17.08.2023 - 06:50 | Son Güncellenme:
MİNE ÖZDEMİR GÜNELİ - Daha önce liselerde sınıf tekrarı olmadığı için öğrencilerin ‘nasıl olsa 7-8 zayıfla sınıf geçebiliyorum’ düşüncesiyle derslere yeterince çalışmadığını kaydeden eğitimciler, son yıllarda liseden üniversiteye geçen öğrencilerin gerek akademik başarılarında gerekse de kişisel gelişimlerinde kalitenin düştüğüne dikkat çektiler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) sınıf tekrarını geri getirmesinin bu sorunların önüne geçeceğini ancak başarısız olan öğrencilerin mutlaka ilgi alanlarına göre doğru yönlendirilmesi gerektiğini dile getiren eğitimcilerin görüşleri şöyle:
‘KALİTE ÇOK DÜŞTÜ’
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi öğretim üyesi Prof. Dr. Burçin Acar Şeşen: Liselerde ders geçme sistemi, öğrencilerin yeterliliklerini olumsuz yönde etkiliyor. 21. yüzyıl becerilerine sahip öğrenciler yetişmeli diyoruz ama eğitim fakültesinde öğretmen yetiştirdiğimiz gruplara da baktığımızda eğitimin kalitesinin git gide düştüğünü görüyoruz. Ders geçme sistemini kaldırınca ciddi sorunları beraberinde getirdiğini gördük. Öğrencilerin aslında profilleri değiştiği, başarı düzeylerinde ciddi bir düşüş oldu. Dersten kalma, sınıf tekrarı olmalı ki öğrenciler, istenilen yeterliliklere ve becerilere sahip olabilsinler.
‘BECERİLERE BAKILMALI’
Eğitim-İş Sendikası Genel Başkanı Kadem Özbay: Zorunlu eğitimdeki bir çocuğun sınıfta bırakılmasında başka bir risk var. 18 yaşını geçti, 1-2 yıl kaldı. O durumda ne yapacağız? Çocuk resimde başarılı, matematikte başarısız diye sınıfta bırakılması da doğru olmaz. Çocuğun farklı yönlerdeki becerilerine göre eğitimine devam etmesini sağlamamız lazım. Eğitim, sınav merkezli olmaktan kurtarılmalı. Çünkü açık öğretime geçen çocuk, sınava hazırlanmak için geçiyor. Asıl sorun burada.
‘SINIF MEVCUTLARI ARTAR’
Milliyet Gazetesi Eğitim Yazarı Abbas Güçlü: Kaldırılması çok iyi oldu. Ama çok daha önemli olan öğrencilerin neden sınıfta kalma durumuna düşmesidir. MEB bu konuda ayrıntılı bir inceleme yaptı mı? Sınıfta kalmayı kaldıran da getiren de yine kendileri. Dünden bugüne ne değişti? Çok daha önemli olan sınıfta kalan öğrencilerin sınıf mevcutlarını daha da artıracak olması. Kaldırılma gerekçesini dönemin Bakanı’na sorduğumda “Biz mevcut öğrenciye yer bulamıyoruz, kalan öğrenciyi nerede okutacağız” demişti. Kimler kalacak? 7-8 zayıfı olan kalacak da 3-4 zayıfı olan sınıf geçecek mi? Sanki aceleye getirilmiş bir uygulama. Umarız üzerinde yeterince çalışılmıştır.