19.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Bir süre önce uzay atlayışı gerçekleştirerek tüm dünyanın gündemine oturan Felix Baumgartner’ın sponsorlarından Zenith’in Global CEO’su Jean Frederic Dufour, “Felix’in ses duvarını aşmasının Zenith markasına yüzde 200’lük bir dönüşü oldu” dedi.
Felix ile çalışmaya 2010 yılında başladıklarını belirten Dufour, “Felix Baumgartner’ın atlayışını Youtube’da 8 milyon kişi izledi. Biliyorsunuz olimpiyatları 7 milyon kişi izliyor. 8 milyon kişi büyük bir rekor. Felix atlarken Zenith’in orda olması mükemmel bir histi. Marka bilinirliğini arttırmak için kesinlikle mükemmel bir projeydi” diye konuştu.
‘Ağlamadım ama heyecanlandım’
Dufour, Felix ile tanışma öykülerini ise şöyle anlattı:
“Ortak arkadaşımız ile birlikte yemeğe beraber çıktık. Tanışmamız bu şekilde oldu. Kendisi zaten düşünce yapısı olarak da sınırı olmayan bir insan. Farklı olmak istediğimizi ve kendisi gibi sınır tanımayan bir marka olduğumuzu anlattık. Farklı olmak istediğimiz için o da bizimle çalışmak, bizimle olmak istedi.”
Dufour, Felix atlarken ne hissetiğiyle ilgili olarak ise, “Ağlamadım Ama gerçekten çok heyecanlandım Zenith’i Felix’in kolunda görünce çok gururlandım” dedi.
Felix’le ilgili sponsorluk çalışmalarına devam edeceklerini ifade eden Dufour, “Felix ile uzun süreli bir anlaşmamız var. Felix marka imajına destek vermeye devam edecek. Zorlu ve fırsat yaratacak yeni projelerde olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Felix’in en son yaptığı atlayıştan sonra kıracağı başka rekor olmadığını, zaten kırılacak tüm rekorları kırdığını düşündüğünü aktaran Dufour, “Felix başka bir atlayış planlamıyor” dedi.
‘Uzaydan atlarsınız, biter ama CEO’luğu durduramazsınız’
Jean Frederic Dufour, “Sizce Hangisi zor? Uzaydan atlamak mı, CEO olmak mı?” sorumuzu ise, “İkiside çok farklı. CEO olmak demek günün 24 saati, haftanın 7 günü hiç durmadan çalışmak demek. Uzaydan 1 kere atlarsınız ve biter. Ama CEO olmayı durduramazsınız” diyerek yanıtladı.
Felix’in bir sporcudan daha fazlası olduğunu kaydeden Dufour, şöyle devam etti: “Kesinlikle sadece sporcu olarak adlandırılmamalı. Düşünce yapısı, hayata bakış açısı çok geniş. Herkes gibi sınırları olan biri değil. Tam tersi kutunun dışına çıkabilen biri. Felix’te cesaret ve akıl bir arada,bu da onu farklı kılıyor. Hayal gücü çok yüksek biri kısaca Felix’i sporcudan daha çok keşifçi olarak adlandırabiliriz.”
‘Türkler iyi saat takmak istiyor’
Türkiye’de 2011 yılında 620 adet saat sattıklarını söyleyen Jean Frederic Dufour, şu bilgileri verdi: “Son beş yıldır da artan bir satış grafiğimiz var. 2009’da Zenith’i Louis Vuitton satın aldı. Dünya doğuya kayıyor, lüks de öyle. Türkiye pazarının potansiyeli yüksek ve gelişen bir pazar. 77 milyon insan yaşıyor ve coğrafi konumu açısından Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan bir noktada. Yani bizim için önemli bir pozisyona sahip. Ekonominizde herşey yolunda ve Türkler iyi saat takmak istiyor. Türkiye ekonomik açıdan iyi durumda olan bir ülke ve Zenith’in bu pazarda iyi bir yer elde edeceğine inanıyoruz.”
Zenith olarak bir çok sporcuya destek verdiklerini de anlatan Dufour, “Bunların hepsinin ortak noktası farklı olmaları, sınır tanımayan kişiler olmaları. Desteklediğimiz sporcular arasında Martin Fuchs, John Ernst Nilson ve Alexandre Caizegues var” dedi.