EkonomiTürk kahvesi köpürüyor!

Türk kahvesi köpürüyor!

19.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de yerli kahve zincirleri yükselişe geçti, pazar payı yarıyı aştı. Piyasada 61 kahve zinciri var. Bunların 53’ü yerli 8’i de yabancı. Sektör her yıl yaklaşık yüzde 70 büyüyor.

Türk kahvesi köpürüyor

Yaklaşık 500 yıldır kahvede bir ‘marka’ olan Türkiye’de 2000’li yıllarda yabancılarla başlayan ‘zincir’ hareketinde yerliler ağırlığını hissettirmeye başladı. Yerli kahve zincirlerinin pazar payı yüzde 56 iken yabancı kahve zincirlerinin pazar payı yüzde 44’e ulaştı. Yerli zincirlerin şube sayısı 887’ye ulaşırken yabancı zincirlerin şube sayısı ise 693.

Haberin Devamı

Türkiye’de en çok Türk kahvesi, latte, white chocolate mocha ve filtre kahve tercih ediliyor. Türkiye son 5 yılda kişi başı kahve tüketiminde 600 gram ortalamasından 1.1 kg ortalamalarına doğru ilerledi. Perakendenin içinde en hızlı büyüyen sektörler arasında kahve zincirleri bulunuyor. Türkiye’de birden fazla mağazası olan 61 kahve zinciri faaliyette. Bunun 53’ü yani yaklaşık yüzde 85’ini yerli markalar oluşturuyor. Kahve sektörü Türkiye’de hâlâ yıllık yüzde 70 oranında büyüme gösteriyor. Türkiye’de bulunan sekiz yabancı kahve zincirinden iki tanesi ABD diğerleri ise Johannesburg, Avustralya, Almanya, Finlandiya, İngiltere, Avusturya menşeli.

Türk kahvesi köpürüyor

Birinciyi zorluyor

ABD’li kahve zinciri Starbucks, 400’den fazla mağazası ile pazarda yüzde 26’nın üzerinde paya sahip. Starbucks’tan sonra ikinci sırada Kahve Dünyası yer alıyor. Markaların birçoğu franchise modeliyle ilerliyor.

Haberin Devamı

Kahve sektörüyle ilgili bilgi veren Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Toğrul Gönden, bazı markaların kahve dışındaki ürün gamlarını genişlettiklerini ve yemek konusunda da yoğunlaştıklarını kaydetti. Gönden, “Sektörün Türkiye’de yıllık yüzde 70 büyüme gösterdiğini ve gelişim sürecinin başında olduğunu söylemek mümkün. Birleşik Krallık’ta ise geçen yıl sonu itibariyle 24 binden fazla kahve mağazası bulunuyor. Türkiye’nin 20 bin mağazaya ulaşması kısa ve orta vadede zor görünse de büyüme potansiyeline sahip” diye konuştu.

Tiryakiler İstanbul’da buluşacak

Dream Sales Machine’in bu yıl 5’incisini düzenleyeceği İstanbul Coffee Festival, sektörü bir araya getirecek. 20-23 Eylül tarihleri arasında KüçükÇiftlik Park’ta düzenlenecek olan festivalde seminerlerin yanı sıra kahve kavurma teknikleri, ülkelere göre kahve kültürleri mercek altına alınacak ve atölyeler düzenlenecek.

Festival ile hedeflerinin İstanbul’un kahve konusunda sunduğu potansiyeli ve aynı zamanda yeteneklerini tanıtmak, bir araya getirmek, bu kültürün her yıl buluşma noktası olmak olduğunu belirten Dream Sales Machine Başkanı Alper Sesli, “Hedefimize dünya çapında bir başarıyla ulaştık. İstanbul Coffee Festival, Avrupa‘nın en büyük iki kahve festivalinden birisi” dedi.