23.08.2017 - 10:52 | Son Güncellenme:
İslam dünyasında çok özel bir yere sahip olan Kurban Bayramı için vatandaşlar aylar öncesinden tatil planlarını yapmışlardı. Geçtiğimiz hafta içerisinde toplanan Bakanlar Kurulu kararı ile Bayram tatili 10 güne uzatıldı. Böylece 26 Ağustos 5 Eylül tarihleri arasında kamu çalışanları idari izinli sayılacak. Kurban Bayramı ise 1-4 Eylül tarihleri arasında idrak edilecek.
KURBAN BAYRAMI TATİL TAKVİMİ
Kurban Bayramı tatili 10 güne çıkarıldı. Bakanlar Kurulu tarafından alınan karara göre, Kurban Bayramı arefe günü yani 31 Ağustos Perşembe tam gün tatil edildi. 28 Ağustos Pazartesi ve 29 Ağustos Salı günleri de tam gün tatil ilan edildi. 26 Ağustos’ta başlayacak olan Kurban Bayramı tatili 4 Eylül Pazartesi günü bitecek.
26 Ağustos Cumartesi – Hafta sonu tatili
27 Ağustos 2017 Pazar – Hafta sonu tatili
28 Ağustos 2017 Pazartesi günü (Birleştirildi)
29 Ağustos 2017 Salı günü (Birleştirildi)
30 Ağustos 2017 Çarşamba – Zafer Bayramı / Resmi tatil
31 Ağustos 2017 Perşembe – Kurban Bayramı arefesi (Birleştirildi)
Kurban Bayramı 1. Günü - 1 Eylül 2017 Cuma
Kurban Bayramı 2. Günü - 2 Eylül 2017 Cumartesi
Kurban Bayramı 3. Günü - 3 Eylül 2017 Pazar
Kurban Bayramı 4. Günü - 4 Eylül 2017 Pazartesi
KURBAN KESMENİN ÖNEMİ
Kurban sözlük anlamı olarak yaklaşmak, Allah’a yakınlık sağlamaya vesile olan anlamındadır. Dini bir terim olarak ise ‘’ibadet maksadıyla belirli vakitte belirli şartları taşıyan hayvanı usulen boğazlamak ya da bu şekilde boğazlanan hayvan’’ anlamına gelir. Kurban kesenler tarafından Allah’ın emirlerine boyun eğilir ve kulluk bilincinin korunduğu canlı olarak ortaya konur. Kurban, mali bir ibadettir. Ferdi olarak ve toplumsal olarak birçok açıdan fayda sağlar.
KURBAN KESECEK OLANLARIN TAŞIMASI GEREKEN ŞARTLAR
Kurban kesecek kişilerin gerekli şartları taşıması gereklidir. Bu şartlara, kurbanın vücub şartları denir. Bu şartlar şunlardır;
1 – Müslüman olmak
2 – Buluğa ermiş olmak ve akıllı olmak
3 – Yolcu durumunda olmamak
4 – Belli bir seviyede mali gücü olmak
Hanefilerden Ebu Hanife ve Ebu Yusuf ile Maliki, Hanbeli mezheplerine göre kurban ile yükümlü sayılabilmek için akıl ve buluğ şartı olmayıp gerekli mali güce sahip küçük çocuklar ve akıl hastaları için kanuni temsilcilerince kurban kesilmesi gereklidir. Bu fakihler, kurbanın mali ibadet oluşu ve başta fakirler olmak üzere üçüncü şahısların haklarının gözetilmesi hususunu ön planda tutmuşturlar.