08.11.2015 - 23:42 | Son Güncellenme:
Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu hastanelerinde vatandaşların yaşadıkları mağduriyetleri ve sorunları ortadan kaldırabilmek ve çok daha modern bir sağlık hizmetini vatandaşlara sunabilmek amacı ile son yıllarda internet altyapısı çok daha aktif bir şekilde kullanılmaya başlandı. Özellikle de son yıllarda büyük bir hız ile gelişmekte olan teknoloji ile birlikte dünyanın her yerinde bireysel alanda internet kullanımlarının oldukça hızlı bir şekilde her geçen gün artması ve yaygın hale gelmesi kurumsal ve kamusal alanda da internetin yaygın kullanılmasını gerekli hale getiriyor. Vatandaşın modern yüzyılda ortaya çıkan sağlık ihtiyaçları ve bu alandaki mağduriyetleri önleyebilmek amacı ile Sağlık Bakanlığı tarafından dijital platform üzerinde Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) geliştirilerek, aktif hizmete sunuldu.
Lütfen yönlendirildiğiniz sitede kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Günümüz modern Türkiye’sinde Sağlık Bakanlığı’nın dijital platform üzerinde yer alna Merkezi Hastane Randevu Sistemi web sayfasından vatandaşlar sadece birkaç dakika içerisinde hastane randevu alma işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Tüm Türkiye’deki 2. ve 3. kademe devlet hastanelerini kapsayan ve aynı zamanda da Ağız ve Diş Sağlığı Merkez’lerini de kapsamı altına alan Sağlık Bakanlığı’nın bu dijital hastane randevu sistemi son yıllarda vatandaşlar tarafından son derece sık ve yoğun bir şekilde kullanılıyor. Özellikle de internete son derece pratik bir şekilde erişim sağlanabiliyor olması vatandaşların son derec esık ve yoğun bir şekilde kullandığı dijital bir sağlık hizmeti olmasına yol açıyor.
İnternet üzerinde yer alan MHRS web sayfasına mhrs.gov.tr/ adresinden doğrudan erişim sağlanabiliyor. Bu web sayfasında yer alan randevu al kısmından sisteme giriş sayfasına giriş yapılabiliyor. Vatandaşların hastane randevu alımlarını yapabilmeleri ve geçmiş dönem randevularını da inceleyebilmeleri için sisteme kayıt olmaları gerekiyor. MHRS sistemine üyelik işlemleri ise sayfa içerisindeki ‘yeni üye’ seçeneğiyle ulaşılabilen üyelik ekranında gerçekleştirilebiliyor. Bu üyelik sayfasında vatandaşların kimlik bilgileri, iletişim bilgileri ve güvenlik bilgileri olmak üzere 3 farklı bölümü doldurmaları isteniyor. Vatandaşlar MHRS üyelik işlemlerinde kimlik bilgileri bölümünde ‘T.C. kimlik numarası, ad, soyad, cinsiyet, doğum tarihi, doğum yeri, baba adı ve anne adı gibi kimlik bilgileri giriliyor. İkinci aşamada ise sabit telefon no, cep telefonu no ve e-posta adresi gibi iletişim bilgileri giriliyor. Üçüncü v son aşamada ise şifre belirleme gibi güvenlik bilgilerinin girilmesiyle üye olunabiliyor.
Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nde vatandaşların hastane randevu alımları için öncelikli olarak T.C. kimlik numaraları ve belirledikleri şifre ile sisteme giriş yapmaları gerekiyor. Sistem içerisinde vatandaşlar il, ilçe, hastane, semt polikliniği, klinik, klinik yeri ve hekim bilgilerini seçerek, uygun olan randevu saatlerinden, randevu saati seçimlerini gerçekleştirerek randevularını kendileri için en uygun şekilde alabiliyor. Böylelikle vatandaşların hastanelerde yaşadıkları sorunların büyük oranda önüne geçebilmesi ve modern dünya standartlarında sağlık hizmetlerinden faydalanabilmesi sağlanıyor.