19.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
Haliç Köprüsü’nün onarımı sırasında trafik sıkışıklığına çözüm olması için 2002 yılında tekrar hizmete açılan eski Galata Köprüsü, vapurların Eyüp’e geçişine engel olduğu ve su sirkülasyonunu önleyerek Haliç’in temizlenmesi çalışmalarını aksattığı gerekçesiyle 7 Ekim 2012’de yaya ve araç trafiğine kapatılmıştı. Ardından sökülüp yerinden kaldırılmıştı.
50 metrelik bölüm
2016’da yüzer dubaları römorkörler aracılığıyla Haliç’ten taşınan köprüden geriye, Balat-Ayvansaray kıyısında kara üzerinde 50 metrelik giriş bölümü kaldı. Tarihi Galata Köprüsü’nün kalan kısımları römorkörlerle tersaneye çekilirken, giriş kısımlarının şimdiki görüntüsü görenleri hayrete düşürüyor. Özel Balat Hastanesi otoparkının yanında bulunan 50 metrelik giriş kısmı viraneyi andırırken, gelişigüzel etrafa saçılan eşyalar, çevre kirliliğine de yol açıyor. Tarihi yapıdan geriye kalan ve mezbeleliğe dönen son parçanın akıbeti belirsizliğini koruyor.
Ahşaptan yapılmıştı
Eski adıyla Cisr-i Cedit (Yeni Köprü) Köprüsü, 1845’te önce ahşap olarak inşa edildi. Kısa sürede eskiyen köprü 1863’te yenilendi. 37 yıl hizmet veren köprünün yerine, denizde yüzen dubalar üzerine inşa edilen yeni bir köprü daha yapıldı. Bu köprü 1912’de kullanıma açıldı. 1914’te köprünün üzerinden elektrikli Eminönü-Karaköy bağlantısı sağlandı. 1987’de köprünün Haliç’e bakan tarafında yeni köprü yapımına başlandı. Bu köprünün yapımı tamamlanmadan önce Mayıs 1992’de tarihi Galata Köprüsü yangında büyük hasar görünce ulaşıma kapandı. Bunun üzerine inşası hızlandırılan ve kazıklar üzerine yapılan yeni köprü yangından bir ay sonra hizmete alındı. Eski Galata Köprüsü ise sökülüp tamir edildikten sonra Hasköy, Arnavutköy sahiline yerleştirildi.