GündemBakan Karaismailoğlu'ndan İmamoğlu'nun metro iddiasına tepki: Bu bir emek hırsızlığı

Bakan Karaismailoğlu'ndan İmamoğlu'nun metro iddiasına tepki: Bu bir emek hırsızlığı

03.10.2022 - 20:29 | Son Güncellenme:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, CNN TÜRK'te Ahmet Hakan'ın sunduğu Tarafsız Bölge programında gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu. İmamoğlu'nun 'Sabiha Gökçen metro hattının maliyetini İBB karşılıyor' sözlerine yanıt veren Bakan Karaismailoğlu, "Bu emek hırsızlığıdır." dedi. Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı metrosuyla ilgili de müjdeli haberi açıkladı.

Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından satır başları şöyle;

Haberin Devamı

Sabiha Gökçen'den gelen yolcumuz dün açtığımız metro ile birlikte Kadıköy'e kadar ulaşabiliyor. Sabiha Gökçen'de inen vatandaş, hiç başka araca binmeden raylı sistemi kullanarak Halkalı'ya kadar gidebilir. Bu metro hatları İstanbul geneli için hazırlanmış bin 100 km metro hattı var. Türkiye'nin 3.en yoğun havalimanı. 45 milyon kapasiteli bir havalimanı. Şu an 35 milyon yolcuya hizmet veriyor. İkinci pist de Mayıs ayında bitiyor. Hem İstanbul Havalimanı büyüyor hem Sabiha Gökçen havalimanı büyüyor.

Sürücüsüz kullanılabilecek kapasitede. Merkezden kontrol ediliyor. Bugün işletmeye başlatıldı. İstenildiği zaman manuel de işletilebilecek. Saatte 80 km hız trenin maksimum yapabileceği hızdır. İBB herhalde gece 12'ye kadar çalıştırıyor. 24 saat işletilmesinde hiç sıkıntı yok. Kadıköy-Pendik hattının devamı olduğu için burayı Belediye'ye devrettik. Burada çalışan insanların verdiği emeği gösteriyor. 16.1 milyar saat emek var burada. 32 metre -35 metreye kadar indiğimiz yerler var. Yerleşim yerlerini etkilemiyor. Bizim için kolay işler oldu. Kendi yerli mühendislerimizin çalıştığı işler oldu. Türkiye'nin yüklenicileri dünyada aranan yükleniciler oldu. Yer altıdaki tünelin toplam uzunluğu 7.4 kilometre.  Burada özellikle sinyal testleri ve güvenlik testleri bağımsız kuruluşlar tarafından yapılıyor. 4.4 milyar TL'ye bakanlık bütçesiyle yapıldı.

Haberin Devamı

Bakan Karaismailoğlundan İmamoğlunun metro iddiasına tepki: Bu bir emek hırsızlığı

Bakan Karaismailoğlundan İmamoğlunun metro iddiasına tepki: Bu bir emek hırsızlığı

EKREM İMAMOĞLU'NUN TWEETİ: Bu tweet'in karşılığı emek hırsızlığıdır. 16 milyar saat insanın emeğinin hırsızlığıdır. Çünkü çalışma arkadaşlarımızın alın teri vardır. Siz akşam keyif yaparken 16 saniyelik tweet'le arkadaşlarımızın emeğini çalamazsınız. Buna konuşacak bir şey yok. Cevap vermeye değmez. Bir adam çıkmış bir tanesi keyif yaparken tweet atarak üstüne çıkmaya çalışıyor. Bu kadar işle alakası olmayan, kendi vazifesine iş olmayan bir kişinin 16 saniyelik tweet'ini tartışıyor. Böyle bir şey olmaz. Bugüne kadar 4.4 milyar TL'lik bakanlığımız tarafından bu proje bitti. Büyükşehirin görevleridir raylı sistemleri yapmak. Hiç metro yapmadığı gibi devam eden metro hatları vardı.  Ama algı oyunlarıyla oturdukları yerden sahip çıkmak olmaz.

