Şehirlerarası otobüslerde araç takip sistemi uygulaması başladı
Şehirlerarası otobüslerde araç takip sistemi uygulaması başladı1 Ocak itibariyle şehirlerarası yolcu otobüslerinde yeni dönem başladı. Son dönemde yaşanan otobüs kazalarının önlenmesi amacıyla kısa adı U-ETDS olan Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi bugünden itibaren zorunlu hale geldi. Yeni sistemle, şehirlerarası yolcu otobüslerinde aracın hızı, şoförün dinlenip dinlenmediği, yolcularla ilgili birçok bilgi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından adım adım takip edilecek.
1.01.2024Haberler
Şehirlerarası otobüslerde araç takip sistemi uygulaması başladı
Şehirlerarası otobüslerde araç takip sistemi uygulaması başladı1 Ocak itibariyle şehirlerarası yolcu otobüslerinde yeni dönem başladı. Son dönemde yaşanan otobüs kazalarının önlenmesi amacıyla kısa adı U-ETDS olan Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi bugünden itibaren zorunlu hale geldi. Yeni sistemle, şehirlerarası yolcu otobüslerinde aracın hızı, şoförün dinlenip dinlenmediği, yolcularla ilgili birçok bilgi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından adım adım takip edilecek.
1.01.2024Gündem
Hafriyat kamyonlarına büyük takip
Hafriyat kamyonlarına büyük takipİstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehirdeki hafriyat, moloz ve hazır beton taşıyan kamyonlara araç takip cihazları takarak GPS ile izleme başlanacak. Yaklaşık 13 bin kamyonun bulunduğu İstanbul'da, aşırı hız yapanlara ve güzergâh dışına çıkıp hafriyat döken kamyon sürücülerine, yeni sistemle birlikte anında ceza kesilebilecek .Kentsel dönüşüm ve büyük projelerin yürütüldüğü İstanbul'da hafriyat kamyonlarının karıştığı kazalarda son 20 ayda 38 kişi hayatını kaybetti.11 BİN KAMYONA CİHAZ TAKILDIİBB'nin şehir sınırları içerisinde uygunsuz faaliyet gösteren hafriyat kamyonlarını engellemek amacıyla başlattığı bu çalışma kapsamında bugüne kadar 11 bin kamyona araç takip cihazı yerleştirilerek, hafriyat, moloz ve hazır beton taşıyan kamyonlar takibe hazır hale getirildi. Kurallara uymayan, çevreyi kirleten veya eksikleri olan araç sürücülerine belirlenen miktarda ceza kesilebilecek.KAMYON SÜRÜCÜLERİ UZUN KUYRUKLARDAN ŞİKAYETÇİDHA'ya konuşan bazı kamyon sürücüleri, araçlarına bin 200 TL karşılığında takılan takip sisteminden memnun olduklarını ve uygunsuz hafriyat döken kişileri engelleyeceğini ifade ettiler. Kamyon şoförleri hafriyat döküm alanlarında uzun süreler bekletildiklerini ve bu durumun işlerini aksattığını, ton başına alınan hafriyat döküm ücretlerinin düşürülmesini istediler."Takip cihazı takılmasından memnunuz. Kaçak dökümleri engelleyeceğini düşünüyoruz. İstanbul için çok iyi oldu" diye bazı sürücüler de, "Bizim en büyük sorunumuz, hafriyat dökümü için sıra beklemek. Döküm alanına gelip 5-6 saat beklemek istemeyenler, aracında GPS olsa bile gidip başka yerde kaçak döküm yapıyor. Döküm ücretleri de çok yüksek. Bir aracın dökümü, 150-160 TL tutuyor. Bu parayı verdiğimiz hâlde çok sıra bekliyoruz. Çalışamıyoruz, günlük iki sefer zor geliyoruz " diye konuştular.GPS'İ OLMAYAN ARAÇLAR DÖKÜM ALANLARINA ALINMIYORÖte yandan İBB tarafından, döküm alanı
11.09.2019Haberler
Tanker sürücüsü 11 saat sonra bu halde bulundu
Tanker sürücüsü 11 saat sonra bu halde bulunduİzmit'te, 53 yaşındaki Hasan Göçlü'nün TEM otoyolu kenarındaki tesiste park ettiği tankerin 11 saat boyunca hareket etmediğini araç takip sisteminden tespit eden firma, yoldan geçen sürücülerinden kontrol etmesini istedi.
11.09.2019Haberler