26.02.2024 - 04:50 | Son Güncellenme:
Koç Okulu kampüsündeki yeni lise binası iç mekan organizasyonu, öğrenme-sosyalleşme ve birlikte üretme prensipleriyle, alternatif öğrenme mekanları entegre edilerek okulun gelecek vizyonuna model olacak şekilde kurgulandı. Mimari tasarımı DB Mimarlık’a ait olan yapının iç mekan konsept ve uygulama projelerini PAB Mimarlık üstlendi. Yenilikçi eğitim stratejileri konusunda uzman Amerikalı danışman ekip Thisis180/Trung Le ile işbirliği yapıldı. Eğitim ve mekan ilişkisi, geleceğe dönük yenilikçi bir pedagoji ile yeniden ele alınırken, öğrenciyi merkeze alan mekan kurgusu öncelikle sınıflara yansıtıldı. Sınıfların yerini “öğrenme stüdyoları” alırken, dinamik ve esnek şekilde öğrenme eylemine imkan veren hareketli, alternatifli ve hafif mobilyalar önerildi. Öğrenci deneyimi, daha yenilikçi eğitim pratikleri için yeniden ele alındı. Eğitim alanlarının stüdyolarla kısıtlı kalmaması, tüm fiziksel çevrenin eğitim için bir kolaylaştırıcı, bir öğrenme alanı oluşturabilmesi için pek çok ortak alan oluşturuldu. Farklı branşları bir araya getiren, proje tabanlı eğitime imkan tanıyan çok disiplinli atölyeler planlandı. Koridorlar enformal eğitim alanlarına dönüşürken, öğrencilerin birbirinden öğrenebileceği, alternatif kullanımlara imkan tanıyan kolektif veya bireysel çalışma alanlarına yer verildi, yapının farklı noktalarında farklı ölçekte sosyalleşme ve buluşma mekanları tasarlandı. Zamansız bir yapı elde etmek için cephede kullanılan tuğlaya eşlik etmesi için, sıcak ve natürel bir malzeme olarak seçilen ahşap, iç mekanın ana karakterini oluşturdu. İç mekanlardaki şeffaflık, mekanlar arası görsel süreklilik sağlarken, bir aradalığı, sinerjiyi, ilgi ve katılımı artıracak önemli kararlardandı. Şeffaflık kararı ve mimari projenin de sunduğu imkanlarla dış mekandan gelen ışık koridorlara kadar süzülürken, hem dış mekan-iç mekan birlikteliği sağlandı; hem de okulun iç dünyasının enerjisi tüm mekânlara yansıtıldı. Yenilikçi, öğrenciyi merkeze koyan, yaparak öğrenmeye yönlendiren, katılımcı ve şeffaf bir öğrenim ortamının sağlanabilmesini hedefleyen fiziksel mekanlar, eğitim modelleri ile mekan arasındaki ilişkiyi vurgulayarak eğitim politikaları açısından da yenilikçi ve örnek bir model oluşturuyor.