23.05.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
İSTANBUL Milliyet
Haliç Köprüsü’nün orta şeridinde yol ile köprü arasında yaşanan ayrılma korku yarattı. Köprünün yol hizasından yaklaşık 7-8 santim yükselmesine neden olan ayrılmanın takoz kısmını tutan vidaların kırılmasından kaynaklandığı belirtildi. Ayrılmanın meydana geldiği şeritlerin trafiğe kapatılması ise İstanbul trafiğini alt üst etti. Köprüdeki ayrılmanın kriko yardımıyla düzeltilmesine çalışan ekiplerden ‘Korkulacak birşey yok’ açıklaması gelse de uzmanlar temele dikkat çekti.
Kilometrelerce kuyruk
Haliç Köprüsü’nün orta şeridi dün sabah saatlerinde yaşanan bağlantı yerlerindeki ayrılma nedeniyle trafiğe kapatıldı. Mecidiyeköy yönüne ulaşımın 5 şeritten 2 şeride düşmesine neden olan ayrılma İstanbul trafiğini felç etti. Sürücüler alternatif yollara yönlendirildi ancak Ayvansaray’dan başlayan E-5 trafiği Atatürk Havalimanı kavşağına kadar uzadı. Metrobüs seferleri de kontrollü bir şekilde yapıldı.
‘Korkulacak birşey yok’
Köprü ile yol arasındaki kot farkının 7-8 santime ulaşmasına neden olan ayrılmanın ardından Karayolları ile Büyükşehir Belediyesi ekipleri köprüde incelemeler yaptı. Ekipler, köprüyü Balat kısmında yola sabitleyen bölümde kopmuş vidalarla karşılaştı. Karayolları 1.Bölge Müdürü Mehmet Karaman, “Korkulacak birşey yok, köprüde bakım çalışmaları yapılıyor. Sadece takoz yerinden oynamış. Onarımı yapılıp trafiğe açılacak” açıklamasını yaparken İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu da, “Şu anda bir risk durumu yok” dedi.
Köprü üzerindeki trafik dün akşam saatlerinde normale döndü.
Köprü şaha kalkacaktı
Köprüdeki vidaların kırılmasının ardından yol yaklaşık 7-8 santim yükseldi.
İki ‘kriko’ sipariş edildi
Köprüyü yapan ve bakımını üstlenen Japon IHI firmasında görevli bir Japon mühendis de bölgeye gelerek inceleme yapan ekibe katıldı. Geçici çözüm olarak ayrılan bölüme asfalt dökülürken, Japon mühendisin önerisiyle her biri 500 ton kaldırabilen iki adet kriko siparişi verildiği öğrenildi.
Prof. Tezcan: Zemine dikkat
Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği öğretim üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan, köprüdeki ayrılmanın zemin oturmasından kaynaklanmış olabileceğini söyledi. Bölgenin bataklık özelliğinde olduğunu belirten Tezcan, “Köprüyle yolun birbirine bağlandığı noktada vibrasyonu azaltıcı plakalar vardır. O plakayı da vidalar tutar. Zeminde hareket olunca vidalar da gevşer veya kırılır. Zeminde oturmalar çok yavaş olur. Toptan çökme gibi bir durum söz konusu olmaz. Tabi bunların bakımlarının da yapılması gerekiyor. Demek ki yapmamışlar.” dedi.
Daha fazla çökebilir
Mimar Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp de, “Bu durum köprünün çöken kısmının temellerinde de bir çökme olduğunu gösteriyor. Daha fazla da çökebilirdi. Tekrar çökme yaşanabilir” dedi.
Köprünün yükü arttı
Köprüde inceleme yapan Aydın Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Kubilay Haliç Kaptan da, 2009’daki güçlendirme çalışmalarının ardından köprününün yükünün arttığını ve sıkıntının bundan kaynaklandığını söyledi.