Haberin Devamı

İSTANBUL HAVALİMANI METROSU: İstanbul Havalimanı - Kağıthane hattı açılacak. Kasım ayı sonu itibarıyla hedefimiz 37,5 km'lik kısmın 32 km'sini açmak. Sabiha Gökçen ile İstanbul Havalimanı'nı birbirine bağlamış oluyoruz. Bin 100 km hedefine adım adım yaklaşıyoruz. İstanbul Havalimanı 120 milyon yolcuya hizmet verecek kapasitede. Burası dünyanın en hızlı metrolarından bir tanesi olacak. Saatte 120 km yapabilecek bir metro hattı, istasyon az olduğu için seyahat süresi kısa olacak. Havalimanından Taksim'e yaklaşık 30 dakikada ulaşabileceksiniz. Biz Türkiye'nin her tarafında çalışıyoruz. Burasının maliyeti 12 milyar liranın üzerinde. Bura izole bir hat ve Marmaray'ın devamı olduğu için Bakanlık olarak biz işleteceğiz. Halkalı-İstanbul Havalimanı önümüzdeki yılın ilk 6 ayında önemli bir kısmını bitirmeye çalışıyoruz. 32 km'lik bir hat. Halkalı'da Kayaşehir'de önemli bir nüfus var. Bunların yanında kılcal damar hatları yapıyoruz. Son 3 yıl içerisinde 100 milyar TL para aktarılmış İBB'ye. Ortada bir şey yok. Bu paralar nereye gidiyor. Belediyelerin en önemli işleri bunları yapmaktır. Onun dışında olağanüstü borçlanma yetkileri aldılar. O paralar da harcandı ama ortada bir şey yok. 2019 yerel seçimleri öncesi İBB'de bu işlerin başındaydım. Bu işlerin projelendirmesini bildiğim için hakimim. Her şeyden öncesi Cumhurbaşkanımızın bize ayırdığı bütçeler çok iyi. Çamlıca'da bir şantiye kuruldu, iş yapımı için. İBB buraya yıkım kararı çıkartıyor. Altunizade- Bosna Bulvarı arasındaki metro hattı yıl sonuna doğru bitmiş olacak. İBB bu metro şantiyesinin üstüne hafriyat döktü. Başlanmış bir işti.

Haberin Devamı

KANAL İSTANBUL:Şu anda Pekin'den Londra'ya 700 milyar dolarlık ticaret hacmi var. Biz bu koridorlar üzerinden üretimlerimizin ihracatını karşılayacağız. Orta koridorun güçlendirilmesi akabinde Kuzey-Güney koridorları bağlantısını sağlamalıyız. Sadece iki tane boğaz geçişi olduğunu düşünün İstanbul kilitlenirdi. Kanal İstanbul'da öncelikle vatandaşımızın ihtiyacını karşılamak zorundayız. Kanal İstanbul yapıldığında üretimimizin merkezi bütçesinden karşılanmadan kendi bütçesini karşılayabilecek bir projedir. Karadeniz'e dünyanın en büyük limanlarından biri yapılacak, gemilerin geçişlerinden ücretler alınacak, ticaretin yüzde 90'ı deniz yollarından sağlanıyor. Şu anda Karadeniz'e kıyısı olan tüm ülkeler limanlarına yatırım yapıyor. Tehlikeli madde taşıyan gemilerin boğazlara getirdiği yük fazla. Biz İstanbul Boğazı'nın yükünü azaltacağız tamamen kapatmayacağız. Emlak, Katarlılar dedikodu siyasetine giriyor. Sazlıdere Köprüsü Kanal İstanbul'a göre projelendirildi Kanal İstanbul'un ana işine başlamadan önce ona göre dizayn edilen yollar yapılır. Biz yolları, demir yollarını inşa ettikten sonra Kanal İstanbul'a başlayacağız. Merkezi bütçeye yük olmadan bu işi zamanı gelince yapacağız. Yap-İşlet, veya gemi geçiş garantisi tarzı modeller üretilebilir daha kesinleşmiş bir şey yok. Montrö Boğazlar Anlaşması'nda bulunan boğaz geçişlerinde Altın-Frank ücretlendirilmesini güncelleştirdik bunu her 1 Temmuz'da güncelleyeceğimizi dünyaya ilan ettik. 30 milyon Dolar uğraksız geçişlerden alınıyor yıllık 200 milyon dolara kadar çıkacak toplam para. Bu 35 yıldır kullanmadığımız Montrö hakkımızdan fedakarlık yaptığımız bir uygulamaydı artık bu ücret geçişlerini arttıracağımızı duyurduk.

Haberin Devamı

GEÇİŞ GARANTİSİ: İstanbul Havalimanı'nda garanti ilk yıl karşılandı. İstanbul Havalimanı açılır açılmaz kara geçti. Günde 230 bin yolcuya hizmet veriyor. Bütün havalimanlarında kaos yaşanırken Türkiye havalimanlarında kalite yaşanıyor. Yap - İşlet - Devret sistemi dünyada uygulanan sistem. 2035'ten sonra Yap - İşlet - Devret projeleri sadece gelir toplamaya başlıyor. Ayvacık Tünelleri 11 Ekim'de açılıyor. Bunun peşinden Diyarbakır çevreyolunu açacağız. 

Bakan Karaismailoğlundan İmamoğlunun metro iddiasına tepki: Bu bir emek hırsızlığı