31.10.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
İsmail Şahin Milliyet Türkiye’de sörf sporunda kat ettiği önemli başarılardan sonra ABD’de eğitim için giden Enes Yılmazer, şu anda dünyanın en çok izlenen emlak kanalının sahibi. Tanıttığı ultra lüks evlerle üç yıl gibi kısa bir sürede aylık 100-150 milyon izleme rakamlarına ulaşan Yılmazer, ABD’den sonra ilk yurt dışı emlak tanıtımını anavatanı Türkiye’de yaptı. İstanbul’da boğaza nazır 26 milyon dolarlık dubleks bir çatı katı apartman dairesi ve 100 milyon dolarlık Türkiye üretimi bir yat tanıtan Yılmazer ile İstanbul’da yaptığı işi, Türkiye’deki inşaat sektörünü konuştuk.
Başarınızın sırrı nedir?
Çekilen evin kalitesi çok önemli. Bu kaliteyi yakalayabilmek için çekimleri biz finanse ediyoruz. Bize çok insan ulaşıyor ‘gelin evimi çekin’ diye. Ama gidip çok doğru yerleri çekiyoruz. Ayda 200 kişinin teklifini reddediyorum. Derdimiz komisyon değil. Biz ayda 100-150 milyon insana ulaşabilen dünyanın en büyük lüks varlıklar etki ağını yaratmaya çalışıyoruz.
Bir ev çekerken lokasyon önemli mi?
Evin niteliği farklılığı, kalitesi, evin o ülke emlak pazarındaki önemi belirleyici rol oynuyor. Lokasyon önemli değil, yeter ki ev eşsiz ve güzel olsun.
Kanalınızın bu kadar izlenmesine neden olan özelliğiniz nedir?
Bizim en önemli özelliğimiz hızımız. Eğer videoyu çok istersek 3 günde bitiriyoruz. 6 kişilik çok dinamik bir ekibimiz var. Konuşma içerik evin bulunması ile ben bizzat ilgileniyorum.
ABD’den sonra ilk Türkiye’ye geldiniz. Ve sonra Fransa neler yaptınız?
Bilgin Yat’ın 100 milyon dolarlık bir yatını çektik. Sonra Bebek’te bir penthouse çektik. Gerçekten muhteşem bir manzarası vardı. Sonra da Fransa’ya gidip şato çektik. Bir haftada piyasa değeri 710 milyon dolar olan mülk çektik. Bilgin deniz üzerinde yüzen inanılmaz bir malikane yaratmışlar. Çok gurur verici. İzlenme gücümüzü anavatanımdaki girişimciler için iyi amaçlı kullanmaya çalışıyoruz.
Hep daha iyiyi çekiyorsunuz ya bu lüks biter mi?
İlla hep lüks olmasına gerek yok. Lüks çok seçici. 100 milyon dolarlık yatı çekebilmek kolay bir şey değil. Lüks girdiğimiz lüks çok zor ulaşılabilir, o yüzden merak uyandırıyor.
Türkiye’de kentsel dönüşüm ve son dönemde artan kira fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Haddimi aşmak istemem, çok bildiğim konular değil. Ama Türkiye’de emlak sektörünün geleceği çok açık. Bizim yaptığımız gibi bir şeye Türkiye’nin daha fazla ihtiyacı var. Türkiye’nin şu anda ticaret ve global açıdan en büyük avantajı dolar kurunun yüksekliğinden dolayı maliyet düşüklüğü. Türkiye çok yetenekli bir ülke, el becerisinde, zanaatte, işçilikte. Şu anki ekonomik kriz ile alakalı kötü durumda diyebilirsiniz Türkiye için. Bence Türkiye’nin lüks global markete olabildiğince açılması lazım.
Bundan kastınız nedir?
Bundan kastım, Türkiye’nin lüks marketteki evlerin pazarlanması, çünkü alımı çok kolay. Yabancıya 100 bin dolarlık daire satmanız hiç önemli değil. Onun Türkiye’ye katabileceği hiç bir şey yok. Türkiye inşaat kapasitesi olarak inşaat yapmasını çok iyi bilen bir ülke. Hayatta ‘neyim yok’ değil elimizde ne var bununla en iyiyi yapabilirim miyim? Bu prensiple ortaya çok iyi bir iş çıkıyor.
Netflix’i reddetti
Hep YouTube’ta mı olacaksınız?
YouTube dünyanın en büyük video platformu. Herkes çok kolay ulaşabiliyor. Ama aynı zamanda en zor izleyici. Bir videoyu bir kaç saniye izleyip beğenmediğinde anında başka bir videoya geçebiliyor. O yüzden izlenebilir olmalısınız. Bana Netflix geldi Netflix ile çalışan 3 yapımcı geldi. Reddettim. Çünkü finansal olarak hiç bir yardıma ihtiyacım yok. Konsepti kanıtlamamıza gerek yok. Niye elimizle yaptığımız videou başka birine verelim.
Fotoğraf: OZAN GÜZELCE