Gemiler su üzerinde güvenli bir şekilde seyahat etmek için kullanılırken, Amerikan donanması tarafından 50 yıl önce geliştirilen gemi olan RV FLIP'in çok ilginç bir özelliği var. Bu gemi bilimsel araştırmalar yapabilmesi amacıyla batması için tasarlandı. RV FLIP (Ters Gemi) isimli bu gemi, 1962 yılında Amerikan Donanması Ofisi tarafından desteklenen ve Scripps Denizbilimi Enstitüsü'nün Marine Physical Laboratuarı tarafından geliştirilen ve işletilen okyanus gemisidir. 108 metre uzunluğundaki gemi kısmen batması ve 90 derece geriye doğru meyletmesi için yapıldı. Gemi batırıldığında sadece 17 metrelik arka bölümü suyun üstünde duruyor. Gemi döndüğünde yüzme yeteneğinin çoğu, yüzey dalgalarının etkisinin altında derinlerdeki su tarafından sağlanıyor. Gemi dalga yüksekliğini, akustik sinyalleri, su sıcaklığını, yoğunluğunu incelemek ve meteorolojik veri toplamak amacıyla geliştirildi. Sesle ilgili cihazlarla parazit oluşturma riski nedeniyle, geminin motoru ve diğer itici güçleri bulunmuyor. Bu nedenle açık denizlere römorkörler yardımıyla çekilerek götürülüyor ve sonra açık denizde serbestçe sürükleniyor ya da demir atıyor. 711 ton ağırlığındaki gemi 11 bilimadamına ve 5 kişilik mürettabata ev sahipliği yapıyor. Bilim adamları açık denizde haftalarca bilimsel araştırma yapıyorlar. Gemideki kamaralarda 2 kapı bulunuyor, kamaraların içindeki mobilyalar, yataklar, mutfak, hatta tuvalet bile 90 derece yön değiştirebiliyor. Bu sayede gemi su yüzündeyken veya 90 derece yan dönmüş durumken insanlar hayatlarını normal bir şekilde sürdürebiliyorlar. Geminin tam olarak dönmesi ise 28 dakika sürüyor. Denizaltı, petrol platformu, gaz rafinerisi veya denizde bozulmuş büyük savaş gemileri gibi devasa ağırlıkta kargolar nasıl taşınır? Eğer böyle kargolarınız varsa yarı batar (semi-submersible) gemilerinden başka bunları taşıyacak alternatifiniz yok demektir. Bütün bu devasa nakliye gemilerini yapan firmanın adı Dockwise. Bir Hollanda şirketi. Bu gemilerin diğer adı flo/flo (for float-on/float-off) olarak biliniyor. Yarı batar adını ise, üzerlerine konacak yükün ağır olmasından ve vinç kullanma olasılığı bulunmadığından dolayı, taban kısmında bulunan tanklara su alarak güverte kısmı suyun altında kalacak şekilde battığı için almıştır. Yük, batmış güvertenin üstüne yüzdürülerek getirilir ve geminin tanklarındaki su boşaltılır. Bu sayede gemi yükle birlikte eski su seviyesine yükselir. Hollanda bandıralı 173 metre uzunluğundaki Transshelf adlı gemi Rusya'ya ait iki adet denizaltıyı naklediyor. Hollandalı Dockwise denizcilik şirketine ait olan Blue Marlin gemisi, daha önce gördüğünüz hiçbir deniz taşıtına benzemiyor. Zira Blue Marlin, savaş gemilerini, petrol platformlarını, devasa tankerleri taşıması için üretildi. 224 metrelik boyuyla Blue Marlin, 2 futbol sahasından daha uzundur. Blue Marlin'in bu kadar devasa yükleri taşıyabilmesi boyu kadar, yarı batabilir olmasından da kaynaklanıyor. Denizdeki yükünü almadan önce geminin altındaki su tankerleri doldurulup, güvertesinin tamamen suyun içine girmesi sağlanıyor. Ardından USS Cole gibi devasa bir savaş gemisi bu güverteye çekilip, Blue Marlin'in tankerlerindeki su boşaltılınca, dev yük gemisi tekrar yüzer hale geliyor. Blue Marlin'in taşığı en büyük yükler arasında Yemen'de El Kaide saldırısıyla ağır yara alan USS Cole savaş gemisi ve 60 bin tonluk Thunder Horse petrol platformu bulunuyor. 217 metre uzunluğundaki Blue Marlin gemisi petrol platformları gibi çok büyük yüklerin taşınmasında kullanılıyor. İşte Blue Marlin'in kargolarından kimi görüntüler... .