18.08.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Ozan Ömer Kadüker - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılının başlayacağı 9 Eylül’den itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf ve lise 9. sınıftan başlamak üzere kademeli şekilde uygulanacak.
Modelin uygulanmasına ilişkin genelge Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin imzasıyla yayımlandı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan eğitimler kapsamında eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı. Öğretmenlerin eğitimi ise 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında mesleki çalışma döneminde il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde yapılacak.
Ara tatilde eğitim
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne ilişkin genelgeye göre eğitici eğitimi belgesi alan öğretmenler tarafından tüm kademelerde okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyleri dışındaki diğer sınıf düzeylerinde derslere giren öğretmenlere yönelik de ayrıca teorik ve uygulamalı eğitimler olacak. Birinci dönemdeki ara tatilde planlanan eğitimler branş temelli olarak en fazla 50 kişilik gruplar şeklinde düzenlenecek. Model doğrultusunda çocuklara sunulacak ders kitapları ve e-içerikler, öğrencilerin çok yönlü gelişimi için birbirinin tamamlayıcısı olarak hazırlandı. Bu nedenle, ders kitapları ve ders kitaplarında yer alan e-içeriklerin tamamı kullanılacak.
Genelgeye göre ayrıca ölçme ve değerlendirme uygulamaları Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun olarak süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla yürütülecek, eğitim öğretim yılı içerisinde sınıf içi ölçme uygulamaları hariç öğrencileri akademik başarılarına göre sıralayacak ve onları bir yarışa dâhil edecek şekilde il, ilçe ve okul geneli sınavlar yapılmayacak. Sınıf içi ölçme kapsamında gerçekleştirilecek yazılı sınavları öğrenme çıktıları esas alınarak bilgi ve beceri bütünlüğünü ölçecek şekilde eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri tarafından hazırlanıp uygulanacak.
Eğitimleri takip ettik
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan eğitimler kapsamında eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü de yeni Maarif Modeli’nin öğretmenler tarafından daha iyi anlaşılması ve benimsenmesi amacıyla ‘Maarif Modeli İstanbul Yaz Atölyeleri’ düzenliyor.
Tamamen gönüllük esasına dayalı olan eğitimlerde Düşünmenin Algoritması’ndan Ayasofya’da Bilim Tarihi Söyleşilerine, Tasarım Odaklı Düşünmeden Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Yeni Eğitim Felsefesi’ne pek çok farklı başlıkta 100’e yakın atölye yapılıyor.
Eğitim faaliyetleri için üniversiteler, müzeler, tarihi mekanlar gibi çeşitli bilgi ve kültür merkezleri kullanılıyor. Biz de Cağaloğlu Hüsamettin Yivlik Geleneksel Türk Sanatları Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki eğitimlere katılarak öğretmenlerle bir araya geldik.
Okulda uygulayacaklar
Öğretmenler hem alanında uzman isimlerden eğitimler alırken hem de birbirlerine destek oluyor. Düşünme Okulu eğitimlerini veren üstün zekalılar sınıf öğretmen Esat Samet Altun “Şimdiye kadar 150 öğretmene bu eğitimi verdim. Öğrendiklerini sınıfta uygulayacaklarını söylüyorlar. Eğitimler, Maarif Modeli’nin öğretmenler tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlıyor. Bir beceri seti var. Bütüncül bir şekilde yaklaşıyor. Doğuştan gelen becerinin ne olduğunu fark ettirmeye çalışıyor. Ben bunun düşünme kısmındayım” dedi.
İstanbul’daki eğitimlere toplam 4 bin 100 öğretmen başvururken 1.800 kişi katıldı. Eğitimlere katılan öğretmenlerin görüşleri ise şöyle:
Feride Eraslan Göktaş: Meslekte 23. yılım. Müdür yardımcısıyım. Mezun olduğumuz zamanla şu an arasında büyük fark var. Her eğitime katılmaya çalışıyorum.
Hülya Akar: Sadece eğitimden değil diğer öğretmenlerden de çok şey öğreniyoruz. Burada öğrendiklerimizi okulda uygulayacağız.