03.04.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:
Perakende - Eylem Türk
Bu yılı 300’ün üzerinde mağaza ile kapatacaklarını söyleyen kişisel bakım market zinciri Gratis’in CEO’su Bahadır Özbek, “Daha gidecek yolumuz var” dedi.
43 ilde toplam 232 mağazaları olduğunu kaydeden Özbek, önümüzdeki dönemde ilçe, yazlık belde ve cadde mağazalarıyla büyümeyi hedeflediklerini belirtti. Özbek, “Farklı lokasyonlarda olacağız. Hillside Beach Club’da mağazamız var, Büyükada’da açmaya hazırlanıyoruz... Tren garları, havaalanları kısacası tüketiciye dokunduğumuz her noktaya gideceğiz” diye konuştu.
Mağazalarında 700’e yakın marka ve 10 binden fazla ürünü sattıklarını anlatan Bahadır Özbek, şöyle devam etti: “Bizi sektörde farklı kılan en önemli unsurlardan biri, dünyaca ünlü markaları ürün gamımıza eklemek oldu. Mağazalarımızda aylık olarak ortalama 1.8 milyona yakın fiş kesiyoruz. En çok maskara satıyoruz. Mağaza açma sayımıza paralel olarak bu sayı her geçen gün artıyor.”
1.5 milyon kart
Şu anda 1.5 milyon Gratis kart sayısına ulaştıklarını da belirten Özbek, bu kartların hepsinin aktif olduğunu vurguladı. Özbek, “Kampanyalarımızla fark yaratıyoruz. Örneğin Kadınlar Günü’nde 200 milyon puan dağıttık, bu da 1.5-2 milyon TL’lik bir paraya denk geliyor” dedi.
Pazarın geçen yıl yüzde 14.6 büyüdüğüne değinen Özbek, Gratis’te bu oranın yüzde 66.5 olduğunu kaydetti.
‘Ekvator’dan Sri Lanka’ya talep var’
Avrupa’nın tamamından, Sri Lanka, Tunus, Ekvator gibi ülkelerden franchise talebi aldıklarını belirten Bahadır Özbek, “Ama şu anda franchise verme düşüncemiz yok. İlk hedefimiz, evimizdeki büyümeyi sürdürmek. Önümüzdeki 3 yıldan sonra yurtdışı fırsatını değerlendireceğiz” dedi. Müşterilerine olduğu kadar çalışanlarına da değer verdiklerini anlatan Özbek, mağazalarında çalışan 1.450 kişinin tamamının kadın olduğunu söyledi.
‘Türkiye, Avon’un en büyük 12 pazarından biri’
Avon’un 1993 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösterdiğini söyleyen Avon Pazarlama Müdürü Tuğçe Erbuğ, “Avon dünyada ise 1886’dan beri milyonlarca kadının yaşamına güzellik katıyor. Avon günümüzde 100’den fazla ülkede toplam 6 milyonun üzerinde temsilciyle hizmet veriyor” dedi.
Türkiye’nin Avon’un en büyük 12 pazarından birisi olduğunu belirten Erbuğ, “Doğrudan satış sektöründe pazar lideriyiz. Sektörde güçlü bir konumumuz var. Ve yatırımlarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
Kazanç fırsatı var
Avon’un sadece ürünleriyle değil, kazanç fırsatlarıyla da Türk kadınlarının hayatlarını güzelleştirmeyi amaçladığını kaydeden Erbuğ, “Avon kadınların kadınlar için çalıştığı bir şirket. Avon Türkiye’de, yaklaşık 450 kişi çalışıyor ve çalışanların yüzde 79’u kadın. Yönetici pozisyonunda ise bu oran yüzde 83” dedi.
Yüz bakımında tohum etkisi
Türkiye’de toplam kozmetik pazarının önde gelen şirketlerinden biri olan Avon’un, parfüm kategorisinde ise açık ara pazar lideri olduğunu vurgulayan Tuğçe Erbuğ, “Ayrıca göz, yüz ve dudak makyajı kategorilerinin de liderliğini üstleniyoruz. Amacımız yüz bakımında da büyümek” dedi.
Bu amaçla yeni serileri Nutra Effects’i piyasaya sunduklarını hatırlatan Tuğçe Erbuğ, şöyle devam etti: “Bu seri, chia, nar ve cennet çiçeği tohumlarının özlerini, omega 3, antioksidanlar ve vitaminlerle bir araya getiriyor. Aktif Tohum Kompleksi içeren serimiz yeni ürünlerle büyüyecek” diye konuştu.
Otokoç Zipcar’la saatlik kiralayacak!
Dünyanın lider araç paylaşım markası Zipcar, Otokoç Otomotiv’le Türkiye pazarında faaliyete başladı. Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, Araç Kiralamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekici ve Zipcar Uluslararası Operasyonlar Başkanı Massimo Marsili’nin katıldığı toplantıda yaptığı konuşmada, Zipcar’ın dünyadaki ilk lisansiyesi olma gururunu yaşadıklarını söyledi.
Özdemir, İstanbul’da 20 noktayla hizmete başladıklarını, yıl sonuna kadar 50 noktaya ulaştırmayı hedeflediklerini belirterek, “5 yıl sonunda ise 150 noktaya ulaşarak araç paylaşım sektörünün Türkiye’de büyümesine katkıda bulunacağız” dedi. İnan Ekici de, sistemin esnek bir ulaşım çözümü sunmanın yanı sıra çevreci olduğunu belirtti, araştırmalarda, paylaşılan her bir Zipcar aracının, trafikten 17 aracı çektiğinin saptandığını vurguladı. Zjpcar, üniversitelileri, araç sahibi olmak istemeyip araca ihtiyaç duyanlar, aracı olup kimi zaman ikinci bir araç kullananları hedefliyor.
KISA KISA
Down sendromlu gençlere destek
Ayakkabı perakende zinciri Deichmann, gerçekleştirdiği özel etkinlikle down sendromlu gençlere çalışma hayatını deneyimletti.
JFC Store’a ödül geldi
28. Uluslararası Tüketici Zirvesi’nde ‘tüketiciye nitelikli ekonomik ürünler sağlayan’ firmalar ödüllendirildi. Bur firmalardan birisi de JFC Store oldu. Ödülü şirketin Başkanı Fahri Çakır aldı.
Doğal içerik
Caudalie yeni nemlendirici ve besleyici vücut bakım serisini sundu. Seride yer alan el ve tırnak kreminde yüzde 98 oranında üzüm ve asmadan elde edilen içerikler yer alıyor.
10 Nisan’da satışa sunulacak
Elektronik market zinciri Media Markt, HTC’nin yeni modeli One M9’u tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyor. Full HD özellikli 5 inç ekran büyüklüğüne sahip HTC One M9, 10 Nisan’da satışa sunulacak.
Mineral makyaj
Mineral makyajda profesyonellerin tercihi Jane Iredale, yaz sezonu makyaj ve güzellik trendlerini dünyaca ünlü makyaj artisti ShawnTowne ile tanıttı.
Hedef pazar liderliği
Danimarkalı ısıtma, soğutma devi Danfoss Türkiye’de yeniden yapılanmasını tamamladı. Danfoss Türkiye’nin hedefi faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde pazar lideri olmak.
Günlük bakım
Nuxe, yeni ürünü DD Kremi sundu. Günlük koruyucu bakım kremi olarak adlandırılan ürün, mavi ölmezçiçek ve e vitamini içeriyor.