EkonomiTürkiye'nin en büyük dördüncü köprüsü açılıyor! Bakan Karaismailoğlu: Çok kıymetli bir eser

Türkiye'nin en büyük dördüncü köprüsü açılıyor! Bakan Karaismailoğlu: Çok kıymetli bir eser

28.04.2023 - 11:42 | Son Güncellenme:

Seyhan Nehri'nin ayırdığı Seyhan ve Yüreğir ilçelerini birbirine bağlayan 1669 metre uzunluğundaki Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, törenle ulaşıma açılacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılış öncesi açıklamalarda bulundu.

Adana’da ulaştırma alanında mega projelere imza atıldı. O projelerden biri olan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü bugün düzenlenecek törenle hizmete sunulacak.

Haberin Devamı

Çukurova ve Yüreğir ilçelerini birbirine bağlayan köprü açılışa hazır. Seyhan Nehri'nin iki yakası birleşecek, Adana şehir merkezinin trafiğinde büyük rahatlama sağlanacak.

Türkiyenin en büyük dördüncü köprüsü açılıyor Bakan Karaismailoğlu: Çok kıymetli bir eser

Köprü, uzunluğu ve genişliği bakımından Türkiye'nin 4'üncü büyük köprüsü, Seyhan Nehri'nin yeni gerdanlığı olacak.

KÖPRÜDE RAYLI SİSTEM DE VAR

Bin 669 metre uzunluğundaki devasa köprü 40 metre genişliğinde ve orta kısmından raylı sistem de geçecek şekilde tasarlandı.

3 şerit gidiş, 3 şerit dönüş olmak üzere toplam 6 şeritli 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Adana'nın kuzeyinde trafiğin önemli arterlerinden biri olacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılış öncesi açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu açıklamasında şu ifadeleri kullandı: Bugün muhteşem bir eserle milletmizin karşısındayız. Adana büyüyen gelişen en büyük illerinden bir tanesi. Özellikle şehir için trafiğine alternatif bir yol. Konforlu bir ulaşım yapmış olduk. 3 şerit gidiş 3 şerit geliş olarak yapıldı. Daha sonra köprünün ortasına demiryolu gelecek.

Haberin Devamı

Burası Adana'nın sıkışan şehir trafiğine alternatif olacak. Nüfus burada 2 milyonun üzerine çıktı. Türkiye için çok kıymetli bir eser. Seyhan Nehri'nin iki noktasını birbirine bağlıyor.

Buranın kapasitesi çok yüksek. Yoksa şehirler yaşanmaz hale gelir. Tasarımıyla, ulaşıma getirecek kalitesiyle yüzyıllar boyu Adana’ya hizmet edecek.

Burası uzunluk bakımından Türkiye’nin 4’üncü en uzun köprüsü. Tamamen yerli mühendislik çözümüyle yaptık. Belediyecilik klasiği var burada. Maalesef burada geçmiş dönemdeki belediyemiz projeye başlamıştı. 2019 yerel seçimleri sonrası mevcut CHP’li belediye yapmamaya karar verdi. Vizyonsuzların yatırım bıraktığı bir projeydi burası. Devraldık biz, ne için devraldık vatandaşa hizmet için devraldık. Bu kadar kısa sürede bitirerek milletin hizmetine sunuyoruz.

‘TÜRKİYE’NİN DÖRT BİR YANINDA ESER FIRTINASI ESTİRİYORUZ’

Dört dörtlük bir ulaşım projesi, Adana gibi şehir merkezlerine alternatif yol yapacaksınız ki trafik sıkışıklığını ortadan kaldıracaksınız. Biz iki gün önce Ankara-Sivas hattımızı açmıştık. Dün elektrikli milli trenimizin seferine başladık. Türkiye’nin dört bir tarafında eser fırtınası estiriyoruz.

Haberin Devamı

‘DÜNYANIN EN UZUN TÜNELİNİ AÇACAĞIZ’

3 Mayıs’ta Cumhurbaşkanımız Trabzon’da olacak. Dünyanın en uzun tüneli Zigana Tüneli’ni açacağız. Bunlar büyük işler biz düşünüyoruz, taşınıyoruz. Bu yatırımlar sayesinde bölgeye daha fazla yatırım gelecek. Turizmde müthiş gelişmeler olacak. Siz bir yere ulaşımı ne kadar konforlu yaparsanız sonucunda vatandaşa daha çok cazip geliyor.

‘BUNLAR TARİH OLDU’

Türkiye’deki kaza oranları yüzde 82 oranında azaldı. Vatandaşın canını kurtarıyoruz. Bayram geçirdik, 10 yıl önceki bayramları hatırlayın, kaza haberlerinden başka haber olmazdı. Televizyonlar TEM otoyolunun belli kesiminde durum trafik sıkışıklığını çekerdi bunlar tarih oldu."

Afet izlerini sildirmek için bir elimiz orada bir elimiz Türkiye’nin her tarafındaki mega projelerde. Bizim derdimiz hizmet, hizmette vatandaşın bize verdiği güçle daha fazla yapacağız.

Haberin Devamı

Büyüme hızımızı gördük, gelişme hızımızı gördük, nüfus oranını hesaplıyoruz diyoruz ki 5 yıl sonra trafik hacmi şuraya çıkacak bu yatırımı yapmamız gerekiyor. Proje faaliyete geçtiğinde sıkıntı ortadan kalkıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray olmadığını düşünsenize, İstanbul değil, Türkiye kilitlenirdi.

‘TÜRKİYE LOJİSTİK MERKEZİNİN TAM ORTASINDA OLACAK’

Her yıl nerede hangi projeyi yapacağımız bellidir. Dün Çekya ile çok önemli bir anlaşma yaptık. Bütün Türk Cumhuriyetlerine, Pekin’e kadar uzanan koridorda ülkelerle anlaşma yapıyoruz. Kalkınma yolu diyoruz, Basra Körfezi’nden ülkemize Habur’dan giriş yapacak. Akdeniz, Avrupa, Karadeniz, Kafkasya, Türkiye lojistik merkezinin tam ortasında olacak.