09.02.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
MELTEM GÜNEŞ/ANKARA
MELTEM GÜNEŞ/ANKARA - Çalışma kapsamında CİMER tarafından kurumlara yönlendirilen başvurulara zamanında veya doğru dönüş yapılmadığının tespiti halinde uzaktan denetim yapılacak.
Ayrıca başvurusu nedeniyle vatandaşa yönelik mağduriyet oluşturan kamu personeli, ilgili kurumu aracılığıyla uyarılacak. Bu şekilde öncelikle başvurulara verilecek cevapların süresinin kısaltılması, cevapların niteliğinin artırılması ve kişisel verilerin korunmasına özen gösterilmesi sağlanacak. CİMER’de görev yapan personele yönelik yüz yüze veya online eğitimler gerçekleştirilirken, bu yıl 750 personele daha eğitimler verilecek. Vatandaşların CİMER’e yapmış oldukları istek, bilgi edinme, şikâyet, görüş/öneri ve ihbar amaçlı başvurular sonucunda elde edilen veriler yapay zekâ ile ölçülecek.
HER ŞİKAYETE 2 PERSONEL
CİMER’de her bir başvuru 2 kişi tarafından incelenerek hızla ilgili birime ulaştırılıyor. Ayrıca en çok şikayet alınan konular çıkarılıp ilgili birimlere periyodik aralıklarla bunların bildirimi yapılıyor.