22.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
MİNE ÖZDEMİR GÜNELİ Milliyet - Rapora göre, öğretmenlerin yüzde 44’ü öğrencilerin çevrim içi derslere katılım oranının yüzde 20’nin altında olduğunu belirtti. 40 kişilik bir sınıfta 8 öğrenci sınava katıldı. Derse katılımın yüzde 71 ve üzeri olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 15.8 oldu. Öğretmenlerin “Çevrimiçi derslerde öğretme heyecanı ve sevinci hissediyor musunuz?” sorusuna yalnızca yüzde 9’u olumlu yanıt verdi. Çevrimiçi derslerdeki en ciddi sorunlar ise öğrencilerin internet ve cihazları edinememeleri, yeterince öğrenememeleri, uzaktan eğitimde yaşadıkları güdülenme eksikliği olarak sıralandı. Öğretmenlerin yüzde 21’i öğrencilerin uzun süre evde kapalı kalmalarının sonucu olarak iletişim ve etkileşim eksikliğinin ortaya çıkardığı duygusal sorunların yanı sıra internet bağımlılığı ve fiziksel aktivite yetersizliği gibi sorunlar yaşadıklarını belirtti. Araştırmaya katılanlar arasında iki doz aşı olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 15 olurken, birinci doz aşıyı olup ikincisini bekleyenlerin oranı yüzde 29 olarak tespit edildi. Henüz aşı olmadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 56.