07.10.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
Çalıştayla ilgili hazırlanan ön rapor da Bakan Mahinur Özdemir Göktaş’a sunuldu. Dijital bağımlılıkla ilgili çarpıcı tespitlere yer verilen ön rapora göre oyunlardaki güçlü karakterler çocuklar üzerinde derin etki bırakıyor. Çocuklar bu karakterlerle kendilerini özdeşleştirirken oyunlarda güçlü, karanlık veya tüm silahları ustalıkla kullanabilen figürleri seçerek bunların kendilerine güven ve cesaret kazandırdıklarını belirtiyor. Çocukların bir kısmı bu karakterlerin gücüne sahip olmayı arzuladıklarını ifade ederken, çocuklar oyun sırasında kendilerine yeni bir kişilik oluşturduklarını hissediyor. Oyun bittikten sonra ise sosyal ilişkilerde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşanıyor. Çocuklar telefonlarını eline almadıklarında kendilerini bir boşlukta hissettiklerini, üzüntü ve güvensizlik duygusu yaşadıklarını ifade ediyor.