01.07.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
GÖKHAN KARAKAŞ
GÖKHAN KARAKAŞ- Raporu Milliyet ile paylaşan Su Politikaları Derneği Başkanı Dr. Dursun Yıldız, “Demiryolu hatlarının kontrol ve gözetiminin modernleştirilmesi gerekli. Tüm karayolu ve demiryolu menfezlerinin kapasiteleri yeni yağış rejimiyle güncel meteorolojik ve hidrolojik koşullar dikkate alınarak gözden geçirilmeli” dedi.
Yaş ortalaması 100
Türkiye’nin toplam yaklaşık 12 bin kilometre ulusal demiryolu altyapı ağı bulunduğunun ve yaş ortalamasının 100 olduğunu vurgulayan Dr. Dursun Yıldız, tüm demiryolu güzergâhların güncel meteorolojik ve hidrolojik koşullar ışığında yeniden gözden geçirilmesine ihtiyaç olduğunun altını çizdi. Dr. Yıldız, şunları anlattı:
“Son yıllardaki olağandışı meteorolojik olaylar en güvenli yolculuk türü olan tren yolculuğuna duyulan güveni azalttı. Meteoroloji uzmanları ve iklimbilimciler yağış rejiminde önemli değişiklikler olduğu konusunda görüş birliği içindeler. Meteoroloji, son 10 yılda haziran ayında 500’den fazla şiddetli yağış ve sel afeti meydana geldiğini vurguluyor. 25 insanımızın öldüğü Çorlu tren kazası, demiryolu altındaki menfezin yağışlar nedeniyle kayması sonucu meydana gelmişti. 4 Haziran’daki Aydın-İzmir arasında sağanak nedeniyle demiryolu hattında çökme meydana geldi. Olası bir facia, vatandaşların treni son anda durdurmasıyla önlendi.”
Yağış rejimindeki değişikliklerle yağmur ve sel sularının güvenli tahliyesi için çalışma yapılması çağrısında bulunan Su Politikaları Derneği, demiryolu menfezlerinin kapasiteleri yeni yağış rejimiyle güncel meteorolojik koşullar dikkate alınarak gözden geçirilmeli önerisinde bulundu.