19.04.2015 - 12:24 | Son Güncellenme:
Türkiye’deki kamu hizmetlerinde artık gelişen internet altyapısı oldukça aktif şekilde kullanıyor. Kamu kurumlarının bu şekilde bir kamu hizmeti anlayışına sahip olması ile birlikte kamu kurumları ile olan pek çok işleminizi hem daha kolay hem da daha hızlı bir şekilde gerçekleştirebilme imkanına sahip olabiliyorsunuz. Gelişen internet teknolojisi ile birlikte internetin daha yaygın bir kullanım oranına ulaştığı bugünlerde kamu kurumlarının dijital platform üzerinde vatandaşların kullanımına sunduğu online kamu hizmetleri ile artık kamu kurumları ile yapılan işlemlerde internet kolaylıklardan yararlanılabiliyor.
Özellikle de vatandaş artık dijital platform üzerinde yer alana kamu kurumlarının online hizmetlerini kullanarak mesai saati koşulu olmadan günün her saatinde, kurum binasına gitmek zorunda kalmadan internete bağlanabildikleri her yerden devlet kurumları ile olan işlemlerini yapabilme imkanına sahip oluyor. Modern çağın gelişen yapısının sağlamakta olduğu bu çağdaş koşullardan en etkin şekilde yararlanabilmekte olan vatandaşlar son dönemlerde dijital platformda yer alan kamu kurumlarının online hizmetlerini yoğun şekilde kullanıyor. Kamu kurumlarının dijital platform üzerinde yer alan online hizmetlerini genel olarak kendi resmi internet sayfalarında hizmete sunmaları vatandaşların dijital platformda karışıklık ve dağınıklık ile karşılaşmasına yol açmasından dolayı Başbakanlık tarafından bu duruma bir düzenleme getirildi.
Bu kapsamda Başbakanlık, vatandaşların tek bir portal üzerinden tüm kamu kurumlarına ve kamu kurumlarının online hizmetlerine erişim sağlayabilmeleri amacı ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı desteği ile 2008 yılında e-Devlet sistemini dijital platform üzerinde hizmete açtı. Vatandaşlar böylelikle artık dijital platformda kamu kurumlarının online hizmetlerinden daha güvenli ve daha kolay bir şekilde tek bir portal üzerinden yararlanabilme imkanına sahip olabiliyor. Başbakanlık tarafından dijital platform üzerinde hizmete açılan bu sanal devlet kapısı ile artık tüm kamu kurumlarının dijital platformda bulunan tüm online hizmetlerine kolay bir şekilde erişim sağlayabilme imkanına sahip olabiliyor.
Dijital platform üzerinde yer alan online devlet sistemi üzerinde vatandaşların daha güvenli bir şekilde işlem gerçekleştirebilme imkanına sahip olabilmesi vatandaşların gelişen internet teknolojisinin bu alanda sunmakta olduğu tüm avantajlardan en yoğun şekilde yararlanabilmesine yardımcı oluyor ki günümüzde e-Devlet sistemi vatandaşlar tarafından yoğun olarak kullanılıyor. Şu anda aktif olarak sanal devlet kapısı içerisinde çok sayıda kamu kurumu ve kurumlara bağlı olan online hizmetler bulunuyor. Her geçen kurum ve hizmet sayısında artışın yaşandığı sistem içerisinde vatandaşlar sürekli yeni kamu hizmetlerinden de yararlanarak, işlemlerini daha hızlı ve daha kolay bir şekilde yapabilme imkanına sahip olabiliyor.
E-Devlet sisteminin sunduğu tüm avantajlardan ve hizmetlerden yararlanarak devlet kurumları ile işlemler yapabilmek için güvenlik amaçlı olarak sisteme giriş yapılması gerekiyor. Sistemde vatandaşların giriş işlemlerinde isteğine göre kullanabilecekleri 4 farklı giriş yöntemi bulunuyor. Sanal devlet kapısı giriş işlemlerinde ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ giriş yöntemlerinden birisini kullanarak sisteme giriş yapabiliyor. E-Devlet sistemi giriş işlemlerinde vatandaşlar tarafından genel olarak ‘e-Devlet şifresi ile giriş’ giriş yöntemi tercih ediliyor.
Herhangi bir PTT şubesinden daha pratik bir şekilde alınabilen e-Devlet şifresi aynı zamanda da istendiği zaman kişisel bir şifre ile değiştirilebiliyor. E-Devlet sistemi tüm Türkiye genelinde 21 milyondan fazla kullanıcı sayısına 173 devlet kurumu ve 1133 hizmeti ile birlikte ulaşma başarısını gösterdi. 18 yaş sınırını geçmiş olan her Türk Cumhuriyeti vatandaşının kullanabilmekte olduğu bu sanal devlet kapısı böylelikle ülke nüfusunun yarısı tarafından kullanılan bir sistem haline geliyor. E-Devlet şifresi ile giriş yapan vatandaşlar çeşitli kamu kurumlarının hizmetlerini kullanamıyor. E-Devlet sistemine giriş işlemlerinde kullanılan mobil imza ve elektronik imza kişinin ıslak imzasının sanal platformda kullanılabilmesine yardımcı olurken mobil imza ıslak imza yerine GSM operatörlerinden alacakları özel şifre kullanılırken aynı zamanda da elektronik imza ise ıslak imza dijital platformda yasal geçerliliği olacak şekilde aktarılarak kullanılabiliyor.
Bu iki giriş yöntemi ile sanal devlet kapısı içerisinde vatandaşlar tüm kamu kurumlarının online hizmetlerini kullanabiliyor, adres değişikliği gibi işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Bu neden ile son dönemlerde bu giriş yöntemlerine olan ilgi her geçen gün artış gösteriyor.