GündemTürkiye’nin ilk ‘obez market’i

Türkiye’nin ilk ‘obez market’i

08.03.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türk Böbrek Vakfı, her yıl mart ayının ikinci haftası çeşitli etkinliklerle ele alınan “Dünya Böbrek Günü” için çarpıcı bir çalışmaya imza attı.

Türkiye’nin ilk ‘obez market’i

“Çocuklarda Obezite” temasının ele alındığı proje kapsamında “Obez Market” açtı. Sanal olarak işleyecek Obez Market ile alışveriş sepetine eklenen abur-cuburlar, fiyatlarıyla değil kalori miktarı ve şeker-tuz oranlarıyla hesaplanacak. Türkiye’deki obez hastaların yüzde 60’ının 0-18 yaş aralığında olduğunu söyleyen Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk, “Obez Market’te sadece çocuklara değil, büyüklere de aslında yediklerinin ve içtiklerinin içinde bulunan kalorileri, tuz ve şeker miktarlarını belki de biraz acımasız bir yöntemle gösteriyoruz” dedi.