11.12.2015 - 00:43 | Son Güncellenme:
Vatandaş sağlık hizmetlerini artık dijital standartlarda alabiliyor. Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi vatandaşın hastane randevu alımlarını artık internetten de yapabilmesine yardımcı oluyor. Özellikle Türkiye’de kamu hastanelerindeki en büyük sorunların başında gelen vatandaşların sıra beklemesi ve kayıt işlemleri için uzun evrak işlemleri ile boğuşmak zorunda olması sağlık hizmetlerinde ağırlaşmaya ve hatta aksamalara yol açabiliyordu. Bu durum zaten sağlık sorunları yaşaması nedeni ile hastanelere gelen vatandaşın, büyük mağduriyetlerle karşı karşıya kalmasına neden olabiliyor. Ancak Türkiye’de sağlık hizmetlerinin hem daha modern hem de daha interaktif bir yapıya dönüştürülebilmesi amacı ile Sağlık Bakanlığı tarafından teknolojik cihazlar ve sistemler yardımıyla sağlık hizmetlerinde modernizasyon çalışmasına başlandı.
Lütfen yönlendirildiğiniz sitede kimlik bilgilerinizi paylaşmayınız.
Yukarıda verilen linkler bilgilendirme amaçlıdır.
Sağlık Bakanlığı Türkiye’deki sağlık hizmetleri şartlarının iyileştirilebilmesi için öncelikli olarak vatandaşın hastane kayıtlarında yaşadıkları sorunlara çözüm olması amacı ile MHRS randevu sistemini geliştirildi. Günümüz modern çağında gelişmiş ülkelerde çok uzun yıllardır kullanılmakta olan randevulu sağlık hizmetlerini Türkiye’ye getiren Sağlık Bakanlığı, vatandaşın internet üzerinden tüm Türkiye’deki 2. ve 3. kademe kamu hastanelerine ve Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerine hastane randevularını alabilmelerini sağlıyor. Böylelikle hastane randevularını internet üzerinden kolay bir şekilde alınabiliyor olması sayesinde kamu hastanelerindeki yoğunluğun önüne geçilebilmesi sağlanabiliyor. Günümüz modern Türkiye’sinde vatandaşlar artık internet üzerinden Merkezi Hastane Randevu Sistemi aracılığıyla hastane randevu alımlarını istedikleri tarih ve saate alarak, o tarih ve saatte hastanede oluyor ve modern koşullarda sağlık hizmetlerinden yararlanarak, muayene olabiliyor. Böylelikle uzun saatler sıra bekleme gibi çilelere katlanmadan modern sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyor.
Vatandaşlar online hastane randevu sistemini cep telefonlarından veya sabit telefonlarından ALO 182’yi arayarak da yararlanabiliyor. MHRS sistemi ile birlikte vatandaşa sunulan bu çağdaş ve modern sağlık hizmeti ile birlikte hastanelerde yaşanan yoğunluğun ve buna bağlı olarak sağlık sisteminde ortaya çıkan ağır işleyişin önüne geçerek, vatandaşların mağduriyetlerine yol açabilecek durumların oluşmasına engel olunabiliyor. Sağlık Bakanlığı tarafından dijital platformda hizmete açılan MHRS web sayfasına mhrs.gov.tr adresinden erişim sağlayabilen vatandaşlar tüm Türkiye’deki kamu hastanelerine randevu alma imkanına sahip olabiliyor. Özellikle de Sağlık Bakanlığı’nın bu internet tabanlı hizmet anlayışı çerçevesinde vatandaş 15 günlük periyotlar içerisinde uygun olan tarih ve saate randevu aldığında, randevusunun olduğu gün hastaneye randevu saatinden 30 dakika kadar önce giderek, sıra beklemeden ve vakit kaybetmeden uzman hekim tarafından muayene edilme hakkına sahip oluyor.
Vatandaşların bu online hizmetten yararlanabilmesi için öncelikle üye olmaları gerekiyor. Sistem üyeliği MHRS web sayfasında bulunan ‘randevu al’ ekranından açılan giriş ekranındaki ‘yeni üye’ sayfasından gerçekleştirilebiliyor. MHRS online randevu sistemine üye olan vatandaşlar, giriş penceresinde T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılabiliyor. Bu giriş işlemlerinin ardından ‘il’, ‘ilçe’, ‘hastane’, ‘poliklinik yeri’, ‘poliklinik’ ve ‘hekim’ seçimi yaparak, en uygun olan randevu tarih ve saat seçeneklerini alabilmek mümkün oluyor.