25.01.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Bu tarihten itibaren sadece fiber altyapı bulunan bölgelerde yeni müşteri alımı gerçekleştirileceği duyuruldu. DSL’de yeni müşteri alınmamasının temel sebebi ise, yerleşik operatör üzerinden toptan kiralama yoluyla hizmet verilen mevcut bakır altyapıdan kaynaklı müşteri şikayetleri olarak açıklandı.
Bakır altyapının eski bir teknoloji olduğuna dikkat çeken Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, şunları söyledi:
“Bunun birinci sebebi, bize ait olmayan bakır altyapıdan kaynaklı müşteri şikayetleri. Müşteri bu üründen memnun değil; çünkü altyapıda sürekli kesinti yaşanıyor. Fiberin olmadığı bölgelerde kiralama yaptığımız bakır altyapıyla, istediğimiz ve müşterilerimizi mutlu edecek standartlarda hizmet sunmakta zorlanıyoruz. Bu olumsuz deneyimin nedenlerinden biri arıza oranı. Bakır altyapıda müşterilerimizin yaşadığı arıza oranı fibere göre 2 kat fazla. Ayrıca, fiber hizmeti bulunmayan noktalarda port yetersizliği sebebiyle tüketicinin mağdur olması söz konusu. Envanter açısından da sıkıntılar var. Sistemde port var görünürken, sahaya inildiğinde port tahsisinde kayıplar yaşıyoruz. Fiber altyapı daha hızlı ve bu altyapıyla hizmet verdiğimiz müşterilerin iptal oranı daha düşük.”