EkonomiTürkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

22.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Ardı ardına üretilmeye başlanan yeni modeller sayesinde otomotiv satışlarında yerlilerin payı artıyor. Türkiye, satışlarda yerli payının en yüksek olduğu ülkelerden biri...

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Türkiye’de kurulu fabrikaların ardı ardına devreye aldığı yeni modeller sayesinde, otomotiv satışlarında yerlilerin payı da giderek artmaya devam ediyor. Geçen yıl toplam otomotiv satışlarında yerlilerin payı yüzde 36.5 olurken, bu yılın ilk 9 ayında söz konusu oran yüzde 38.1’e yükseldi. Türkiye, bu oranla, sanılanın aksine Avrupa’nın en çok yerli araç satılan ülkelerinin başında yer alıyor.

Haberin Devamı

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin sunumunda yer alan rakamlara göre Türkiye’de (ağır ticari araç hariç) geçtiğimiz yıl 956 bin araç satılırken, bunun 340 bini yani yüzde 35.6’sı yerlilerden oluştu. Ağır ticari araçlar da buna dahil edildiğinde, toplam pazarın yüzde 36.5’i Türkiye’de üretilen modellerden oluştu. Türkiye’de üretilen modeller olan Renault Megane Sedan ve Clio, Fiat Egea, Toyota Corolla en çok satan ilk 10 model arasında yer almış, Hyundai i20 ve Honda Civic Sedan da, 11 ve 12. sırada yılı tamamlamıştı. Tofaş’ın, geçen yılki otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında 120 bin 49 adedi bulan satışlarının 111 bin 310’u (yüzde 93’ü) Türkiye’de ürettiği araçlardan oluşmuş, bu da firmayı yerli satış sıralamasında birinci sıraya oturtmuştu. Yerli üretim otomotiv satışlarında Renault 76 bin 433’le ikinci, Ford 73 bin 205 adetle üçüncü, Toyota 33 bin 361 adetle 4., Hyundai 22 bin 440 adetle 5’inci ve Honda de 19 bin 171 adetle altıncı sıradaydı.

Haberin Devamı

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Oranlar arttı

Geçen yıl 6 milyon aracın üretildiği Almanya’da 2017’de satılan 3.7 milyon aracın sadece 1.4 milyon adedi yani 38.6’sı yerli üretim araçlardan oluşurken, Fransa’da bu oran yüzde 30.2, İspanya’da yüzde 22.6, İtalya’da yüzde 16 ve İngiltere’de yüzde 13.1’de kaldı.

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Bu yılın Ocak-Eylül döneminde ise Türkiye’de 480 bin adede yakın araç satışı gerçekleşirken, bunun 183 bin adedi Türkiye’de üretilmiş araçlardan oluştu. Böylelikle ilk 9 aylık satışlarda yerli araçların pazardaki ağırlığı yüzde 38.1’e yükselirken, ithal araçların oranıysa yüzde 63.5’ten 61.9’a geriledi. Bu dönemde yerlilerin satışlardaki oranı otomobilde yüzde 33 civarında olurken, ticaride yüzde 52’ye ulaşıyor. Nitekim geçen yıl da bu oran yüzde 53 olmuştu.

YENİLİKLERİNİ KASIM AYINA HAZIRLIYOR

Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan, Kasım ayında, Paris’te tanıtılan yeni nesil Jimny için Türkiye operasyonlarına başlayacaklarını söyledi.

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Karaarslan, “Bu yıldan itibaren farklı kesimden kullanıcılarla birlikte, farklı segmentlerden de pay alacağız. Yeni Jimny artık sadece outdoor meraklılarının değil, gençlerin ve hızlı bir yaşam tercih edenlerin de tercihi olacak” dedi. Merakla beklenen yeni Swift modelini de Kasım ayında bir sürpriz yaparak satışa sunacaklarını söyleyen Suzuki Genel Müdürü Karaarslan, “Yeni Swift ve Jimny modelleriyle bu yılın son 2 ayında Suzuki showroomlarına ekstra heyecan katarak daha çok otomobil severe ulaşmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Otomotiv sektörünün ilk 9 aylık dönemini de değerlendiren Karaarslan, kurların ani artışıyla birlikte kredi faizlerindeki anormal yükselişlerin pazarı düşürdüğünü, bu durumun yıl sonuna kadar süreceğini kaydetti.

Karaarslan 2019’da binek oto pazarı için 250-300 binli adetlerin konuşulabileceğini söylerken, “2019 yılında yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçebilmek için tam şu anda düğmeye basmak lazım. ÖTV matrahında yapılan düzenlemenin tek başına yeterli olacağı düşünülmüyor... ÖTV yüzdelerini yeniden gözden geçirmek, hurda teşvikini daha gerçekçi hale getirmek ve konut kredilerine getirilen kolaylıkların otomotiv için de getirilmesi sektörümüzü nefes aldırabilir” dedi.

