09.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ankara Ayrancı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Selçuk Yusuf Arslan, imza attığı projelerle ulusal ve uluslararası birçok ödül aldı. Arslan, son olarak “Bilimsel Araştırma Kulübü” isimli projesiyle Macaristan’da 29 Haziran-2 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek Science On Stage Europe yarışmasında Türkiye’yi temsil edecek
5 delege öğretmenden biri seçildi.
Projeleri ses getirdi
Selçuk Yusuf Arslan, meslek lisesi öğrencilerine bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek amacıyla geliştirdiği ‘Bilimsel Araştırma Kulübü’ projesi kapsamında 60 öğrenciye 2 yıl boyunca çeşitli yarışmalar için danışmanlık yaptı. Arslan’ın, rehberlik ettiği projeler, birçok fen, matematik, edebiyat, fikir yarışmasında ödüllendirildi. Projeler, TÜBİTAK, Pohar Vedy Science Cup, Türkiye Matematik Olimpiyatları başta olmak üzere ulusal ve uluslararası 24 ödül aldı. Arslan’ın rehberlik yaptığı projeler arasında iklim değişikliği, internet bağımlılığı, korsan yayınlar, siber zorbalık, trafik güvenliği, obezite, engelli hakları, STEM uygulamaları, kolay matematik öğrenme yolları gibi farklı alanlar yer alıyor.
Arslan, iki hafta önce de Toronto’da düzenlenen ve 83 ülkeden 240 yenilikçi öğretmenin katıldığı konferansa Microsoft Türkiye’nin Harikalar Yaratan Öğretmeni olarak davet edildi ve Educator Challenge kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. Örnek çalışmalarını Microsoft’un üst düzey yöneticilerine sunma fırsatı elde eden Arslan, ayrıca geçtiğimiz yıl Classloom tarafından 24 Kasım Öğretmenler günü vesilesiyle düzenlenen Eğitimde En İyiler Ödülleri’nde Yılın En Sıra Dışı Öğretmeni kategorisinde jüri ve halk oylaması sonucu “Gümüş Ödül”ün sahibi olmuştu.
‘Başarı için bahane yok’
Mesleğinde 10 yıldır hizmet veren ve Hacettepe Üniversitesi’nde doktora yapan Selçuk Yusuf Arslan, şu anda “Trafikte Saygı Yarışması” başta olmak üzere ulusal ve uluslararası yarışmalar için öğrencileriyle yeni projeler üzerinde çalışıyor. Arslan, “Hiç kafa yormadan da öğretmenlik yapılabilir ama öğretmenliğe bakış açım o değil amacım daha çok öğrenciye ulaşmak, onların hayatlarına dokunmak. Öğretmenler, bahanelere sığınmamalı. Her öğrencinin bir yeteneği vardır. Onları keşfetmek ve yönlendirmek öğretmenlerin en önemli görevi olmalıdır” diyor.