GündemÖğrenciler tercihte artık daha bilinçli

Öğrenciler tercihte artık daha bilinçli

11.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Üniversite yerleştirme sonuçlarına göre boş kalan kontenjanlarla ilgili YÖK’ün yayımladığı raporda, “Sonuçlar, öğrencilerin daha bilinçli tercih yaptığını ve mezuniyet sonrasındaki istihdam imkânlarını dikkate aldıklarını göstermektedir” denildi

Öğrenciler tercihte artık daha bilinçli

YÖK tarafından hazırlanan 2017 LYS yerleştirme sonuçları analiz raporu kamuoyuyla paylaşıldı. Lisans programlarına yerleşen öğrenci sayısının 422 bin 950 olduğu belirtilen raporda, “Bu sayı, geçen yıl lisans programlarına yerleştirilen öğrenci sayısı olan 423 bin 479 ile benzer düzeydedir. Devlet üniversitelerindeki lisans programlarına yerleşen öğrenci sayısı 2016 yılında 345 bin 579 iken, 2017’de 346 bin 675 olarak gerçekleşti. Bu kapsamda devlet yükseköğretim kurumlarına yerleşen lisans öğrenci sayılarında artış var” denildi. Yerleştirme sonuçlarına göre boş kalan 214 bin 430 kontenjanın 163 bin 613’ünün ön lisans programlarında, 50 bin 817’sinin ise lisans programlarında görüldüğüne işaret edilen raporda, şu ifadelere yer verildi:
‘Kalite önceliğimiz’
“Tercih edecek öğrenci sayısında geçtiğimiz yılla karşılaştırıldığında önemli bir değişiklik bulunmamasına ve kontenjanlarda artış olmasına rağmen boş kontenjan sayıları öğrencilerimizin daha bilinçli ve seçici bir tercih sürecinde olduğunun göstergesidir. Yeni YÖK olarak yükseköğretim sisteminin her kademesinde kaliteyi öncelikli kılıyoruz. Kontenjan planlamasında önceliğimiz, kontenjanların ve yerleşen sayılarının hadsiz hesapsız artırılması değildir. Sistem, önceden yapılan planlamalarımız dahilinde çalışmakta olup, yetkinlik ve yeterlilik dikkate alınarak büyüme gerçekleştirilmektedir. Diğer taraftan 2 yıldır gerek üniversitelerin ilgili verilerinin paylaşımı gerekse mezun başarıları ve programların akredite olup olmadığı bilgilerinin açıklanması, öğrencilerimize daha bilinçli tercih yapma imkânını sunmaktadır. Öğrencilerimizin artık bunlara dikkat ettiğini de gözlemlemek mutluluk vericidir.”

Taban puan doluluğu azalttı

Raporda, öğretmenlik programlarında hayata geçirilen taban puan uygulamasıyla, özellikle istihdamda güçlük yaşanan bazı programlarda doluluk oranlarında önemli azalma gözlenmesinin, eğitim fakülteleri için kalite odaklı bir kontenjan planlamasına imkân sağladığı tespiti yapıldı. Raporda, boş kontenjanlara ilişkin, “Boş kalan program kontenjanlarına bakıldığında, önemli kısmının mezuniyet sonrası istihdam endişesinin olduğu veya arz ve talep dengesinde güçlük yaşanan programlar esaslı olduğu değerlendirilmektedir” denildi.