11.03.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
GÖKHAN ARTAN DHA
Mina Başaran’ın (28) Dubai’deki bekarlığa veda partisinden İstanbul’a dönen grubu taşıyan Başaran Holding’e ait iş jeti, 11 Mart 2018’de İran’ın dağlık kesiminde düşmüştü. Uçakta bulunan 3’ü mürettebat 11 kadın hayatını kaybetmişti. Kazada yaşamını yitiren ve cenazeleri ailelerine teslim edilen Mina Başaran, Sinem Akay, Burcu Gündoğan Urfalı, Jasmin Baruh Siloni, Liana Hananel, Aslı İzmirli, Ayşe And, Zeynep Coşkun, pilot Melike Kuvvet ile kabin memuru Eda Uslu son yolculuklarına uğurlanmıştı. Uçağın kaptan pilotu Beril Gebeş’in (37) cenazesi ise bulunamamıştı.
‘Kızımın mezarı olsun’
Kazanın üzerinden bir yıl geçmesine rağmen Beril Gebeş’in cenazesi hâlâ bulunamadı. İran kazayla ilgili nihai raporu da hâlâ açıklamadı. İran Sivil Havacılık Kurumu’nun kazayla ilgili hazırladığı ön rapor açıklanmıştı. Açıklanan ön rapor eldeki mevcut verilere göre hazırlanmıştı. Ortaya çıkacak yeni veriler ile bulgulara ilave yapılarak nihai rapor hazırlanacaktı. Ama nihai rapor konusunda açıklama yapılmadı. Beril Gebeş’in emekli pilot olan babası Mehmet Vasıf Gebeş, “En azından kızımın cenazesi bulunsun, toprağa verelim ve gidip mezarını ziyaret edelim” demişti.
Ön rapor açıklanmıştı
Başaran Holding’e ait iş jetinin düşmesinden sonra İran Sivil Havacılık Kurumu kazayla ilgili ön raporu açıklamıştı. Raporda, uçağın iki pilotunun hız göstergelerini farklı gördüğü, bu sırada oto pilottan çıkıldığı belirtilmişti. Ön raporda bunun neticesinde havada tutunamayan uçağın büyük bir hızla irtifa kaybederek düştüğü belirtilmişti. İran nihai raporu açıklasaydı daha kesin bilgiler öğrenilecekti. Ön raporda, uçaktaki hız göstergesinin arızalanmasının nedenine, o sırada henüz belli olmadığı için yer verilmemişti.