07.12.2015 - 22:54 | Son Güncellenme:
Türkiye’de çok uzun süredir sağlık sektöründe vatandaşın şikayetleri ve mağduriyetleri sıklıkla gündemdeki yerini alıyor. Bu durum Türkiye’nin sağlık hizmetlerindeki imajını zedelerken, vatandaşın ciddi sorunlarla karşı karşıya kalmasına yol açıyor. Sağlık Bakanlığı Türkiye’de sağlık hizmetlerinin modernizasyonu çalışmaları kapsamında özellikle teknoloji ve internet altyapısını temel alan modern sağlık projeleri geliştirerek, vatandaşa daha kaliteli, daha çağdaş ve daha modern sağlık hizmetleri sunabilmeyi amaçlıyor. Özellikle son yıllarda gerçekleştirdiği projeleri ile vatandaşın sağlık hizmetlerinden oldukça kaliteli standartlarda ve modern dünyaya uygun düzeyde hizmetler alabilmesini sağlıyor. Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilen bu sağlık hizmeti projeleri arasında özellikle Merkezi Hastane Randevu Sistemi ön plana çıkıyor.
Lütfen yönlendirildiğiniz sitede kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilerek, dijital platform üzerinde vatandaşın hizmet sunulan MHRS hastane randevusu portalı ile vatandaşın hastane randevularını alırken dahi yaşadıkları sorunları ve zorlukları geride bırakmasını sağlıyor. Özellikle son yıllarda internet kullanımının gelişen teknolojinin sağladığı imkanlar doğrultusunda artması, yaşamın her alanında internetin var olmasını sağlıyor ki bu durumda kamu kurumlarının hizmetlerinde de internet altyapısının bulunması gerekliliğinin önemini arttırıyor. Sağlık Bakanlığı tarafından hizmete açılan Merkezi Hastane Randevu Sistemi öncesinde vatandaş, hastane randevu alımları için sabahın ilk ışıkları ile birlikte hastanelere giderek, uzun saatlerini alabilecek ve son derece meşekatli olan sıra bekleme çilesine ve yoğun evrak işlemleri koşturmasına katlanmak zorunda kalıyordu. Bu durum zaten sağlık sorunları yaşadığı için hastaneye gelen vatandaşın oldukça ciddi mağduriyetler yaşamasına yol açıyordu.
Modern teknolojiyi aktif olarak Türkiye’de sağlık hizmetlerine entegre etmeyi amaçlayan Sağlık Bakanlığı tarafından hizmete açılan MHRS web portalı ise vatandaşın gelişen teknolojinin akıllı ve ileri nesil cihazları ile internete bağlanabildiği her yerden sadece dakikalar içerisinde hastane randevularını alabilmesini sağlıyor. Özellikle evde, ofiste veya daha farklı bir mekanda internete erişimin mümkün olması halinde Sağlık Bakanlığı’nın dijital platform üzerinde mhrs.gov.tr adresinde yer alan MHRS web sayfasına bağlanarak, hastane randevularını dakikalar içerisinde alabiliyor. Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişmiş ve büyük ülkelerde olduğu gibi randevulu sisteme entegre edilmesini sağlayan Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi vatandaşlar tarafından sadece internetten değil aynı zamanda da ALO182 MHRS hizmeti ile de cep telefonlarından veya sabit hatlardan da hastane randevularının alınabilmesine yardımcı oluyor.
Sağlık Bakanlığı MHRS web sayfasına mhrs.gov.tr/ adresinden doğrudan erişim sağlanabiliyor. Bu web sayfasında yer alan randevu al kısmından sisteme giriş sayfasına giriş yapılabiliyor. Vatandaşların hastane randevularının alınabilmesi ve geçmiş dönem randevularını da inceleyebilmeleri için sisteme kayıt olmaları gerekiyor. MHRS sistemine üyelik işlemleri ise sayfa içerisindeki ‘yeni üye’ seçeneğiyle ulaşılabilen üyelik ekranında gerçekleştirilebiliyor. Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nde vatandaşların hastane randevu alımları için öncelikli olarak T.C. kimlik numaraları ve belirledikleri şifre ile sisteme giriş yapmaları gerekiyor. Sistem içerisinde vatandaşlar il, ilçe, hastane, semt polikliniği, klinik, klinik yeri ve hekim bilgilerini seçerek, uygun olan randevu saatlerinden, randevu saati seçimlerini gerçekleştirerek randevularını kendileri için en uygun şekilde alabiliyor.