GündemTürkiye evinde en çok kuş besliyor

Türkiye evinde en çok kuş besliyor

25.05.2016 - 14:52 | Son Güncellenme:

Twentify ve Moofio’nun ortak yaptığı Türkiye Evcil Hayvan Haritası Sonuçları Açıklandı. Araştırmaya göre Türk halkı evinde en çok kuş besliyor.

Türkiye evinde en çok kuş besliyor

Kitle kaynak platformu Bounty’nin yaratıcısı Twentify ve Türkiye’nin hayvan sosyal ağı Moofio, Bounty uygulaması üzerindeki 150.000'i aşkın kullanıcı arasında yaptığı Türkiye evcil hayvan araştırması sonuçlarını açıkladı. Bounty uygulaması üzerinden oluşturulan bu göreve katılan 967 kişinin %29’u 18-20, %28’i 21-24, %21’i 25-29, %13’ü 30-35, %5’i 36-30, ve geri kalanı 40 yaş ve üzeri kişilerden oluşuyor.

Türklerin %32’si ‘kedi İnsanı’ %27’si de ‘köpek insanı’ çıktı.
Araştırma sonuçlarına göre Türkler %33’lük bir oran ile kuş besleyenlerden sonra en çok kedi besleniyor. Kedi insanı, özgürlüğüne düşkün, sevecen ama mesafeli, yönetilmesi zor, kendi bildiğini okuyan, gururlu ve asil olarak tanımlanıyor. Köpek insanları ise koşulsuz bir sevgiyle bağlı olan ne olursa olsun sevgileri bitmeyen ve fedakar, korumacı insanlar olarak tanımlanıyor.

Katılımcıların %21’i ise evinde balık besliyor. Geri kalanlar arasından %3’lük bir kısım kemirgen ve %1’lik bir kısımda sürüngen beslediğini söylüyor.

Sokak ve barınaktan hayvan edinme oranı yükselmeli
Hayvan sahibi olan katılımcıların %50’si, hayvanlarını bir petshoptan aldıklarını söylerken, %29’u sokaktan, %10’u barınaktan, %5’i veterinerden ve geri kalanlar ise online sitelerden aldıklarını söylüyor.

Markalı mama tercih etmiyoruz
Katılımcıların %15’i markasız, açık satılan mamaları tercih ettiğini söylerken, %10 oranında bir kesim de, belirli bir markaya sadık kalmadığını ve sürekli değiştirdiğini söylüyor. En çok tercih edilen markalar olarak %9’la Whiskas, %8’le Goody ve %7’yle Pro Plan görünürken, evcil hayvanını ev yemeği ile besleyenlerin oranı %8. Tercih edilen markalarda bu üçlüyü %5’le Champion, %4’le Royal Canin ve %4’le Bonnie takip ediyor.

Mama tercihindeki en önemli etkenlerin başında kalite algısı olduğu görülüyor. “Neden bu mama markasını tercih ediyorsun” sorusu karşısında %20 oranında katılımcılar içeriğine güveniyorum yanıtını verirken %18’i ise fiyatın tercih kriterlerinde en önemli etken olduğunu belirtiyor.

Hayvanlarımız için ne kadar para harcıyoruz?
Araştırma sonuçlarına göre hayvan sahiplerinin %68,1’i hayvanları için ayda 0-100TL arasında bir harcama yapıyor. 100-300TL arası harcama yapanların oranı %26,7 olurken, %4,3 oranında bir kesim de 300-500TL arasında bir harcama yapıyor.
Tüm bunların yanında, bir sosyal medya hesabı kullanım alışkanlıklarına bakıldığında, Moofio'daki hesapların %50'sini köpek, %43'u kedi ve %3.5’ini de kuş hesapları oluşturuyor.