Gündem‘Müfredatı faydasız bilgilerden arındırmalı’

‘Müfredatı faydasız bilgilerden arındırmalı’

09.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, din dersi müfredatı ile ilgili, “Din ihmal edilerek bir yere varılamaz. Zorunlu din eğitiminin devam etmesi uygundur. Ancak Hristiyan, Musevi vatandaşlarımız bundan istisna olabiliyorlar.

‘Müfredatı faydasız  bilgilerden arındırmalı’

Alevi vatandaşlarımızın bundan istisna olmasının doğru olmayacağı ancak onlara ait de dini bilgilerin daha geniş şekilde verilmesi yönünde komisyonun bir raporu var. Bu rapor doğrultusunda daha iyi bir müfredatı halkımızın önüne çıkaracağız” dedi.
AA Editör Masası’na konuşan Yılmaz, eğitim gündemine ilişkin açıklamalarda bulundu. Yılmaz’ın açıklamalarından satır başları şöyle:
ÖNLEYİCİ PROPAGANDA: (Yeni müfredat) Gazi Mustafa Kemal Atatürk, cumhuriyetimizin kurucusu, ilk Meclis Başkanı, İstiklal Savaşı’nın başkomutanı. Bizim bunlarla ilgili milletimize, gençlerimize, evlatlarımıza öğretmek bizim asli vazifemiz. Dolayısıyla ‘Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün müfredattan çıkarıldığı’ sözü doğru değildir.
HEPSİNİ VERMEK DURUMUNDA DEĞİLİZ: (Evrim Teorisi’nin müfredattan çıkarılması) Evrim konusuyla ilgili belki yüzlerce, binlerce teori var. Biz hepsini vermek durumunda değiliz. Onu çok net söyleyelim. Ancak doğa tarihi bölümünü çıkardık, doğa tarihi bölümünde bunlar bahsedilmeyecek ama detaylar üniversitede, lisans düzeyinde pekala evrim konusu işleniyor. Onda hiçbir şey yok. Yeni müfredatta her öğrenilen şeyi öğrencinin veya insanın hayatına etki etmesi, faydalı olması lazım. Öğrencinin faydasına olmayacak, bu insanı, toplumu, milleti 21. yüzyıla taşımayacak gereksiz tekrarlardan, lüzumsuz bilgilerden arındırmak lazım. Çerçevenin Yeni müfredat taslağı için 165 bin 326 görüş geldi.
DİN DERSİ OLMASI LAZIM: (Din dersi müfredatı) Din dersinin hiç olmadığı dönemlerden geçtik. Yine CHP döneminde, tekrar din dersi konuldu, 40’lı yıllarda. Neden? Hiç olmadığı dönemin sakıncaları görüldü. Demek ki din dersi olması lazım. Yine biz din dersinin seçmeli olduğu dönemleri de gördük. Din ihmal edilerek bir yere varılamaz. Dışişleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan yetkililer ile Alevi kanaat önderlerinin de aralarında olduğu çalışma grubunda zorunlu din derslerinin devam etmesinin daha uygun olduğu kararlaştırıldı.
ÜNİVERSİTE SINAV DEĞİŞİKLİĞİNİ YÖK AÇIKLAYACAK: (Üniversiteye geçişte birden fazla sınav) Bu konudaki esas yetki YÖK’te. YÖK, zamanı geldiğinde kamuoyuna çalışmayı açıklayacak.
AÇIK UÇLU SORU İSTEMİYORLAR: (LYS’de açık uçlu soru) Olacak, kesin olacak. Ancak şunu görüyorum ki, evlatlarımın her birisi açık uçlu soruya geçilmesini istemiyor. Biz istiyoruz ki öğrencilerimiz analitik düşünsün, olaylara daha geniş baksın. ‘A, B,C,D, hepsi veya diğerleri’ gibi değil de farklı düşünceleri ortaya koyabilsinler. Doğru olanı açık uçlu sorulardır, klasik sorulardır. Önümüzdeki dönem Türkçe’den başlayacağız, diğer derslere de yaygınlaştırmayı düşünüyoruz.

ÖNCE ANA DİLİNİ BİLSİN

Mutlaka yabancı dil bilmek gerek. İlkokula niye koymuyoruz? Kısmen var da ama öncelikle ana dilini bilsin. Ana dilini bilsin, ana dilinin temellerini oluşturduktan sonra da bir yabancı dile geçebilsin. Lisede bunun verilmesinin geç olduğunu düşünüyoruz. O halde beşinci sınıf olursa doğrudur diye. Pilot illerden başlamak üzere 2019 yılının sonuna kadar hem ikili eğitimden tekli eğitime geçme hem okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim olması hem de İngilizce olmak üzere bu üç hususu hayata geçireceğiz. İlkokul beşinci sınıflarda İngilizce’yi ağırlıklı olarak vereceğiz. Aşamalı olarak pilot illerden başlayacağımız için ilanda, ‘şu kadar sınıf bu kadar hoca’ diye de kaygımız olmayacaktır.