Gündemİstanbul'un göbeğinde 4 gündür süren elektrik arızasına tepki! BEDAŞ'tan açıklama geldi

İstanbul'un göbeğinde 4 gündür süren elektrik arızasına tepki! BEDAŞ'tan açıklama geldi

19.09.2023 - 14:32 | Son Güncellenme:

Şişli Fulya Mahallesi'nde Cuma akşam saatlerinde yeraltı elektrik kablolarında yaşanan elektrik arızası nedeniyle 7 binaya 4 gündür elektrik verilemediği öne sürüldü.  Bazı binalar jeneratör ile idare ediyor. İş yerlerinde elektrik olmadığını öne süren eczane çalışanı ise bozulacak ilaçlarını komşusunun buzdolabında muhafaza ediyor.

İstanbulun göbeğinde 4 gündür süren elektrik arızasına tepki BEDAŞtan açıklama geldi

Şişli Fulya Mahallesi'nde yeraltı elektrik kablolarının patlaması nedeniyle bazı binalara elektrik verilemediği öne sürüldü.  Bina sakinleri, yetkilileri arayarak arıza kaydı oluşturdu. Yetkililer de arızanın yerini belirlemek için çalışma başlattı. İki nokta kazıldıktan sonra arızanın inşaat alanında bulunan konteynerin altında olduğu tespit edildi. Elektrik arızasını gidermek için gelen yetkililer, çalışmaların bir süre daha devam edeceğini belirtti.

Haberin Devamı

"GÜNLÜK 10 BİN LİRA JENERATÖR PARASI VERİYORUZ"

İş yeri yetkilisi Haydar Aşçıpınar "Cuma gününden beri elektrik yok. Bugün dördüncü gün. Kablo patlamış. Yapmıyorlar. Çalışma var ama sonuç yok. Burası İstanbul’un göbeği, dağ başı değil. Biz de seyyar jeneratörler ile elektriğimizi sağlıyoruz. Seyyar jeneratör getirttirdik. Bunlarla idare ediyoruz. Jeneratörün günlüğü 10 bin lira. Bu bize ekstra maliyet. Yan bina da mağdur. Bizim binada jeneratör olmadığı için karanlıkta kaldık" dedi.

İstanbulun göbeğinde 4 gündür süren elektrik arızasına tepki BEDAŞtan açıklama geldi

"BU SÜRECİN BİR HAFTAYI BULABİLECEĞİ SÖYLENİYOR"

Eczacı Ayşegül Çelik Atlas "Cumartesi saat 11’den itibaren elektriğimiz gitti. İSPARK’ın olduğu yerde bir proje var. Belediyenin bir projesi. Onlar ana kabloyu patlatmış. Ana kablo konteynerin altında kalmış. Arızalı kablonun olduğu yere giriş yapamıyorlar. Bu sürecin bir haftayı bulacağı söyleniyor. Biz burada hastalarımıza hizmet veremiyoruz. Bugün nöbetçiyiz ama nöbetimizi tutamayacağız. Çünkü burada can güvenliğimiz yok. Karanlıkta hiçbir şekilde hizmet veremeyiz. Kapatıp gideceğim" şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

İstanbulun göbeğinde 4 gündür süren elektrik arızasına tepki BEDAŞtan açıklama geldi

"İLAÇLARIMIZI KOMŞUNUN BUZDOLABINDA MUHAFAZA EDİYORUZ"

Eczanede çalışan Mustafa Güneş "Pos cihazımızın şarjı bitince yan komşudan şarj ediyoruz. Dolunca getiriyoruz. Ödemeyi o şekilde alıyoruz. Telefonlarımızı, bilgisayarlarımızı bu şekilde şarj ediyoruz. Devamlı olarak bu şekilde çalışıyoruz. Eve bile gitmiyorum. Buzdolabındaki ilaçları bile komşunun buzdolabında muhafaza etmeye çalışıyoruz. İlaçların 2-8 derece arasında kalması gerekiyor. Şuan hava sıcaklığı 24 derece" diye konuştu.

BEDAŞ’TAN AÇIKLAMA

Yaşanan olaya ilişkin BEDAŞ yazılı açıklama yaptı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: Öncelikle belirtmek isteriz ki söz konusu bölgede yaşanan enerji sıkıntısının tek bir nedeni bulunmamaktadır. İlk olarak 15 Eylül Cuma akşamı bölgeyi besleyen trafo merkezinde yaşanan arıza nedeniyle 3 bina durumdan etkilenmiş ve ekiplerimizin müdahalesi sonucunda bölgenin hızla enerjilendirilmesi sağlanmıştır. Ardından cumartesi sabah yeni bir arıza yaşanmış ve ekiplerimiz arızanın kaynağını araştırırken abonelerimizin mağduriyet yaşamaması için geçici olarak bölgeye enerji verilmiştir. Son olarak pazar günü meydana gelen kalıcı arıza kesintisinde ise; kamusal alanda bulunan yer altı kablolarımızdaki arıza noktasının üzerinde bir inşaat çalışmasına ait konteynerler bulunduğundan, ekiplerimizin tüm gün çalışmalarına rağmen arızaya müdahaleleri mümkün olamamıştır.

Haberin Devamı

“BÖLGEDEKİ ECZANEDEN JENARATÖR TALEBİ OLMADI”

Pazartesi günü konteyner altında bulunan kabloların iptal edilerek bölgenin başka bir hat üzerinden enerjilendirilmesi çalışmalarına başlandığının belirtildiği açıklamada, “Kesintilerden etkilendiğini ifade eden eczanenin ise ilaçlarının korunmasına yönelik tarafımıza herhangi bir jeneratör talebi olmamıştır. Kesintisiz ve kaliteli elektrik dağıtım hizmeti sunmak için gece gündüz çalışan ekiplerimiz ne yazık ki zaman zaman yanlış yerlere park edilen araçlar nedeniyle arızalara müdahalede sıkıntı yaşamaktadır. Tüm bu süreçte BEDAŞ olarak abonelerimizin enerji ihtiyacına yanıt vermek için ekiplerimizin 7 gün 24 saat esası ile çalıştığını belirtir, abonelerimize gösterdikleri anlayış için teşekkürlerimizi sunarız” denildi.