05.06.2022 - 20:48 | Son Güncellenme:
8. sınıf öğrencileri kendileri için çok büyük bir öneme sahip olan LGS'ye girdiler. LGS sona ererken şimdi öğrencilerin aklında "LGS zor muydu, kolay mıydı?" sorusu var. İşte 2022 LGS sınav yorumları...
2022 LGS YORUMLARI
- LGS çok kolaydı inanamıyorum. Özellikle dil bilgisi ve kareköklü sorular.. Yapamayanları gerçekten liseye almasınlar. Bekle beni Galatasaray Lisesi ben geliyorum.
- Kardeşime diyorum, "LGS nasiıldı?" Bana diyor "Nau nau"
- Çok zordu LGS... Girdim öylesine o eksik kalmasın.
- En basit LGS buydu. Bu sınavdan 480 altı alan çalışmamıştır.
- Sınava hazırladığım ilk öğrencim arayıp LGS sınavının iyi geçtiğini söyledi. Öğretmenlik çok farklı bir duygu çok gururluyum.
- Lgs aşırı basitti Türkçe full, matematik 19 doğru 1 boş. Robert Koleji'ni istiyorum.
- Kardeşim LGS sınavından çıktı, nasıl geçti dedim 'Çok zordu' dedi. 'Canını sıkma daha üniversite sınavı var' dedim. 'Teselli mi ediyorsun beddua mı ediyorsun abla' dedi.
- LGS çok iyi geçti, sonunda bitti şükür...
- LGS demeyin bana... sayısalım kötüydü, fen orta dereceydi ağlayacağım...
- LGS kolay gibiydi...
- LGS matematik, geçen yıllara oranla daha basit geldi bana.
- Bu kadar LGS konusmak yeter... Aglayarak yarınki matematik sınavıma çalışmaya gidiyorum.
- Benim kızım şimdi LGS'den çıktı ve sözelin zor olduğunu söyledi. Bence giren bu sene sözelden girecek.
2022 LGS SINAVI NASILDI?
2022-LGS'yi değerlendiren Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Dr. Özge Aslan, tüm derslerin, Bakanlık tarafından yayınlanan kazanım dahilinde olduğunu ve her ay düzenli olarak yayınlanan örnek sorularla paralel bir LGS ile karşılaşıldığını söyledi.
Bahçeşehir Koleji Türkçe Bölüm Başkanı Tülay Uğurludural; ''Bu yılki LGS Türkçe sınavı konu kapsamı bakımından MEB müfredatının tamamını içeriyordu. Türkçe testi hem metinler hem de seçenekler açısından daha uzun sorulardan oluşuyordu. Sorularda yorumlama becerisi ön plandaydı. Paragraflarda içerik analizi yapmayı gerektiren soruların çözümünde dikkatin ve odaklanarak okumanın önemi ön plana çıktı ve bu sorular, sınavın ayırt edici soruları oldu. Özellikle tablo okuma sorusunda matematiksel düşünme becerisi, okuma anlama becerisinin önüne geçti. Görsel okuma ve sözel mantık sorularındaki işlem basamakları fazla olduğundan zaman yönetimi ön plana çıktı. Dil bilgisi soruları; kazanımları kavramış, konuya hakim olan öğrencilerin yapabileceği nitelikteydi. Genel olarak LGS Türkçe soruları, önceki yıllarda olduğu gibi kitap okuma alışkanlığını kazanmanın ve soru çözüm tekniklerine hakim olmanın önemini ortaya koydu" dedi.
Bahçeşehir Koleji Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Ferda Gençel, "Sınav, soruların ölçtüğü kazanımlar açısından dengeli bir dağılım gösterdi. Sınavda 3 tane olumsuz, 1 tane öncüllü soru yer aldı. 2021 LGS'de yer alan kronoloji ve harita yorumlama tarzı sorular, bu sınavda yer almadı. Bilgi ve anlama (kavrama) düzeyindeki sorular çoğunluktaydı. Sınavda, öğrencilerin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersindeki kavram bilgilerini kullanarak yorum yapmaları beklendi. Sınavın en belirleyici sorusu, Mudanya Ateşkes Antlaşması ile ilgili soru oldu. Bu soruda Osmanlı Devleti'nin resmen ve hukuken sona erdiğini ayırt edebilen öğrenciler soruyu doğru yanıtlamış olmalı Bunun dışındaki sorular açık ve netti, tartışmaya açık bir soru yoktu" ifadelerini kullandı.
Bahçeşehir Koleji Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı Yasemin Arayan ise "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ait sınavda sorular açık, anlaşılır ve net bir şekilde ifade edilmişti. Sınavda direkt bilgi soruları sorulmayıp daha çok öğrencinin yorumlama, analiz becerilerini ölçen sorular soruldu. Sınavın kapsamında ağırlıklı olarak 'Kader ve Kaza İnancı' ile 'Din ve Hayat' üniteleri yer almakla birlikte LGS'de ilk defa bu sınavda beklediğimiz şekilde bir sure sorusu geldi. Surenin anlamını yorumlayan öğrencilerin bu soruyu kolaylıkla yapabileceği düşünüyoruz. Geçen senelerde peygamberlerle ilgili soru gelirken, bu sene yapılan sınavda bu konuyla ilgili soru gelmedi" dedi.
Bahçeşehir Koleji Matematik Bölüm Başkanı Özgür Aytekin "Geçen senelerde olduğu gibi bu yıl sınavdaki tüm sorularda öğrencilerin soruları somutlaştırabilmeleri ve daha rahat yorum yapabilmeleri için şekil, grafik, tablo gibi görseller kullanıldı. Bazı sorularda kullanılan şekiller sorunun çözümünde etkin rol oynadı. Sınavdaki sorular MEB tarafından yayınlanan örnek sorularla geçen yıllara göre daha fazla paralellik gösterdi. Sınavın geneline bakıldığında geçen senelere göre belirleyici soru sayısı azalsa da matematik sınavda eleyici ders olma özelliğini korudu. Bu sınavda geçen seneden farklı olarak 6. ünite kazanımlarını içeren soru soruldu, böylelikle sınav tüm üniteleri kapsayan bir sınav oldu" şeklinde değerlendirdi.