GündemÇıkmaza giren dolandırıcıların yaz oyunu

Çıkmaza giren dolandırıcıların yaz oyunu

22.04.2014 - 11:22 | Son Güncellenme:

Havaların ısınmasıyla birlikte dolandırıcılar da taktik değiştirdi. Çin'den ve Tayvan'dan getirilen çuvallar dolusu ürünlerle vatandaşı tuzağa düşürmeye çalışıyorlar.

Çıkmaza giren dolandırıcıların yaz oyunu

Akıllı Cep telefonu diye vatandaşa dalga geçer gibi kargo paketinde oyuncak telefon, müzik kutusu, kol saati ve hatta salatalık yollayan dolandırıcılar yaptıkları hilelerinin çok defa medyada deşifre edilmesinden dolayı işleri çıkmazı girince havaların ısınmasını fırsat bilerek yöntem değiştirdi. Bu sefer de yazın vatandaşın en fazla ihtiyaç duyduğu güneş gözlüklerini kullanmaya başlayan dolandırıcılar inandırıcı olması için de gözlük sektöründe isim yapan bir firmayı oyunlarına alet etti.

Haberin Devamı

Haber7'den Kenan Biter'in haberin haberine göre; vatandaşa telefonda Gözlük Dünyası'ndan aradıklarını ve alışveriş yaptıkları ''Carrefour, Dia, Kipa, Kiptaş'' gibi marketlerle yaptıkları anlaşma sonrası bir çekiliş gerçekleştirdiklerini belirten dolandırıcılar bu çekiliş sonucunda piyasa değeri 500 TL civarında olan Ray- Ban güneş gözlüğünü kazandığını söylüyor. Dolandırıcılar, bununla da yetinmeyip aradıkları kişinin ev adresini hatta kapı numarasını dahi söyleyerek güven oluşturmaya çalışıyor.

Telefonda aktarılan bilgilere inanıp gözlüğü kabul eden vatandaştan kargo bedeli adı altında 50 TL gibi bir ücret isteyen dolandırıcılar bu parayı kredi kartından tahsis ederek tuzağına bir kurban daha düşürüyor.

Haberin Devamı

Çünkü ortada söz konusu marketlerle yapılmış herhangi bir anlaşma bulunmazken telefonda bahsedilen firmanın da konuyla ilgisinin olmadığı öğrenildi. Hediye adı altında yollanan gözlüklerin ise birkaç liralık ''çakma'' diye tabir edilen Çin malı ürünlerden oluştuğu belirtildi.

SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU

Dolandırıcıların firmalarının ismini kullanması üzerine harekete geçen İzmir merkezli Gözlük Dünyası yetkilileri konuyla ilgili savcılığa suç duyurusunda bulundu. Kendilerinin yaşanan hadiselerle ilgisinin olmadığını belirten firma yetkilileri gün içerisinde konuyla ilgili çok sayıda telefon aldıklarını ve olası mağduriyetlerin yaşanmasından endişe duyduklarını söyledi.

TÜKODER'DEN VATANDAŞA UYARI!

Son zamanlarda telefon üzerinden yapılan satışlarda yaşanan mağduriyetlerin ciddi oranda arttığını ve bu tür satışların yüzde 99'nun yasalara aykırı olduğunu ifade eden Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı İbrahim Tan ise; çok ciddi mağduriyetler yaşatan telefonla satışların yasada mesafeli satış olarak geçtiğini belirterek vatandaşa uyarıda bulundu.

SATIŞLAR YASAL DEĞİL

Yasalara göre alınan ürüne yönelik nicelik ve niteliklerin belirtildiği, tüketicinin cayma hakkı gibi bir takım haklarının da ifade edildiği satış sözleşmesinin teyit edilmemesi ve bir nüshasının da alınmaması halinde o satışın geçersiz sayılacağını dile getiren Tan, telefonda kötü niyetli kişiler tarafından yapılan satışların yasalara aykırı olduğunu ve korsan satışa girdiğini söyledi.

Haberin Devamı

ÇUVALLARLA GETİRİLİYOR, GÖZÜ KÖR EDEBİLİR

Dolandırıcıların en son başvurdukları gözlük oyunuyla ilgili, ürünlerin hepsinin Tayvan ve Çin üzerinden çuvallarla getirildiğini belirten Tan, bu ürünlerin hiçbirisinin faturasının ve garanti belgesinin olmadığına dikkat çekti. Söz konusu ürünlerin bir iki kullanımlık ve sağlıksız olduğunu da söyleyen Tan, bu gözlüklerin körlük yaratma tehlikesi olduğunu da belirtti.

KESİLEN CEZALAR CAYDIRICI DEĞİL!

Bu tarz mağduriyetlerle karşı karşıya kalan tüketicilerin hiç beklemeden kendisine en yakın tüketici derneklerine, bilim sanayi ve teknoloji il müdürlüklerine başvurması gerektiğini vurgulayan Tan, ''Burada firmanın ismini ve adresini biliyor olmak çok önemli. İsim ve adresi bildikten sonra gerisi kolay. O firma tespit edilip ceza kesiliyor. " dedi.

Kesilen cezaların caydırıcı olmadığını da söyleyen Tan, "O yüzden cezayı ödeyen kötü niyetli şahıslar yine bu işleri yaparak ödediğinin cezanın 3-5 katını kazanmaya devam ediyor.'' dedi.

Haberin Devamı

MAĞDURLARIN 10'DA 9'U İÇİNE SİNDİRİYOR

Böyle durumlarda tüketicinin de hakkını aramadığını söyleyen Tan, sitemde bulundu. Günde böyle bir duruma 200-300 kişi düşüyorsa bunun 10'da 1'nin kendilerini başvurarak hakkını aradığını dile getiren Tan, 10'da 9'unun ise 100-200 lira deyip yaşadığı mağduriyeti içine sindirerek hayatına kaldığı yerden devam ettiğini belirterek, '' Ama bu 100-200 liralar toplandığında çok ciddi rakamlara tekabül ediyor. Halkımızı göz göre göre kandırıyorlar.'' şeklinde konuştu.

Kaynak: Haber7/Kenan Biter