10.11.2015 - 21:48 | Son Güncellenme:
Sağlık Bakanlığı, tüm Türkiye’deki kamu hastanelerinde vatandaşların karşı karşıya kalabildikleri sorunları giderebilmek, daha çağdaş ve daha modern sağlık hizmetleri sunabilmek amacı ile son yıllarda internet altyapısını son derece aktif bir şekilde kullanıyor. Özellikle de son yıllarda hızla gelişen teknoloji ile birlikte yaşamın her alanında kendisine yer bulmaya başlayan internet, Sağlık Bakanlığı tarafından da aktif olarak kullanılarak, sağlık hizmetlerinde modern yüzyılın en üst düzey standartlarının yakalanabilmesi sağlanabiliyor. Dijital platform üzerinde Sağlık Bakanlığı tarafından hizmete açılan MHRS yani Merkezi Hastane Randevu Sistemi vatandaşların hastane randevularını daha pratik, daha hızlı ve daha modern bir şekilde alabilmelerini sağlıyor. Sağlık Bakanlığı’nın bu yeni randevu sistemi vatandaşların hastane kapılarında sağlık hizmeti alabilmek amacı ile yaşadığı sorunları ve karşı karşıya kaldığı uzun saatler süren sıra bekleme çilesini ortadan kaldırıyor.
Lütfen yönlendirildiğiniz sitede kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Dünya genelinde gelişmiş ülkelerde uzun yıllardır uygulanan ve Türkiye’de de özel sektörde etkin bir şekilde görülen randevulu sağlık hizmetlerinin Sağlık Bakanlığı tarafından kamu hastanelerinde de aktif olarak kullanılmaya başlamasını sağlamak amacı ile çeşitli projeler yürütülüyor. Özellikle de Sağlık Bakanlığı tüm Türkiye’deki kamu hastaneleri ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinde de aktif olarak kullanılmasını sağlamak amacı ile geliştirilen Merkezi Hastane Randevu Sistemi vatandaşların son derece pratik bir şekilde internet ortamından hastane randevu alımlarını yapabilmelerini sağlıyor. Günümüzde akıllı teknolojiler sayesinde bulunulan her yerden internete son derece pratik bir şekilde erişim sağlanabiliyor olması Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin son derece sık ve yoğun bir şekilde kullanılmasına yol açıyor.
Sağlık Bakanlığı’nın dijital platform üzerinde yer alan MHRS web portalına vatandaşlar, mhrs.gov.tr/ adresinden erişim sağlayabiliyor. Merkezi Hastane Randevu Sistemi web portalında vatandaşlar, hastane randevu alımlarını ise sayfa içerisindeki ‘randevu al’ sayfasından gerçekleştirebiliyor. Bu randevu alım sayfasında vatandaşların sistem avantajlarından yararlanabilmeleri için öncelikli olarak sisteme üye olmaları gerekiyor. Vatandaşların hem hastane randevu alımlarını istedikleri kriterler doğrultusunda yapabilmesi hem de geçmiş hastane randevularını görüntüleyebilmesi için sistem üyeliği zorunludur. Bu kapsamda vatandaşlar ekranda bulunan yeni üye kategorisinden üyelik sayfasına ulaşabiliyor. Bu sayfa içerisinde MHRS üyelik işlemleri için vatandaşların kimlik bilgileri, iletişim bilgileri ve güvenlik bilgileri olmak üzere 3 aşamada kendisinden talep edilen bilgileri girmeleri gerekiyor.
MHRS üyelik işlemlerini tamamlayan vatandaşlar T.C. kimlik numaraları ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak, randevu alımlarını belirledikleri kriterlere göre yapabiliyor. Bu kapsamda vatandaşlar, il, ilçe, hastane, semt polikliniği, klinik, klinik yeri ve hekim bilgilerini seçerek, uygun olan randevu saatlerinden, randevu saati seçimlerini gerçekleştirerek randevularını kendileri için en uygun şekilde alabiliyor. Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi hizmetlerinden mobil uygulamadan yararlanarak da faydalanılabiliyor. Ayrıca vatandaşlar Alo182 Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ni kullanarak da cep telefonlarından veya sabit telefonlarından da kolay bir şekilde hastane randevularını alabilme fırsatına sahip olabiliyor.