08.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması, dijital reklam pazarını, “display”, “arama motoru” ve “ilan sayfaları” olmak üzere üç ana başlıkta inceliyor.
Rapora göre, Türkiye, yüzde 34.8 ile reklam yatırımları açısından en fazla büyüme gösteren ülke olurken, Avrupa’nın büyüme gösteren ilk 10 pazarı (İngiltere, Almanya, Fransa, Rusya, İtalya, İspanya, İsveç, Hollanda, Türkiye, İsviçre) içinde yer aldı. Rapora göre 3 ülkenin (Belçika, İspanya, Belarus) dijital reklam yatırımlarında düşüş yaşandı.
Türkiye, sosyal medyada yüzde 44.8, görüntülü reklamda yüzde 33.8 ile Avrupa’da en çok büyümeyi kaydetti. Videoda ise yüzde 52.1 büyüme ile Rusya’nın ardından ikinci oldu ve Avrupa’da ilk 10’a girdi.
Avrupa’da ilan ve satış ortaklığı (affiliate) alanında sadece 8 ülke (Türkiye, Sırbistan, Ukrayna, Bulgaristan, Fransa, Çekya, Hırvatistan, Romanya) büyüme gösterirken, Türkiye yüzde 23.3 büyüme ile ilk sırada yer aldı.