13.01.2010 - 18:36 | Son Güncellenme:
Hong Kong merkezli uluslararası tedarik şirketi Li&Fung’un İstanbul merkez binası hizmete açıldı.
Li&Fung Limited Grup Müdürü William Fung, İstanbul’u bir merkez olarak belirlemeden önce Londra ve Hamburg gibi seçenekleri de düşündüklerini belirterek, “Kararı vermemiz kolay oldu. Londra ve Hamburg geçmişin, İstanbul ise geleceğin başkenti” dedi.
Şirketin Bahçelievler’deki yeni binasının açılışında konuşan Fung, Türkiye’deki faaliyetlerinde halihazırda 400 kişi istihdam ettiklerini belirtti.
Fung, “İstanbul’u Avrupa, Orta Doğu ve Afrika operasyonlarının merkezi haline getireceğiz. Mısır, Portekiz, Fas, İtalya, Litvanya, Romanya gibi ofisler doğrudan İstanbul’a rapor verecek. Biz İstanbul’u merkez olarak belirlemeden önce Londra ve Hamburg’a da baktık. Kararı vermemiz kolay oldu. Londra ve Hamburg geçmişin, İstanbul ise geleceğin başkenti” diye konuştu.
Türkiye’deki pazarın gelişimine uzun vadeli yatırım yaptıklarını ifade eden Fung, Türkiye’deki tedarikçilerle birlikte diğer pazarlara girmeyi istediklerini kaydetti.
William Fung, “Bizi kullanarak kendi ürünlerinizi uluslararası pazarlara daha rekabetçi şekilde pazarlayabilirsiniz” dedi.
2010’DA, İSTANBUL MERKEZLİ 1 MİLYAR DOLARLIK İŞ HACMİ
Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan William Fung,
2008 yılında Türkiye kaynaklı 700 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini, Kuzey Akdeniz ve Avrupa’yı da kontrol eden merkezin toplam ihracatının ise 1 milyar dolara yakın olduğunu söyledi.
Li&Fung’un dünya çapındaki toplam ihracat operasyonlarının hacminin 15 milyar dolar civarında olduğunu söyleyen Fung, “2010’da İstanbul merkezli operasyonlarımız, 1 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratacaktır. Bunun 700 milyon doları Türkiye kaynaklıdır. Biz yıllık yüzde 20 büyüyen bir şirketiz. Türkiye ofisinde de en azından bu seviyeyi gerçekleştirmeyi bekliyoruz” dedi.
William Fung, halihazırda ev tekstili sektörünün gelişkin olduğu İzmir ve Denizli’de birer ofislerinin bulunduğunu belirterek, tekstil ve hazırgiyim sektörünün yoğunluklu olarak İstanbul çevresinde toplandığını ancak, Ankara’daki temasları sırasında Anadolu’ya yatırım konusunda önemli teşvikler verildiğini öğrendiğini, oralarda açılacak fabrikaları dikkate alarak yeni ofislerinin yerlerini belirleyeceklerini anlattı.
“TÜRKİYE, YENİ İTALYA OLABİLİR”
Tekstil sektörünün gelişimine ilişkin iki yoldan birinin üretimi daha ucuz yapılabilecek yerlere kaydırmak olduğunu ancak, Türkiye için öngördükleri gelişimin daha çok katma değerli ürünlere yönelmeyi içerdiğni belirten Fung, “Hem kumaş hem ürün geliştirme açısından Türkiye, İtalya’nın yerine geçebilir. Ve bence Türkiye, yeni İtalya olabilir” diye konuştu.
Artan işgücü maliyetini daha iyi ve kaliteli ürün ile kapatmanın mümkün olduğunu vurgulayan Fung, bunları Hong Kong örneğine bakarak söylediğini, Hong Kong’da maliyetleri azaltmak için üretimde ucuz ülkelere giderken aynı zamanda daha fazla modaya odaklandıklarını, böylece iki stratejiyi bir arada ele alarak bulundukları konumu koruduklarını anlattı.
Fung, İstanbul çevresinde yoğunlaşmış hazırgiyim sektörü için böyle bir çift yönlü stratejinin uygulanabilir olduğu görüşünü aktardı.
“TEKSTİL VE KONFEKSİYON SEKTÖRÜNE KATKIDA BULUNACAĞIZ”
Li&Fung Limited Grup Başkanı ve aynı zamanda Milletlerarası Ticaret Odası
(ICC) başkanı Victor Fung ise, Türkiye’nin global tedarik zincirinde önemli merkezlerden biri olduğuna işaret etti.
Victor Fung, Türkiye’nin bu alandaki avantajlarını hammadde zenginliği, Rusya, Avrupa, eski Sovyetler Birliği ülkelerine yakınlık, lojistik gelişmişlik, eğitimli işgücü olarak sıraladı.
Türkiye’de uzun süreli bir yatırım başlattıklarını belirten Fung, Türkiye’deki tekstil ve konfeksiyon sektörünün gelişimine de katkıda bulunacaklarını söyledi.
15 BİN TEDARİKÇİ VE 2 BİN MÜŞTERİToplantıda verilen bilgiye göre, ağırlıklı olarak Avrupa bölgesine yönelik olarak çalışan Li&Fung’un İstanbul merkezinin müşterileri arasında Almanya ilk sırada yer alırken, onu İngiltere ve Fransa takip ediyor.
Türkiye içerisinde ise aralarında Mudo, Collezione, Seven Hill gibi markaların yer aldığı müşterilere yönelik olarak yıllık 20 milyon dolarlık bir iş hacmi yaratılıyor.
Li&Fung, 80’in üzerinde büroda 14 bin çalışana sahip bulunuyor. 40’ın üzerinde ekonomide yaklaşık 15 bin uluslararası tedarikçiden oluşan satın alma ağı ile çalışan şirket, yaklaşık 2 bin müşteriye hizmet sağlıyor.