08.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’de spor ayakkabı pazarında ilk sıralara geldiklerini ve 7’den 70’e herkese hitap ettiklerini belirten Kavşak, “Markamızın değişen tüketici alışkanlıklarına uyum sağlamasıyla doğrudan ilgili bir durum bu. Biz Skechers ile trend yaratmak yerine yeni bir hayat tarzı yaratıyoruz. 2011 yılından beri en büyük hedefimiz rahatlık ve konforu tüm Türkiye’nin ayağına getirmekti. Bunu mağazalarımızın yanında bine yakın satış noktası ve online satış kanalımızla gerçekleştiriyoruz” dedi.
‘Yüzde 50 büyüdük’
Skechers’ın 2016’da yüzde 74, 2017 yılında ise yüzde 50 oranında büyüdüğünü dile getiren Kavşak, “400 kişiye istihdam sağlıyoruz. 2019 yılına kadar 500 kişiyi istihdam etmeyi planlıyoruz. Ar-Ge ve teknolojik çalışmaları da sürdüreceğiz. Spor ayakkabı pazarında iddiamızı sürdürmek ve tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verebilmek için her anlamda yatırımlarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
Yasin Kavşak, Türkiye’de spor ayakkabı tüketim alışkanlarına da değinerek, şunları söyledi: “ABD’de bir yılda kişi başı spor ayakkabı tüketimi 12, Avrupa’da 8, Türkiye’de ise sadece 2. Gidilmesi gereken çok yol var. Avrupa’da yıllık ayakkabı harcamaları 2017 yılında 105 milyar dolara ulaştı. Yıllık kişi başına tüketilen ayakkabı adedinin 2 olduğu Türkiye’de ise bu rakam sadece 3.4 milyar dolar. Ayakkabı harcamaları içindeki payını her yıl bir önceki yıla oranla düzenli olarak arttıran Skechers, 2018 yılında dabu büyümeyi devam ettirmeyi hedefliyor.”
Dünyada 160 milyon çift satış yaptı
25’e yakın alt markasıyla ve her sezon yenilenen 700’e yakın koleksiyonla Skechers’ın kullanıcı profilinin yüzde 55’ini kadınlar oluşturuyor. Dünyada 160’tan fazla ülkede 2.600’ün üzerinde mağazasıyla hizmet veren marka, her sezonda 3000’den fazla modeli tüketiciyle buluşturuyor. Yıllık 160 milyon çiftten fazla ayakkabı satışıyla 2017’de dünyada 4.16 milyar dolar ciroya ulaştı.