlarında 2013 yılından beri süren yenileme çalışmalarında sona gelindi. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yapım çalışmalarının yüzde 97'si tamamlandı.Proje tamamlandığında günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanan hattın Marmarayla entegrasyonu sağlandığında Gebze'den Halkalı'ya 105 dakikada seyahat edilebilecek. Aynı proje kapsamında 9 ay önce trafiğe kapatılan Kadıköy'ü Üsküdar'a bağlayan Tıbbiye köprüsü de tamamlanmak üzere. Tarihi Haydarpaşa garında ise restorasyon çalışmaları tüm hızıyla sürüyor.
Son dakika: İstanbullulara büyük müjde! Yıl sonu açılıyor...Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nda incelemelerde bulundu. Turhan, "Eksik olan imalatlarımızı da tamamlayıp yıl sonunda bu projeyi İstanbulluların hizmetine sunacağız" dedi.
Halkalı-Gebze Banliyö hattı havadan görüntülendiSona yaklaşılan Halkalı-Gebze Banliyö Hattında devam eden çalışmalar havadan görüntülendi. İstanbul’un ulaşım sorununa önemli ölçüde çözüm sunacak olan demir yolunun genişliği adeta otobanı andırırken, istasyonların büyük ölçüde tamamlandığı görüldü.İstanbul’un en önemli ulaşım projelerinden olan Halkalı-Gebze Banliyö hattında sona yaklaşıldı. Marmaray’ın Halkalı Gebze hattında hizmet verecek olan banliyö hattında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Kazlıçeşme-Marmaray arasında deneme amaçlı çalışmaya başlayan Halkalı-Gebze Banliyo treni, günler sonra seferlerine başlayacak.Ray bağlantılarının tamamlandığı tren hattında hummalı bir çalışma yürütülüyor. Zeytinburnu istasyonunda devam eden çalışmalar havadan görüntülenirken çekilen görüntülerde ray bağlantılarının ve istasyonların büyük ölçüde tamamlandığı görülüyor. Projenin dev tren yolu otobanı aratmazken çekilen görüntüler kendine hayran bıraktı. Hattın yıl sonunda hizmete girmesi bekleniyor.
Son hali görüntülendi! Gebze-Haydarpaşa banliyö hattı...Gebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi. Havadan görüntülenen hatta rayların Maltepe’ye kadar döşendiği görülürken, rayların döşeme işleminin bitmesine 10 km kaldı.
Son hali görüntülendi! Gebze-Haydarpaşa banliyö hattı...Gebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi. Havadan görüntülenen hatta rayların Maltepe’ye kadar döşendiği görülürken, rayların döşeme işleminin bitmesine 10 km kaldı.
Peronlar ortaya çıkmaya başladıİSTANBUL'da kapatılan banliyö hattının yeniden açılabilmesi için sürdürülen çalışmalar yoğunlaştırılırken, rayların döşenmeye başladığı hatlarda yolcuların inip bineceği peronlar da ortaya çıkmaya başladı.
Banliyö hattında ilk raylar döşenmeye başladıİstanbul'da 4 yıl önce durdurulan banliyö hattının yeniden açılabilmesi için sürdürülen çalışmalar yoğunlaştırılırken, çeşitli kesimlerde rayların döşenmesine başlandı. Çalışmaların sürdürüldüğü bölgelerde yaya ve araçların güvenliği için 24 saat görev yapan işaretçiler görevlendirildi.Haydarpaşa-Gebze arasında bulunan 29 Mayıs 1969 yılından bu yana hizmet veren banliyö tren hattı 19 Haziran 2013'de yapılan son seferin ardından kapatılmıştı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray'la entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonlarının da yenilenmesine karar verilmişti. Yapım süresi 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılı Haziran ayında sonuçlandırılması hedeflenmişti. Ancak aradan geçen süre içinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının Ekim ayında çalışmaları durdurmuştu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılı içinde tekrar başlamıştı.Önümüzdeki yıl 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda tamamlanarak hizmete açılması hedeflenen Halkalı-Gebze banliyö hattında ekipler yoğun olarak çalışıyor. İş makineleri sürekli gidip gelirken, Halkalı-Gebze arasındaki uzaklığı 105 dakikaya indirecek hattın Marmaray ile birleştirilmesi ve kent içi ulaşımdaki büyük yükü önemli ölçüde hafifletmesi hedeflendi.
Banliyö hatlarına ilk raylar döşenmeye başlandı!İstanbul’da 4 yıl önce durdurulan banliyö hattının yeniden açılabilmesi için sürdürülen çalışmalar yoğunlaştırılırken, çeşitli kesimlerde rayların döşenmesine başlandı. Çalışmaların sürdürüldüğü bölgelerde yaya ve araçların güvenliği için 24 saat görev yapan işaretçiler görevlendirildi. Bu hat ile Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 105 dakikaya inecek.
Banliyö hatlarına ilk raylar döşenmeye başlandı!İstanbul’da 4 yıl önce durdurulan banliyö hattının yeniden açılabilmesi için sürdürülen çalışmalar yoğunlaştırılırken, çeşitli kesimlerde rayların döşenmesine başlandı. Çalışmaların sürdürüldüğü bölgelerde yaya ve araçların güvenliği için 24 saat görev yapan işaretçiler görevlendirildi. Bu hat ile Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 105 dakikaya inecek.