Son Güncellenme:
Yeni bir eve taşınan kiracılar; hem yeni yaşam alanlarına alışmak, hem de konut güvenliklerini sağlamak için çeşitli önlemler alıyor. Temizlik, eşya taşıma ve yerleşme işlerinin yanı sıra aboneliklerin yaptırılması, ikametin yeni adrese taşınması gibi işlemler de yaptırmak gerekiyor. Bunların yanı sıra çoğu kiracı ev anahtarı değişimiyle işe başlıyor.
Yeni bir eve taşınıldığında, kiracı ev anahtarını alır almaz genellikle ilk iş olarak temizlik yapmayı tercih ediyor. Temizlikten sonra yeni ev için bir yerleşme planı yapmak, eşyaların hangi odalara yerleştirileceğini belirlemede büyük kolaylık sağlıyor. Eşyalar nakliye firmaları aracılığıyla taşınıyorsa, kolilerin doğru odalara taşınmasını sağlamak ve montaj ekiplerini yönlendirmek açısından eve nakliye ekiplerinden önce gelmek gerekiyor.Taşınmadan önce evde tadilat yapılması gerekiyorsa kiracılar, bu durumu göz önünde bulundurarak eşyalarını tadilat sonrasında eve getiriyor. Isınma sistemi tesisatının yapılması, mutfak dolabı, parke ve fayans döşeme gibi kalıcı tadilatlar genellikle ev sahibi tarafından karşılanıyor fakat kiracılar anlaşmaya bağlı olarak badana, su tesisatı yenileme gibi masrafları üstlenebiliyor.
Taşınma süreci içinde eve; eski kiracının tuttuğu nakliye firması, evi görmeye gelen kiracı adayları, apartman görevlisi, temizlik ve tadilat ekipleri başta olmak üzere pek çok kişi girip çıkıyor. Bazen ev sahipleri ve apartman görevlileri, kiracıya haber vermeden eve girebiliyor. Bu durum konut gizliliğinin ihlali sayılsa da çoğu zaman normal karşılanıyor. Bu nedenle yeni taşınan kiracı ev anahtarı ve kapı kilidini değiştirerek evin güvenliğini sağlamayı tercih ediyor. Fakat yangın, su baskını, doğal gaz kaçağı gibi acil durumlarda kiracılar evde değilse, olası kazaları ve hasarı önlemek için apartman görevlilerinin müdahalesi gerekebiliyor. Bu nedenle kapı kilidi değiştirilecekse, yenilenen anahtarın bir kopyasının yalnızca acil durumlarda kullanılmak üzere ev sahibine verilmesi daha uygun oluyor.
Eşyalar taşındıktan sonra genellikle yerleşme telaşı yüzünden abonelikleri başlatmak ve ikamet güncellemek gibi önemli işler unutulabiliyor. Oysa yeni bir eve taşındığınızda hem temizlik yaparken ihtiyaç duyacağınız, hem de günlük yaşantınızda sürekli kullanacağınız elektrik, su ve doğal gaz gibi aboneliklerinizi bir an önce başlatmanız gerekiyor. Bu sırada sizden önceki kiracının aboneliğinin sonlandırıldığından ve daire üzerine herhangi bir borç kalmadığından emin olmalısınız. Konuya ilişkin daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak için ev sahibinizle görüşebilir, abonelikler ev sahibi üzerine kayıtlıysa fatura işlemlerini daha rahat takip edebilmek için abonelikleri kendi üzerinize almayı teklif edebilirsiniz. Taşındıktan sonraki 20 gün içinde mutlaka İl Nüfus Müdürlüğüne adres değişikliğinizi bildirmelisiniz. Bankanızla ve gazete, dergi, kablolu televizyon gibi abonelikleri aldığınız şirketlerle görüşerek hizmetleri yeni adresinize yönlendirebilirsiniz.