Haberin Devamı

50'NCİ YILA ÖZEL HILLUX

Toyota’nın pick-up modeli Hilux’un 50’nci yıldönümünde, Türkiye’ye özel bir versiyon satışa sunuldu. Türkiye’de satışa sunulan Hilux 4x4 Hi-Cruiser A/T, 50. yıla özel farklılıklarıyla dikkat çekiyor.

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

1968 yılında üretilmeye başlanan ve global olarak 18 milyon adedin üzerinde satışıyla, dünyanın en çok tercih edilen pick-up modeli olan Hilux’ın 50. yıl versiyonunda, gelişmiş güvenlik sistemi “Toyota Safety Sense” tüm özellikleriyle yer alırken, “alüminyum sürgülü kapak” gibi donanımlar da bulunuyor.

Bu sürgülü arka kapak, ilk kez bir pick-up’ta standart olarak sunuluyor. Araca krom roll barlar, krom yan basamaklar, krom ön ve alt kroma, siyah çamurluk korumaları ve 18 inç alaşım jantlar mevcut.

Ayrıca Hilux’ın logosuna “50. Yıl” ibaresi de eklenmiş. Hilux 4x4 Hi-Cruiser A/T, 150 HP’lik 2.4 lt dizel motorla satılmakta.

VW CADDY'YE GÜÇLÜ MOTOR

Volkswagen Ticari Araç’ın en beğenilen modellerinden Caddy’ye yeni motor seçeneği eklendi. 2.0 lt TDI dizel ve 1.0 lt TSI benzinli motor seçeneklerinden sonra Caddy, şimdi de 1.4 lt TSI (25 PS) DSG versiyonuyla satışa sunuldu. Sınıfının en güçlüsü olan 125 beygirlik gücündeki motor sayesinde Caddy, 0’dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede ulaşıyor. Fabrika verilerine göre de ortalama 100 kilometrede 6 lt yakıt tüketiyor.

Haberin Devamı

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

Araçta Composition Colour radyo, USB, AUX-IN ve SD kart girişi, klimatronik klima, yol bilgisayarı, hız sabitleyici, yükseklik-derinlik ayarlı servotronik, deri kaplı multi-fonksiyonel direksiyon ve yüksekliği ayarlanabilir sürücü ve ön yolcu koltuğu standart iç donanım ve konfor özellikleri olarak sunuluyor. Gövde rengi ön-arka tampon ve kapı kolları, gövde rengi ve elektrik kumandalı ısıtmalı yan aynaları, yükseklik ayarlı halojen farları, ön sis farları, karartılmış arka camlar ve üç krom şeritli ön ızgara da standart donanıma dahil. Diğer Caddy modellerinde de bulunan ESP, ABS, ASR, EBC, BAS, İkincil Çarpışma Önleme Asistanı ve Yorgunluk Tespit Sistemi gibi güvenlik özellikleri, bu araçta da standart.

PORSCHE ELEKTRİKLİSİNE 6 MİLYAR EURO YATIRDI

Dizel motorlu model üretmeyeceğini açıklayan Porsche, elektrikli araçlar için yatırımını artırdı. Alman spor otomobil üreticisi, tamamen elektrikli ilk otomobili Taycan için 6 milyar euro’luk yatırım yapıp, 1.200 kişiye istihdam sağladı.

Türkiye Avrupa’nın en ‘yerli’ pazarı

2025 yılından itibaren yollara çıkarılması planlanan Taycan modeli, “800 V” teknolojisi kullanıyor ve sıvı soğutmalı lityum-iyon batarya sayesinde 4 dakikalık şarj ile 100 km yol yapabiliyor. Porsche, söz konusu yatırımları sadece aracın kendisini geliştirme ve modern teknolojili fabrika için değil, altyapı için de harcamış.

22 kW’a kadar kapasiteye sahip Porsche Mobile Charger Connect, Taycan’ı evde bir gecede şarj etmek için hızlı ve kolay alternatif sunuyor. BMW, Daimler ve Ford’un da dahil olduğu bir ortak girişim olan Ionity kapsamında Porsche, 2019 yılı sonuna kadar Avrupa genelinde şarj noktası başına 350 kW kapasiteli 400 ultra hızlı şarj istasyonu inşa edecek.

Taycan’ın lansmanına yaklaşırken, Porsche ayrıca 20 ülkede yer alan oteller gibi farklı noktalarda 2 binin üzerinde şarj noktası kurmayı planlıyor.

Müşteriler, Porsche şarj ağına erişebilecek. Bu, farklı servis sağlayıcılar tarafından yürütülen ve çok sayıda şarj istasyonuna erişim olanağı tanıyan Avrupa çapında bir çözüm. Porsche, bu hizmet kapsamında bir merkezi faturalandırma yapacak.

Yazarlar