Gündem‘Hong Kong kırmızı çizgimiz’

‘Hong Kong kırmızı çizgimiz’

19.09.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Çin’in Hong Kong Özel İdari Bölgesi’nde protestolar 15. haftasına girerken, Milliyet, Hong Kong sınırına gitti. 2018’de açılan Hong Kong- Zhuahi- Macao Köprüsü’yle, dünya ticaretinin merkezi kabul edilen Hong Kong’u anakaraya yakınlaştıran Çin yönetimi, aynı zamanda güneydeki Shenzen ve Zhuahi’yi de Hong Kong gibi uluslararası ticaret, teknoloji, Ar-Ge merkezi ve alternatif liman kentine dönüştürme çalışmalarını hızlandırdı.

‘Hong Kong kırmızı çizgimiz’

Milliyet’e açıklamalarda bulunan Çin Halk Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Avrupa ve Merkez Asya yetkilisi Zheng Wei, “Yaşananlarda Çin hükümetinin herhangi bir etkisi yok. Asıl sorun, suçluların iadesi anlaşması olsaydı, geri çekileceği açıklandığında gösteriler sona ererdi. Hong Kong’da 22 yıldır herhangi bir ayrım politikası, baskı uygulamadık. Orası sadece bizim için değil uluslararası anlamda da önemli bir ticaret merkezi. Hong Kong kırmızı çizgimiz... Herhangi bir dış müdahaleyi kabul etmediğimiz gibi, halka yönelik herhangi bir askeri müdahalemiz olmadı, eleştirileri kabul etmiyoruz” dedi.

Hong Kong’un 22 yıl önce Çin kontrolüne geçmesinin ardından dünyanın en önemli ticaret merkezi haline geldiğini kaydeden Wei, Nisan ayından bu yana süren olayların asıl nedeninin ise dış güçlerin kışkırtması olduğunu savundu.

Kalkınmada eşit paylaşım

Dünyanın deniz üzerindeki en uzun köprüsü olan 55 kilometrelik Hong Kong - Zhuhai - Macao Köprüsü, 2018’de açıldı. Köprüyü kullanmak için özel bir izin belgesi gerekiyor. Çin vatandaşları dahil köprü gümrüğünden geçerken herkes pasaport kontrolü yaptırmak zorunda. Bölgenin en işlek deniz yollarından birinin üzerine bulunan köprü için yapay ada inşa edildi. Köprünün Çin için sembolik anlamı da büyük. Protestocular, köprünün Pekin yönetiminin, 1997’de Çin’e bağlanan Hong Kong üzerindeki etkisini arttırmak için bir proje olduğunu iddia ediyor.

Yazarlar